Roken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door roely, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo dames, ook ik ben meteen gestopt zodra ik 2 streepjes op mijn test zag. Gelijk weggedaan die peuken. Beste beslissing ooit. Ik ben nu bijna 4 weken gestopt en heb nergens last van gehad tot mijn verbazing. Ik vind inderdaad ook, dat je kind recht heeft om gezond ter wereld te komen. Wat heeft die kleine aan de verslaving van zijn/haar moeder? Helemaal niks. En ik was ook echt verslaafd, dus als ik het kan, kunnen jullie het ook! Zet hem op!

@Supershiva: jeetje wat een naar bericht! Ik hoop dat er toch nog een kans is voor je kleine.

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Super dat je alsnog gestopt bent :D En wanneer je rookt tijdens je zwangerschap, is het niet zo dat het alleen bij de geboorte te merken is. Roken tijdens de zwangerschap heeft een veel langere inpact op de gezondheid van je kind. Zo is de kans op wiegendood veel groter. Veel kindjes van rokende ouders zijn chronisch verkouden (die van mijn vriendin zijn daar een groot voorbeeld van :) ) Oorontstekingen komen veel vaker voor (kindje van mijn zus). Je kindje kan erg onrustig zijn (huilbaby, kindje van mijn andere zus). Er zijn zelfs onderzoeken die uitwijzen dat zelfs op latere leeftijd de kans op hart-en vaatziekten groter zijn, wanneer de moeder tijdens de zwangerschap heeft gerookt.. Dus het is altijd goed wanneer je stopt, je kind wordt daar zèker beter van. Is het niet direct, dan wel in de verdere loop van zijn/haar leven....

3. RoxStar

RoxStar Lid

20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Bedankt loetje, jouw berichtje geeft me nog meer motivatie om het ook na de bevalling vol te houden. Eigenlijk had ik niet verwacht dat er zoveel complicaties op langere termijn kunnen ontstaan. Natuurlijk wist ik wel dat de kans op een kleinere/lichtere baby aanwezig is als je tijdens de zwangerschap rookt.

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Mijn mannetje is nu ruim 3 maanden en natuurlijk rook ik nog steeds niet! En ben ik ook niet van plan dat te gaan doen. Hij heeft toch recht op een gezonde en schone moeder?!

5. RoxStar

RoxStar Lid

20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Tja, een kind heeft ook recht op een vader en een moeder.. Helaas kan ik dat mijn kindje ook niet geven.. Maar dat is een ander verhaal..

Jullie hebben gewoon helemaal gelijk; ROKEN IS STOM!

Soms zie je mensen ook op de grond roggelen terwijl ze achter de kinderwagen lopen, dit vind ik zo'n asociaal gezicht.

6. Niet meer actief

Mijn mening als niet roker is heel duidelijk:

Je hebt de moed gehad om te beginnen met roken, dus moet je zeker kunnen stoppen met roken voor je kindje.

Maar, dat neemt niet weg dat ik wel begrijp hoe moeilijk het is, en dat niet iedereen dit even snel kan. Als je toch in een normale situatie zit, geen gekke onverwachte stress enz enz.. dus je gaat bewust voor een kindje, bent gewoon gelukkig samen met de vader, eigen huisje en geen geldproblemen. Dan vind ik het een kwestie van willen.
    Iedereen kan namelijk in zo'n situatie stoppen, als je maar genoeg wilt.

Daarbij ben ik van mening dat als je bewust voor kinderen kiest, het meer dan verstandig is om dan al te stoppen of dusdanig te minderen dat je wel kan stoppen als je zwanger bent.

Ik ken iemand die probeert zwanger te worden.. ze rookt echter zoooo veel! Dat ik gewoon zeker weet dat ze niet kan stoppen als ze eenmaal zwanger is. Ze wilt ook eigenlijk helemaal niet stoppen.
    Ja en dan krijg je vaak van die verhaaltjes dat het stoppen met roken meer stress oplevert en dat dus nog slechter is voor het kindje.
    Ach ja, als je dat van te voren weet, moet je in een normale situatie allang gestopt zijn voor je zwanger raakt.

Ok, ik hoop niet dat ik iemand met deze mening heb aangevallen, want dat is zeker niet de bedoeling. Dit is mijn kijk erop.
    En heb duidelijk vermeld dat dit om 'normale' situaties gaat.

7. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Roken is slecht voor jezelf en voor je kind, je kort je kind op zuurstof!
    En dat ecxuus:ik kan niet stoppen vind ik onzin en het andere ecxuus:anders krijg ik stress en dat is nog slechter voor mijn kindje...tja...nog een lachertje.
    Waar een wil is, is een weg en die paar dagen dat je stress hebt is echt beter dan 9 maanden roken hoor!
    En meeroken is idd ook niet goed, maar als je in een ruimte zit waar gerookt wordt(wat knap is want tegenwoordig MAG je nergens meer roken)kan je altijd nog zeggen graag buiten roken of onder de afzuigkap want ik ben zwanger.

8. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu zes maanden gestopt met roken. Ook meteen na de test gestopt. Over vier weken ben ik uitgerekend. Ik weet dat het beter is om niet weer te beginnen, maar om eerlijk te zijn kan ik niet wachtten tot ik weer kan roken. Ik ben het zo zat, dat niet roken!

9. Loveable123

Loveable123 Actief lid

6 nov 2008
    410
    0
    0
    Ik ga morgen stoppen met roken, heb mijn kast al ingeslagen met pleisters en kauwgom en mijn moeder als steun in de rug want we stoppen samen.
    Ook ik doe dit voor ons beebje want had vandaag net een positieve test en idd je ongeboren baby kan zijn mening niet geven over roken dus ben jij als moeder verantwoordelijk voor zijn/haar gezondheid vind ik persoonlijk.
    Heb stevig gerookt altijd en ik weet dat het me zeker zwaar zal vallen maar ook krijg ik steun van mijn huisarts, dat is erg fijn.
    Hopelijk kan ik het volhouden maar ga zeker meer dan mijn best doen want ik doe het niet voor mij alleen .... ;)

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Gefeliciteerd met je positieve test. Je weet dat je nicotinepleisters/kauwgom niet zomaar mag gebruiken tijdens de zwangerschap? Kleven best veel nare bijwerkingen aan die producten.
    Succes met stoppen en idd je weet waar je het voor doet:D

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

1x was genoeg :D

12. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    veel sterkte met het stoppen,en wat ontzettend lief en tof van je moeder dat ze je zo gaat steunen 8) loveable...
    echt het is echt de moeite waard om het te doen,het gaat je ook lukken gewoon geloven in jezelf en in je kleintje
    toppie!
    groetjes shiva

Deel Deze Pagina