Roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley125, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    heej,
    ik heb een vraagje,
    als je rookt tijdens je zwangerschap is het dan mogelijk dat je de schade die het heeft aangericht al kan zien op een echo?
    ik bedoel kan je het bijv. zien aan een minder doorbloedde navelstreng of placente?
    alvast bedankt.

2. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Volgends mij niet..
    Kan het ook helemaal fout hebben hoor !

3. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Tsja ik weet het ook niet zo zeker..
    iemand..?

4. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    ze zien het aan je placenta als het kindje geboren word.

tja en verder mag je hopen dat je kindje niks mankeert..want dat moet je maar afwachten en kunnen ze niet zien op een echo. neem als voorbeeld astma.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee klopt, ze zien het aan de placenta of aan vroeggeboorte of aan ondergewicht etc (maar dat kan natuurlijk ook andere redenen hebben). maar op de echo zien ze niks, alleen als je toevallig een echo hebt en ze zien dat je kindje niet goed groeit, dan kunnen ze dat natuurlijk zien en meten. de placenta is de beste spiegel voor iemand die gerookt heeft tijdens de zwangerschap en je kindje (maar dat hoop je dan niet uiteraard)

6. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    nee natuurlijk kunnen ze dat op een echo niet zien ,de schade zie je meestal pas later ..
    Maar waarom vraag je dat ,als ik zo brutaal mag zijn ?
    Rook je nog ?
    Ik hoop zooooooo van niet ,want meis het is zo slecht voor je kindje....
    ik ben hier niet om je te beoordelen hoor en mischien rook je wel helemaal niet .

liefs michelle

7. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de reacties,

@ Michellle81
    Ja, ik was een aantal maanden gestopt met roken,
    maar ben weer begonnen begin januari ivm stress :( vind het zelf ook heel klote, en echt helpen doet het niet tegen de stress want bij elke sigaret die ik opsteek ben ik bang dat het mis is met m'n kindje.. :( maarja ik beperk het wel tot 4 sigaretten per dag

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi, allereerst: ik veroordeel je ook niet, ik weet hoe verslavend het kan zijn.
    Maar stress is niet goed, maar roken al helemaal niet! En je geeft aan dat je nog steeds gestresst bent uit angst dat je je kindje wat aandoet met het roken, dus nu heb je het dubbelop! Roken EN stress! Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk weer stoppen! Je bent pas net weer begonnen, dus moet kunnen.

Ik zelf ben ook altijd een roker geweest, maar ik ben meteen gestopt zodra ik die posi test in m'n handen had en heb de peuken ook niet meer aangeraakt sindsdien. Ik weet dus hoe verslavend het kan zijn, maar meid doe jezelf en vooral je kindje een lol door z.s.m. weer te stoppen. Succes!

9. mona23

mona23 Niet meer actief

de TS vraagt toch niet om jullie mening, ze vraagt of op een echo het gevolg van roken te zien is.
    Daar gaan we weer, ze weet dat het slecht is, en is bang dat het schadeljk is voor het kindje.

Meid, stel je vraag anders eens aan de verloskundige op dit forum.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ze kunnen met een doppler wel de doorbloeding checken van placenta en navelstreng en die slipt dus dicht als je rookt, vandaar vaak een ondergewicht bij een baby.

Ik vind roken ook link in de zwangerschap, ieder zijn ding maar mijn meisje is er bijna helaas door overleden...dan pas krijg je een klap in je gezicht, voor mij een reden om gestopt te zijn tijdens de andere zwangerschappen, en dan zou je ook niet over dit na hoeven te denken.

11. mymiracle

ik begrijp best dat sommigen haar uit bezorgdheid willen laten inzien hoe belangrijk stoppen is.

12. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hoi Mona, ik begrijp je reactie wel. Maar ik zie het niet als een wijzend vingertje. Eerder een aanmoediging om te stoppen omdat Shirley zelf ook aangeeft dat ze het k*t vind.

@ Shirley: volgens mij kunnen ze het ook pas bij de geboorte zien. Ik hoop dat je de kracht vind om weer te stoppen ondanks je stress. Dikke knuffel!

13. mona23

mona23 Niet meer actief

ja, maar hier is toch al zo vaak een discussie over geweest.

14. mymiracle

ik zie geen discussie, alleen meningen, het gaat dus (nog) goed en respectvol tot nu toe ;)

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi Shirley,

Het is niet veroordelend of betuttelend bedoelt, maar ik geef je deze link omdat ik het beste met jou en je baby voor heb. Lees het alsjeblieft! ;)

http://baby-op-komst.nl/37/roken.html

16. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    nou het ging anders heel goed hoor! geen discussies niks alleen een helpend handje door wat voorbeelden te geven en om haar zo weer te helpen om te stoppen.

todat jij kwam, want waar gaat het nu over?
    idd een discussie over wat ze wel of niet vraagt!

shirley succes en ik hoop dat het je lukt! ook ik ben heel verslaafd aan roken geweest dus weet hoe moeilijk het is om te stoppen!

17. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    nou inderdaad ben het helemaal met je eens hoor ,er is toch niks aan de hand ..

18. sammii88

sammii88 Actief lid

25 apr 2008
    149
    0
    0
    ik rook ook nog steeds hoor... en in het ziekenhuis weten ze ervan... want ik was gestopt met rokn maar ik kreeg teveel stress en toen hebben ze tegen mij gezegt rook jij af en toe maar een sigaretje... bij een vriendin van mij die rookte echt heel veel konden ze niks zien aan de placenta...

19. wennie26

wennie26 Lid

4 nov 2008
    58
    0
    0
    Ik ben gestopt op het moment dat we besloten aan kinderen te beginnen. Daar ben ik heel blij mee want ik had ook best wel wat stress van het stoppen, maar dat heeft maar 2 of 3 weken geduurd, toen was ik het kwijt. Nu ik zwanger ben (nu 10 weken) heb ik er al helemaal geen moeite meer mee, moet er niet aan denken die nicotine in mijn lichaam te pompen terwijl er een klein babytje in mijn buik aan het groeien is.

20. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    nee hoor op de echo is neits te zien. behalve dat de baby misschien wat kleiner is. maar met 4 sigaretjes zal dat wel meevallen denk ik. bij de 1e heb ik doorgerookt aan de moederkoek was niets te zien. denk dat dat bij iedereen anders is. maar over 4 sigaretjes zou ik me niet zo druk maken meid.

Deel Deze Pagina