Roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley125, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    hmmmmmm ik zou mij persoonlijk wel druk maken over die 4 sigaretjes ,maar goed dat is mijn mening he !
    meid het beste is gewoon stoppen je moet nog 7 weken kom op joh dat kan jij wel !

liefs michelle

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Zo heb het ook even gelezen heftig artikel. Dat motiveerd veel meiden miss weer tot stoppen. Ik ben ook gestopt heb het wel moeilijk mee en heel soms rook ik 1 sigaret in de maand ofzo...

Of je het kan zien op echo oid weet ik niet....Maar ts als je je schuldig voelt als je rookt dan moet je gewoon weer stoppen en mensen uit je omgeving vragen om hulp en steun daarbij

3. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik heb het ook gelezen net ,inderdaad heftig !
    ik rookte zelf een pakje per dag ,ben meteen gestopt toen ik zwanger was ,ben er echt heel blij om ,erg confronterend als je dit zo leest .

4. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    He meid, succes hoor, het kan heel moeilijk zijn te stoppen! Informeer 'ns, ik geloof dat dat via ha of vlos kan, bij Stivoro- daar kun je een 'buddy' krijgen die je kan helpen op moeilijke momenten.
    Lukt het niet, volgens mij moet je je dan niet al te veel zorgen maken, heel knap dat je al zolang niet gerookt hebt! En wie weet ben je het volgende week ineens zat ;)!
    Sterkte!

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jeetje meid, stop gewoon. Stress is geen reden om te gaan roken. Je brengt je kindje in gevaar.

6. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    hallo
    ik wil roken nie goed praten maar ik doe het ook nog steeds helaas :oops: maar ben gemindert en dat vond mijn verloskundige prima ik heb bij mij twee eerdere kindjes ook gerookt en ze hebben tjdens de echo nooit wat kunnen vinden bij me eerste was gewoon me placenta moe en op zodat ik te weinig vruchtwater had en bij me tweede nergens last van na de geboorte konden ze ook niet terug vinden in mijn placenta dat ik gerookt had als ze niet beter wisten zouden ze denken dat ik nooit gerookt had dus het kan alle kanten op gaan je weet zelf al dat het slecht is en je he het beperkt tot 4 ik mag van mijn verlos max 5 per dag en daar hou ik me dan ook aan omdat ik nogal een stress kip ben en stress nog slechter is dan roken mag ik er 5 haha ik ebn er zeker nie trots op en het is niet zo makkelijk om te stoppen en het geboorte gewicht hoeg nie te laag te zijn want ik had mijn twede en die was 8 pond en een vriendin van me rookte nie n die had net 5.5 pond dus zegt allemaal niks in iedergeval geniet lekker van je zwangerschap hoop dat je er wat aan heb ;)

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jemig mina zeg, bij je vorige zwangerschappen al roken en nu weer. Hoe krijg je het voor elkaar. Hoezo onverantwoordelijk.

8. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Er zijn al genoeg veroordeel topics! Ik praat roken echt niet goed hoor, maar ik snap heel goed dat het ook heel moeilijk is om te stoppen als je verslaafd bent.
    En nee ik rook niet....

TS....ik denk dat ze het pas na de geboorte kunnen zien. Ik vind het al heel erg knap dat je het bij 4 sigaretjes kunt laten.

9. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    nou ik ben zeker nie onverantwoordelijk en ik vraag toch niet om jou mening zij vroeg of je er wat van kan zien op de echo ik leg uit wat ik had en trouwens mijn kinderen zijn toch gezond je kan het ook te hoog in je bol hebben hoor met niet roken niet alles eten weet je wat je dan moet doen lekker in een gefentileerde ruimte gaan zitten 9 maanden lang zodat je nooit iets binne kan krijgen van iets of iemand als je mee rookt is zelfs erger dan dat je zelf rookt we vragenniet om een mening van een of andere typje dat alles wat niet goed is verbied en ik heb een goede regeling met de verloskundige en het gaat goed met mijn kindje dus snap nie waarom sommige zo lopen te zagen over hoe slecht en onverantwoord roken wel nie is word dat zo zat ieder zijn mening en je heb trouwens eerder kans dat je kindje iets mankeerd als je opeen trapje de ramen staat te doen en dat je valt als dat je rookt word er egt nie goped van je krijg gelijk een stempel dat je geen goede moeder ben ben ik toevallig wel en ben tros op mezelf dat ik al gemindert ben en ik en de verlos zijn tevreden dus hou op met beklagen van zwangere rokende en kijk eerst na jezelf of jij wel alles goed doet oordat je na een ander kijk

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oh overigens, dit had ik al eens in een ander topic genoemd over roken: roken kan een grote kans nadelig te zijn voor de vruchtbaarheid van je kind later. Wil je dat op je geweten hebben omdat jij gestresst bent?

11. Mama007

Mama007 Niet meer actief

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jeetje, wat een domme reactie. Sorry hoor.

Ja ik word er giftig van als mensen maar dom door blijven roken als ze zwanger zijn ja. En je vraagt niet om mijn mening, maar dan had je je verhaal niet neer moeten zetten.
    Serieus, dit is al je derde kindje, wanneer ga je eens nadenken joh? Er is al genoeg bewezen dat roken slecht is voor je kind. En dan nog blijf je doorroken. Nee, dan vind ik jou heel onverantwoordelijk.
    Er zijn genoeg meiden die een moord zouden doen voor een gezond kindje, en jij neemt het voor lief, gewoon het risico dat je kinderen afwijkingen kunnen krijgen e.d, straks misschien verminderd vruchtbaar zijn.

Ik heb hier gewoon geen woorden voor.

En of er meerdere topics over zijn of niet, ik heb net zoals ieder ander recht om mijn mening te geven. En bij zulke mensen geef ik dat ook zeker wel. Gebruik je hersens.

13. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    ach jah sommige weten niet beter en denken niet verder ik weet het en mijn verloskundige dus en beide kindjes zijn gezond dus je kan het je ook te veel aantrekken he wat wel en niet mag vroeger deden ze alles wat nu niet mag en er kwamen ook gezonde kids op de wereld maar ga geen woorden er meer vuil aan maken antwoord op de vraag nee je ziet het niet op de echo en waarschijnlijk ook niet eens in je placenta dus als jij die 4 wil roken moet je dat lekker doen en niks aan trekken van wat andere zeggen in iedergeval

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja, mijn opa werd ook 80 terwijl hij rookte. Sorry, excuus té vaak gehoord. Bijna elke roker gebruikt die smoes. Je bent gewoon enorm onverantwoordelijk bezig. Kan je wel dom gaan lopen ontkennen, maar het is gewoon een feit. Ik hoop voor je dat je kinderen geen afwijkingen hebben, of later moeite hebben met leren. Of niet volledig vruchtbaar zijn. Dan mogen ze naar mama kijken. Kijk mama, jij moest toch zo nodig roken tijdens je zwangerschap? Gelukkig is niet iedereen zo simpel.
    Ik heb nu al medelijden met je kinderen. Hoop dat ze er niks aan over houden.

15. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    en gelukkig niet iedereen zo moeilijk net of je van 4 sigarette per dag een misvormd kinje in je buik kan heben ik heb trouwens twee kids en derde onderweg en me ma was een verstokte roker dus lul niet zo dom jij kan net zo goed als ik een ongezond kindje krijgen jij gaat uit van wetenschap en niet van wat er egt gebeurt en ja de een is er vatbaarder voor als de ander en weet je ik ben zeker niet dom en mijn verlos is ook niet dom dus kijk lekker na jezelf met je gewauwel en let op jezelf jij ben zelf zo dom dat je er zo heftig op reageer jeetje he doe ff normaal je heb nie zomaar een kindje dat minder vruchtbaar is hoor kan ook jou gebeuren en dan moet je zegge ja da komt dat mama tijdens jou zwangerschap zich eigen zo opgefokt heb over andere terwijl ze beter na zichzelf had motte kijke maar in iedergeval leef jij jou leven doe ik het ook en let niet op iedereen ieder zijn ding ben er nu klaar mee

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

fjieuwwwwwwww !(ali osram )

17. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik heb er echt geen woorden meer voor ....
    sprakeloos !

18. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja dat bedoel ik eigenlijk ook met fjieuuuuwwwwwww ;)

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En toch loopt het weer uit op de zoveelste discussie tussen voor- en tegenstanders van roken tijdens de zwangerschap, maar daar gaat het in dit topic niet om.

TS vraagt:

als je rookt tijdens je zwangerschap is het dan mogelijk dat je de schade die het heeft aangericht al kan zien op een echo?

20. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    :confused:

Deel Deze Pagina