nee hier ook vrij weinig... zelfs geen ongipijn nu! wel een beeb wat schopt maar verder bij jou dus ook nog niks?
Klopt... We zijn hier op een forum; dus gevraagd of niet gevraagd geven mensen hun mening...Als je dat niet wil, dan kun je beter niet posten.. Grt Jeanney
Sorry, ik kan het niet laten hier toch op te reageren. Dat je echt niet dom bent, blijkt niet uit je manier van schrijven. Je kunt eens proberen een punt achter een zin te zetten bijvoorbeeld, leest wat fijner Dan het argument 'stress is slechter dan roken' wat ik veel hoor hier op het forum: is je zwangerschap niet de meest stressvolle periode uit je leven zo ongeveer? Als het maar gezond is... Kan ik wel een goede moeder zijn.... Redden we het financieel wel.... Verlies ik nou bloed of is het onschuldig..... Als ik maar geen miskraam krijg.... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is slechts een excuus om door te kunnen blijven roken.
:-# :-# :-# (Ik weet dat het niks toevoegt, maar van sommige opmerkingen krijg ik spontaan de kriebels!)
Jemig Dolfina je zou niet zeggen dat je niet dom bent ik vind die instelling van jou anders ontzettende "dom", onverantwoordelijk, zal altijd zien dat mensen zoals jij die niets doen qua verantwoording nemen en gezond leven dat DIE juist de dans ontspringen met een gezond kindje. Neem maar van mij aan dat als je echt eens zou wat mankeren dat je wel anders zou praten blijkbaar gaat het allemaal een beetje te makkelijk anders zou je het wel wat serieuzer nemen (je eigen lichaam en die van je kids) TS is 16 jaar oud en nog slimmer en wijzer dan jij blijkbaar (die heeft tenminste nog door dat het dom, onverantwoord is) maar goed daar is ze dan nog maar 16 jaar voor (wat is jouw excuus?) Sorry hoor dan maar effe hormoontje maar wat jij zegt slaat gewoon echt helemaal nergens op en gaan mijn nekharen van overeind staan, blijkbaar heb jij totaal geen respect voor het leven in het algemeen anders zou je er wel wat beter voor zorgen... (of in elk geval door hebben dat het niet goed is)
nee ook niks heel soms een beetje ongipijn maar stelt niks voor ,wil het mischien te graag en dan ga je alles voelen he hihiihi baby is hier ook heeeeeel druk .. we houden elkaar op de hoogte he! succes
hier sluit ik mij ook bij aan ! is toch normaal dat mensen hierop gaan reageren ,het zijn echt hele domme opmerkingen die hard aan kunnen komen bij sommige mensen ,kijk naar mensen die er jaren over gedaan hebben om een kindje te krijgen of een kindje met een afwijking van mensen die niet roken ,denk na voor je wat opschrijft ,want je weet volgens mij zelf niet eens wat je allemaal zegt !
Jammer dat er weer een hele zinloze discussie ontstaat uit een vraag waar het meisje nu verder geen antwoorden meer op krijgt maar wat een strijd is geworden van wel of niet roken...*zucht* kom op mensen laten we het ook een beetje gezellig houden! Iedereen heeft haar eigen mening +hormonen maar laten we niet zo afwijken van het onderwerp.
Ik ben het helemaal met cherrylein eens! Roken is echt not done! Er is geen excuus om je roken goed te praten. En je zegt wel dat je het niet wil goed praten maar ik lees wel mijn eerste kind was 8 pond en mn vriendin dr kind was zoveel en zijn allemaal gezond.. Er is zoveel schade die je je kindje aanricht met roken! En als het wel goed is gegaan of gaat dan mag je in je handjes wrijven dat je dat geluk heb gehad ondanks je egoisme!
Het lijkt inderdaad wel of ze geen respect heeft voor het leven in haar buik. En waarom ik zo fel reageer? Omdat ik teveel in mijn omgeving heb gezien hoe schadelijk roken is. Een heel dierbaar persoon van mij heeft een paar weken een bijna dodelijk hartinfact gehad. Waardoor? Roken. Een vriendin van mij heeft haar vader verloren op 48 jarige leeftijd. Waarom? Roken. En als ik dan zie wat voor effect roken heeft op een ongeboren kindje...je gaat toch verdorie toch ook niet roken waar de kleine bij is als het geboren is? En ja, dolfina komt op mij heel dom over. Als je het na 2 keer nog steeds niet geleerd hebt, dan ben je echt niet al te snugger. Een paar vriendinnen van mij zijn al 2/3 jaar bezig om een kindje te krijgen, die zouden zo met je willen ruilen dolfina, en ik zal maar niet zeggen wat zij van mensen als jij vinden.
Zinloos? Jij vind zoiets zinloos? Ik vind de vraagstelling van de TS al absurt. Stop gewoon zeg met roken. Stress of niet, als je kindje straks iets heeft opgelopen sla je je voor je kop hoe dom je geweest bent. En dolfina, om nog even terug te komen op iets anders: ik heb ook risico op een ziek kindje (ik ben nl draagster van een erfelijke ziekte) en ik probeer er ALLES aan te doen om dit te voorkomen. Ik weet hoe kwetsbaar een kindje kan zijn. Jij blijkbaar niet. Respectloos.
Wat ik me afvraag, veel mensen zeggen altijd, vroeger rookte ook iedereen en de sigaretten van toen, waren net zo slecht als die van nu, en die mensen zijn ook allemaal groot geworden en de meesten nog oud ook.. hoe denken jullie hier dan over? Liefs Jojo
Nou en wat wil ze horen? Dat je het wel op de echo kan zien dat het schadelijk is voor het kind? En dan? Stop je dan wel met roken? Het is algemeen bekend dat het slecht is, ik snap dus sowieso niet dat je het risico neemt door door te gaan met roken terwijl je zwanger bent. En als je echt wilt stoppen dan lukt dat heus wel, het is mij ook gelukt, al voordat ik uberhaupt zwanger was en ik ben beretrots op mijzelf dat ik nu zo goed mogelijk voor mijn baby'tje aan het zorgen ben. Het zit gewoon allemaal tussen de oren en ik kan het weten. Mensen die roken tijdens de zwangerschap vind ik ook zwaar onverantwoordelijk bezig en dom! Als het kindje er is? Dan wordt er opeens niet in zijn/haar bij zijn gerookt zeker? Of ga je dan ook met je peuk boven de baby hangen?
Toen waren de gevolgen nog niet bekend. Mensen wisten helemaal niet dat het zo'n slecht effect zou hebben. Nu is er zóveel voorlichting en is er zoveel onderzoek gedaan. Ze zetten niet voor niks schrikbarende teksten op pakjes sigaretten. Als je dan nóg tegen beter weten in door blijft roken, ben je echt enorm onverantwoordelijk bezig.