hoge bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Guinevere, 1 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ben gister bij de vk geweest voor 1e onderzoek.Bloeddruk was veeeeel te hoog!!!!
    Ik mag geen zout meer en moet stoppen met stressen (???) maar kan niet rustig worden nu ik dit weet en nóg 2 weken moet wachten voor ik weet of t kindje goed is!

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je schiet er echt niks mee op dat je gaat stressen (tja ik weet het ..makkelijk gezegd).

Wat is een veel te hoge bloeddruk dan?? Hoe hoog had je 'm?

En misschien helpt het om te weten dat bloeddruk niet altijd in verband met de gezondheid van je kindje..Het heeft te maken met de doorbloeding van je placenta....en een hoge bloeddruk is voor jou niet zo gezond.

En als de verloskundige zich zorgen had gemaakt, had ze echt wel actie ondernomen....

3. Niet meer actief

ik had met beide zwangerschappen een te hoge bloeddruk, met name aan het eind van de zwangerschap.
    Ik werd dan ook altijd opgenomen en goed in de gaten gehouden ivm een eventuele zwangerschapsvergiftiging.
    Zolang er nog geen eiwitten in je urine zitten gaat het nog wel redelijk.Neem vooral rust, dat is heel belangrijk, en vermijd idd dingen als drop, teveel koffie en probeer niet te stressen, hoe moeilijk dat ook is ( ben zelf ook een stresskip ).

Liefs Nies

4. Niet meer actief

Ik denk dat de VK ook wel gelijk heeft! Gewoon wat rustiger doen. Ik had pasgeleden al het idee dat je een stresskipje was door de (hoeveelheid) vragen die je stelde. Ik dacht meteen..poeh, die krijgt het zo nog niet makkelijk...

Misschien moet je op zoek gaan naar wat boeken die over zwangerschap gaan, maar niet als in informatief, maar gewoon leuk..

Ik weet echt een onwijs gave voor je

Titel: Bevrucht
    Auteur: Rebecca Eckler
    Inhoud: bekentenissen van een aanstaande moeder

Ik heb echt vaak zat in een deuk gelegen en het is o zo herkenbaar. Je zou hem in het begin moeten lezen en op het einde.. Grandioos!

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ff off-topic...die is idd leuk!!

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Chacha, een hoge bloeddruk is nooit goed niet voor moeder en kind. Een lage bloeddruk is vervelend voor moeder maar niet zo erg voor het kindje.

Eef, probeer rustig aan te doen, anders ga je 9 zware maanden tegemoet!

Pim

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb zelf hoge bloeddruk en slik daarbij ook medicijnen. Nu in de zwangerschap heb ik overigens wel andere medicijnen dan daarvoor. Het rare bij mij was, dat ik helemaal niets van de hoge bloeddruk heb gemerkt en dat we er per ongeluk achter gekomen zijn. Als je hoge bloeddruk hebt, doe je er heel erg verstandig aan om geen of in ieder geval zo min mogelijk zout te eten. Let ook op producten die zout bevatten, zoals bijvoorbeeld drop. Mij is nooit verteld dat je uit moet kijken met koffie drinken, wel moet je proberen om jezelf zo rustig mogelijk te houden. Is erg makkelijk gezegd, maar behoorlijk lastig om te doen (spreek uit eigen ervaring!). Het nadeel van hoge bloeddruk en zwangerschap is dat je placenta minder goed doorbloed kan zijn waardoor je kindje minder voeding binnen krijgt en daardoor kleiner blijft. Hopelijk gaat alles goed met jou en je ukkie. Mocht je je nou zorgen maken over hoe hoog je bloeddruk is, kun je altijd even bij je huisarts-assistente langs gaan. Zij kan je bloeddruk opmeten. Laat dit niet doen als je net bijvoorbeeld een heel stuk gefietst hebt he!

Veel succes!

Liefs,
    Qwizzle.

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje meid, vervelend voor je.
    Zelf ken ik het probleem gelukkig niet, maar probeer inderdaad rustig aan te doen. (Ookal moet je nog 2 weken in spanning zitten ;))

9. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    het was 174/82

10. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Vooral de onderdruk is belangrijk om omlaag te krijgen. De bovendruk heeft inderdaad met stressen te maken.
    Probeer - hoe moeilijk ook - rustig te blijven.
    Sterkte ermee.

11. missmar20

missmar20 Actief lid

22 apr 2006
    115
    0
    0
    Hoi hoi,

Maar dat is nog niet veeeeeeel te hoog hoor!! Ik ben in de vorige zwangerschap begonnen met 80 en dat was netjes. Maar bij ong week 30 ging hij heel snel stijgen en kwam ik uit op 117 onderdruk, ben toen opgenomen want dan is het wel gevaarlijk.

Ben nu zwanger van de tweede en ben weer begonnen met 80 als onderdruk. Vanochtend bij verloskundige geweest en de onderdruk is alweer gestegen naar 90, krijg nu extra controles.

12. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ook ik heb een onderdruk van minimaal 90. Heb al in het zh gelegen en heb de stempel zwangerschapsvergiftiging meegekregen. :( Heb nl ook eiwitten in mijn urine. Ná mijn opname, ben ik in het thuismonitorprogamma beland. Vond dat écht een verademing! Ik heb nl last van heimwee, niet zo'n klein beetje ook. En mijn bloeddruk kwam thuis weer tot rust. (85-90) Mijn bovendruk is perfect. (125-140) Maar juist die onderdruk.......o zo belangrijk!
    Ik moet héél vaak rusten en mag geen huishoudelijk werk meer doen.
    Als je onderdruk nl omhoog blijft gaan, nemen ze je weer op én heb je kans dat ze de kleine gaan halen. (dit afhankelijk van het aantal weken zwangerschap dan. anders krijg je idd medicijnen)

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij zit je nog buiten de gevarenzone maar ik zou dan wel rustig doen nu anders gaat ie hoger.
    Die van mij 'kroop' iedere x bij de controle zowat omhoog. Ik zit nu op 135/90 en moest me dus ziekmelden en veel rust nemen. Kan je vertellen...dat is NIET fijn hoor..

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wat jij schrijft hoorde ik ook al. Volgens mij gaan ze je opnemen vanaf onderdruk 95. Ik wil dat dus echt niet no way en dan nog een kans op het halen van de kleine mooi niet.
    Ik moet dan donderdag naar de gyn dus we gaan zien hoe of wat. Hoop toch echt dat ie nog op die 90 onderdruk zit of beter nog...lager.
    Hebben ze ook nog tegen jou gezegd dat je goed moet opletten of je de kleine nog voldoende voelt? Tegen mij zei die vk dat...doodeng vind ik het.

15. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik moet idd ook op de kleine letten. Je hoeft de kleine niet meer ieder uur te voelen, maar 5 x per dag zéker.
    Ze hebben tegen mij gezegt: als je de kleine voelt, denk dan ff terug hoelang het geleden was dat je hem/haar voelde.
    Had vorige week dinsdag om half 8 's avonds de kleine voor het laatst gevoeld, en heb de andere dag om 11 uur aan de bel getrokken. Moest gelijk komen. Heb bijna een uur aan het ctg gelegen, echo gehad, bloed en urine weer gecontroleerd......uitslag: alles goed! Pas toen ik aan het ctg lag en mijn man van zijn werk naar zh kwam en de kamer binnenstapte, voelde ik de kleine pas weer. Die reageerd zó op de stem van mijn man!

16. missmar20

missmar20 Actief lid

22 apr 2006
    115
    0
    0
    In mijn eerste zwangerschap ben ik opgenomen toen mijn onderdruk boven de 105 uitkwam. Dit omdat ik volgens de gyn alleen maar gestresst zou worden als ik in het zh moest blijven. Maar moest wel om de dag naar de gyn en bij klachten als hoofdpijn, sterretjes zien, band om de buik e.d direct bellen. Uiteindelijk hebben ze Damian gehaald met 38.3 weken. Maar toen ging mijn bloeddruk omhoog toen ik al 30 weken zwanger was. Nu ben ik bijna 20 weken en is de bloeddruk al omhoog gegaan van 80 naar 90. Vind het wel eng nu hoor.

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dat is echt scrhikken als je de beeb zo lang niet voelt! Pfff zeg...
    Ik voel de mijne nog steeds goed al zijn de bewegingen anders geworden. Maar goed het wordt natuurlijk ook allemaal krapper in de buik dus ze kan minder bewegen.

Deel Deze Pagina