hoi dames . wie is er hier zwanger en rookt ?en probeert te stoppen . ik weet dat het een GEVOELIG ONDERWERP is . t is natuurlijk ook wel allemaal makkelijker gezegt dan gedaan . ik ben nu hard bezig om te stoppen maar t valt allemaal niet zo mee vind het zelf wel erg want ook wij willen natuurlijk een gezond kind. op het moment rook ik rond de 5 sigartejes per dag voorheen waren dat anderhalf soms 2 pakjes op een dag . ik vind het zelf al een hele presatie. maar ik moet er vanaf . ook als de kleine er is wil ik hem of haar niet in een rook hok opvoeden . VRAAG:wie kampt op dit moment ook nog met dit probleempje ? of wie heeft dit gehad ? NU ZIT IK EIGENLIJK NIET TE WACHTEN OP ALLEEN KRITIEK WANT WEET ECHT WEL HOE SLECHT T IS . hoop alleen dat we elkaar kunnen helpen
voor mij was het vlak voor mijn zwangerschap de motivatie om te stoppen dat als je rookt je kindje een groeiachterstand kan krijgen en 3x zoveel kans heeft op wiegendood als het kindje er eenmaal is, ook is de sterfte bij de geboorte veel hoger van een moeder die tijdens de zwangerschap heeft gerookt, vroeggeboorte, etc. toen ik dit hoorde ben ik meteen gestopt ( gelukkig net voordat ik zwanger werd) stel er ZOU iets gebeuren, dan zou ik dit mezelf never nooit vergeven ik rookte een half pakje per dag, maar zou nooit maar dan ook nooit gestopt zijn met roken, en nu ben ik gestopt en heb er geen moeite meer mee omdat ik de gevolgen in mijn achterhoofd hou, misschien werkt het bij jou ook? liefs Daantje
Ik ben gelukkig gestopt lang voordat ik zwanger werd, juist omdat ik niet in jouw situatie terecht wilde komen Natuurlijk weet je zelf ook hoe slecht het is, dus daar ga ik je niet mee vermoeien. Ik heb wel een tip voor je (hopend dat je daar wat aan hebt) Stop gewoon, nu meteen (ik ben ook onvoorbereid gestopt; ging perfect), en vergeef het jezelf als je een keertje in de fout gaat! Denk dan niet dat je stop-poging voorbij is: je gaat gewoon verder met stoppen. Dat kan, dat mag, en natuurlijk is het moeilijk, maar je moet je gewoon voorhouden waar je het voor doet! Niet alleen voor je kindje, maar ook voor jezelf; zodat je zo lang mogelijk van je kindje kan genieten! Heel veel succes! En als je je stop-frustraties kwijt wilt: PB-en mag altijd...
Ik rookte ook in het begin van mijn zwangerschap. Ik had er geen idee van ik zwanger was en kwam er met 4weken en 6 dagen achter wat later 5 weken en 3 dagen bleek te zijn. De eerste 3 dagen vanaf dat moment heb ik nog gewoon gerookt. Wel iets minder dan normaal. Daarna ben ik gaan afbouwen. Op een gegeven moment rond week 7 werd ik misselijk van rook lucht en was er dus ineens vanaf. Meid een paar sigarettjes op een dag is minder erg dan de stress. Ik ben een kind van een rokende moeder en heb er helemaal niks aan over gehouden dus maak je er niet te druk over. Probeer te stoppen maar lukt dit niet rook dan een paar haaltjes per keer.
ik weet dat t echt moet . ik moet t gewoon doen . ik wil nie dat mijn kindje overlijd of iets heeft. t is zwaar en dat zal t ook blijven rook ook al 10 jaar . bedankt voor de reacties zover
mijn moeder heeft bij mij dus ook gerookt en ik had ook niks ik was zelfs bijzonder lang 56 cm haha en ik hoop dat ik t gewoon heel smerig ga vinden dan ben ik er ook van af
Misschien overbodig, maar dit is dus pertinent NIET waar! De stress die je hebt door wel te roken (de behoefte aan nicotine geeft enorme stress) is veel ernstiger dan het beetje stress dat je hebt als je net bent gestopt.........
niet iedere dochter/zoon van een moeder die heeft gerookt wordt groot en gezond geboren. veel kinderen worden ook geboren met astma/bronchitis , dit kan ook komen door roken tijdens de zwangerschap, en dan denken veel ouders dat dit '' aangeboren'' is ook het IQ van een kindje van een moeder die rookt is minder dan een kindje die geen nicotine binnenkrijgt. helaas hoor je altijd alleen de 'goede' verhalen, en nooit een verhaal van een moeder die gerookt heeft tijdens de zwangerschap waar er complicaties op zijn getreden, al ken ik er in mijn omgeving genoeg de enige manier om te stoppen is om naar de prullenbak te lopen en alles erin te gooien en de asbakken weg te zetten en een paar dagen niet in de buurt komen van iemand die rookt, en na die paar dagen zul je er denk ik nog niet veel erg meer in hebben. wie weet wordt je nooit misselijk van de geur/smaak van een sigaret en rook je nog tot de 40 weken door, maar het is tenslotte jou beslissing liefs Daantje
Hoi Lisa, Ik zit met precies hetzelfde probleem! Ik vind het zoooo moeilijk! Rookte ook zeker 25 sigaretten per dag, nu nog 5 gemiddeld per dag... Ik wil helemaal stoppen maar pfff HELP! haha
Ik ben zelf gelukkig gestopt voor mijn zwangerschap..........ik begon dan ook aan IVF en dat was een flinke stok achter de deur. Mijn vriendin heeft tijdens allebij haar zwangerschappen gerookt. Stoppen is haar gewoon niet gelukt! Iedereen had daar vooroordelen over en meestal achter haar rug om.........dus ik begrijp dat jij daar nu ook bang voor bent dat mensen heel naar gaan reageren! Ik eb het haar ook verteld dat ik het stom van haar vond een keer en daarna heb ik het er niet meer over gehad! Nu je vraag........zij had verder hele normale zwangerschappen geen rare dingen. Alleen bij de twee de heeft ze bijna 6wkn regelmatig weeën gehad. Maar ze konden dit ook niet direct de schuld geven aan haar roken.....dit kan iedereen overkomen. Het punt is ook dat als het stoppen met roken veel bijwerkingen geeft voor de moeder dat dit schadelijker is voor het kind als door roken. Ik vind het al heel knap dat je naar 5per dag gegaan bent en je kan de komende tijd nog verder proberen af te bouwen......maar ga het niet forseren! Wat ik al gezegd heb dat is ook niet goed. Sterkte en ik hoop dat je omgeving je steunt wat er ook gebeurt!
ppfff gelukkig nog iemand . ik weet we hebben het zo moeilijk ! en alle anderen hebben gewoon gelijk . wilde het eigenlijk niet hierop zetten omdat er altijd mensen zijn die zeggen hoe slaecht t is maar dat weten we allemaal al lang natuurlijk . ik heb een nagelstudio mijn klanten roken ook wel es een sigaretje dus word het moeilijker. of hun mogen ook nie meer roken . ook als ik heel de dag niet rook en ik moet nagels maken is ook een probleem mijn handen trillen enorm en dat is dus ook niet echt leuk met dit werk als mensen veel betalen en de nagels zien er niet uit . t is geen excuus maar toch. morgen raak ik geen peuk meer aan ik moet me erover heen zetten!
Lisa, zie dat we ook even oud zijn.. ( niet dat het er iets mee te maken heeft hoor haha) Maar ik wordt zo gek van mezelf, aan de ene kant maak ik me de hele dag gek met het idee dat er misschien iets niet goed is met het innieminnieukkepukkie en vervolgens steek ik er 1 op... om daarna me weer zwaaaaarrrr schuldig en slecht te voelen.. Ik heb een idee! Zullen we morgen echt echt echt stoppen? En elkaar op dit forum steunen? Ik weet het anders ook niet meer? haha Groetjes
gewoon morgen stoppen jullie allebei nu hebben jullie waarschijnlijk nog meer stress door het '' ik wil stoppen met roken, maar het lukt denk ik niet'' dan dat jullie werkelijk stoppen, gewoon proberen dus
Hoi Daantje, Jaa ik ben mezelf echt helemaal mesjogge aan het maken hahaha Bij deze.. vanaf morgen ben ik echt ROOKVRIJ! IK MOET! Anders ben ik gewoon een egoiist!
Hey, hier nog eentje. Rookte ook nog toen ik erachter kwam dat ik zwanger was en heb mijn pakje ook opgerookt...zaten nog een paar in. Hele weekend volgehouden en toen kwam ik weer op mijn werk...en toen ging het weer mis. Heb er ook een stuk of 5 per dag gerookt maar heb deze week vrij gepakt en sinds vandaag niks meer gerookt. Ik wil er écht vanaf maar moet gewoon even niet op mijn werk komen want dan gaat het mis. @Lisa1983: Wat toevallig, ik heb zelf ook een nagelsalon. Dit doe ik part-time naast mijn andere baan maar bij mij mogen ze echt niet roken. Heb ik gelukkig vanaf het begin gelijk gedaan/gezegt. Liefs!
idd dat zecht mijn gyneceloog dus ook heb nu onder tussen al 4x een miskraam gehad en alle keren gestopt met roken zo dra ik wist dat ik zwanger was nu ben ik weer zwanger en ik heb ook tegen de gyneceloog gezecht ik stop niet ik ga wel minder roken maar als ik de eerste 12 weken niet kan roken wordt ik gek van de stress omdat je dat toch gaat malen gaat het goed gaat eht niet goed elk krampje/druppeltje bloed wordt je bang dus ik heb gezecht ik stop pas na de 12 weken als het me dan lukt en het gaat super met deze zwangerschap (ondanks dat ik zelf zo ziek ben geweest de eerste 10 weken) en de gyneceloog zecht ook het is beter dat je 5 of 6 sigaretjes rookt per dag dan dat je zo in de stress gaat zitten maar ik zal niet meer dan 6 sigaretjes gaan roken
@syboena Ik zit m ook zo te stressen of de echo wel goed zal zijn.. ben zoooo bang... Is het dan toch beter om die 5 sig. per dag te blijven roken? Nu weet ik het ook niet meer... Ik wil een maand lang slapen! haha
@ sesti ja mijn gyneceloog zecht je kan beter max 6 sigaretten roken per dag dan dat je je de hele dag druk maakt ow ik voel een krampje zal eht mis gaan of ow nee he nu verlies ik 1 druppeltje bloed zal dit een teken zijn dat het mis gaat pfffffffff dat is echt veel slechter dan die paar sigaretjes per dag te roken
@ Sesti; maar nu zit je erger te stressen of het roken kwaadkan als dat je daadwerkelijk stopt met roken.. als je stopt met roken zit je niet elke keer te denken '' wat als het kindje een groeiachterstand krijgt, wat als het kindje te vroeg geboren wordt, wat als...... als je stopt met roken heb je de angst iig niet meer of dat je je kindje iets slechts aandoet.. geloof me, ik had NOOIT verwacht dat ik kon stoppen met roken, en heb gelijk alles in de vuilnisbak gegooid en het is me echt waard geweest, terwijl ik normaal never nooit had gestopt als ik niet zwanger was geworden. hoop dat je het alsnog probeert liefs daantje