roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    waarom zeg je neit gewoon ja we zijn bezig voor een kindje (sommige mensen weten het toch al)
    en het is beter om voor die tijd te stoppen
    en dan heb ik er straks over een paar maanden geen moeite meer mee om te stoppen als ik zwanger ben

en als je dat neit wilt zeggen zou ik gewoon zeggen ik wil graag stoppen
    het stinkt of zo iets

2. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ja daar dacht ik idd ook al aan, om te zeggen dat we maar beter nu kunnen stoppen als we binnenkort zwanger willen worden.. maar het probleem is dat ik in de afgelopen 1.5 jaar dat we bezig zijn al een paar keer ben gestopt om die reden..
    en nu rookte ik weer en zei ik tegen iedereen dat ik wel kon gaan stoppen om die reden maar als t toch elke keer niet lukt, dan rook ik wel door totdat ik zwanger ben..
    en ik heb idd ook gezegd tegen iedereen dat wanneer ik zwanger zou zijn, DIRECT zou stoppen met roken..

eerlijkheid vind ik idd ook belangrijk, maar ik vind t nu nog wel een beetje te vroeg om t te vertellen.. ben bang dat er nog iets mis kan gaan en dan zit ik niet op allemaal mensen te wachten die medelijden met me hebben..

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Was even benieuwd hoe het inmiddels gaat met de gestopten...? Houden jullie het een beetje vol...?

4. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Hallo mensen.

Tav comments hierboven over excuusjes verzinnen.

Ik heb gewoon gezegd dat ik een weddenschap had afgesloten :p. In mijn omgeving weten ze dat ik nogal strijdvaardig ben dus heb ze gewoon verteld dat iemand me heeft uitgedaagd om drie maanden te stoppen. Bij mij werkte het :)

Ikzelf ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was na de eerste echo rond een week of 7. Rook al jaren en laatste jaren een pakkie per dag maar toch gestopt en het valt me eerlijk gezegd niet tegen. Wat ik wel erg vervelend is zijn van die mensen die je in gaan peperen hoe slecht het wel niet is voor de baby. Van die gewetensmaffia.

Ik ben er heilig van overtuigd dat hoewel de beeb het niet leuk zal vinden een keer een sigaretje niet schadelijker is dan een hoop stress en veel te hard werken. Ik heb zelf in de afgelopen maanden maar 1 keer gezondigd en eerlijk gezegd vond ik het niet eens lekker meer. Ik voelde mezelf er niet lekker bij. Ik denk overigens wel dat ik na de bevalling weer gewoon aan de sigaretjes ga. Geen pakje per dag maar mijn streven is gelegenheidsroker :).

Succes aan allen die het moeilijker ermee hebben dan ik heb gehad en laat je niet teveel in de verdomhoek zetten. Je bent heus geen slechte moeder op het moment dat je niet helemaal kan stoppen.

5. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    kijk en daar kan ik dan weer AMEN op zeggen.,.

helemaal stoppen vind/vond ik ook zooo moeilijk.. doe no gsteeds mijn best, maar zondig ook nog steeds.. 1 in de 3 dgn ongeveer.. wanneer ik me helemaal opgefokt voel.. soms een hele week niets.. ik kan t dus wel en dat geeft me wel een goed gevoel.. en ik geef niet toe aan elke drang hoor.. dat zou stom zijn, maar soms......

nou ja.. ik doe mijn best iig... en t is iid niet zo makkelijk als het soms gezegd wordt.. geweldig voor de dames die cold turkey gestopt zijn.. zou willen dat ik t kon..maar dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.. en dat heeft ook niets met wilskracht te maken...als ik eerder ineens stopte met roken kreeg ik zeker na een paar uur een sjaggo aanval.. dan werd ik echt heeeel onredelijk.. met name naar de kids toe.. echt niet leuk meer hoor.. schreeuwen, ze mochten niets meer.. konden niets meer goed doen.. echt heel sneu.. ook dat is niet eerlijk..zij hoeven er niet de dupe van te zijn dat ik rook, maar ook niet dat ik stop..nu heb ik het anders aangepakt.. ik heb er een sport van gemaakt om er steeds langere tijd tussen de sigaretten te laten zitten....dan rook je steeds minder...steeds een half uur extra ertussen.. dat werkte wel.. op een gegevenmoment was ik t zelfs vergeten dat ik alweer "mocht" en zat er ineens nog 1,5 uur tussen.. zo was het voor mij een sport en was ik bij elke verlenging trots op mezelf.. en bij elke 2 uur extra kocht ik iets leuks voor mezelf of iets lekkers...kon ik echt naar uitkijken..hihihihi....nou ja misschien hebben jullie er iets aan..

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier nog steeds gestopt! Al ruim 2 weken, yay! Moet ook eerlijk zeggen dat ik het in het begin moeilijk had maar nu denk ik er nog niet eens meer aan. Heb er ook geen behoefte aan, heel gek want dat had ik nooit verwacht van mezelf. Ben best wel een slappe wat roken aangaat :oops: Maar het is me gelukt!

7. Ik rook zelf niet maar ik kom jullie alleen even een hart onde rde riem steken! Heel veel succes met stoppen en ik weet zeker dat jullie het kunnen!

8. Hee

Hee Lid

8 mrt 2009
    38
    0
    0
    Barcelona
    hey iedereen,

even een ande vraagje wat betreft roken.
    Mijn vriend rookt en hij probeert dat zoveel mogelijk ergens anders te doen (niet bij mij in de buurt) Maar ik wil zo graag dat hij stopt. Ik wil niet dat mijn kind het als voorbeeld krijgt.
    Ik vind roken persoonlijk heel ranzig en vind hem ook stinken als ie gerookt heeft, maar hebben jullie een reden voor hem om te stoppen?

Liefs,

helene

9. mamavanYMS

13 feb 2009
    8
    0
    0
    Hij moet het zelf echt willen, anders lukt het niet. De motivatie moet dus uit hem zelf komen.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jij zegt dat je het dus wel KAN, maar als je nog rookt KAN je het dus niet, iedereen kan het volhouden als ik (op den duur) een siggie mag, als ik het steeds uitstel dan weten mijn hersens dat ik er uiteindelijk toch eentje mag.. en is het veel makkelijker..

Een vriendin van mij zei ook tegen me ik kan makkelijk stoppen als ik wil met al 3 keer gestopt (ja dan ben je dus niet gestopt he :) )

Het is goed dat je zo min mogelijk rookt maar je hersens zijn dus nu (bewust of onbewust) steeds bezig met "het roken" en das zonde van je energie.. (denk ik) cold turkey is tijdelijk zwaarder maar uiteindelijk veel rustiger..

EN ja smoesjes zoals ik word er sjaggie van, ja duh dat ben ik ook wel eens maar je bent een volwassen vrouw, grijp jezelf bij elkaar en get over it er zijn belangrijkere dingen (zoals je kids) die een gezonde mama verdienen die van zichzelf houd en laat zien wat volhoudingsvermogen is aan haar kids..

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ Sterre: goed bezig! :D Ben blij dat het je zo meevalt! Geniet ervan...

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Gestopte meiden heel goed!
    Ik was al bezig met minder roken van tevoren, wat de ene keer wel lukte en dan weer niet.

Toen (gelukkig) zware griep dus niet roken en toen een positieve test en geen sigaret meer aangeraakt. Maar ik heb geluk want ik heb er ook echt geen behoefte aan sinds ik weet dat ik zwanger ben.

De gedachte alleen al aan mn mini die (als het ware) bedwelmd wordt door rook als ik een trekje neem....

En meiden die minder zijn gaan roken ook heel goed, maar het idee dat een paar geen kwaad kan is gewoon onzin. Is wel beter dan veel, maar kwaad kan het echt.

Succes allemaal en een fijne zwangerschap.

13. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    ik rook gewoon nog. Ik kon niet stoppen heb me er heel lang schuldig over gevoeld maar ik kan of wil het gewoon niet. sinds ik me erbij neer heb gelegd en gewoon doorrook gaat het beter met me en maak me neit meer druk. ik ken heel veel mensen die zwanger waren en door hebben gerookt en ik heb nog nooit iemand in mijn omgeving gehoord die er problemen mee hebben gehad en het kindje ook niet.

Ik snap dat de meningen erover verdeeld zijn en dat is maar goed ook.

Mijn mening is ook dat je neit moet roken, maar ja ik kan het gewoon niet.

Ik heb in het begin tegen iedereen gelogen dat ik gestopt ben en dat vreet ook aan je.

alleen de verloskundige weet het niet, die denkt dat ik gestopt ben maar ja dat zien ze straks wel als het kindje eris, heb geen zin in gezeur nu.

Wat ik wil zeggen, je moet doen wat je zelf wil en niet teveel naar andere luisteren ook al bedoelen mensen het goed! als je het niet kan dan kan het niet je moet het toch echt zelf doen!

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Knap Miss....maar ik heb mn lesje wel geleerd toen de artsen zeiden "mevrouw als u nu niet stopt, is uw kindje over een paar dagen overleden".
    Geloof me maar, dat wil je niet meemaken hoor ;)

Ieder zn keuze daar geef ik je zeker gelijk in.
    Wens iedereen hier alle geluk toe en (hopelijk) gezonde kindjes!
    Dat is toch iets waar het om gaat toch!
    Succes voor de dames die gaan stoppen, en toppie voor de dames die gestopt zijn!

15. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @Imd... ik snap wel wat je bedoelt met je reactie..

Helemaal NIET roken lukt idd niet.. en gewoon sjaggie wordt ik niet hoor.. ik wordt werkelijk onredelijk.. ook naar mijn kids toe.. endat niet een uurtje hoor.. ik zie dan aan hun gezichtjes de vraag: mama waarom doe je nou zo... en ze hebben nog gelijk ook.. als ik dat met een paar trekjes van een sigaret zo af en toe kan opheffen so be it... Als ik eerder stopte had ik dit iedere morgen en steeds bij de koffie en na het eten.. nu niet meer.. het komt steeds minder vaak voor.. dat bedoel ik met.. Het kan dus wel.. ik kan t dus wel.. al gaat t geleidelijk..

Voor mij is dit een goede manier om te stoppen.. voor mezelf, maar ook voor mijn kids.. doe ik het cold turkey dan hou ik het niet vol.. .. Ik rookte een pakje per dag.. nu rook ik er gemiddeld 1 a 2 per week.. (soms helemaal niets.. soms 1 meer) dus vind dit al een hele prestatie van mezelf.. Ik vind het zoo knap als mensen cold turkey kunnen stoppen..echt Petje AF.. hier lukt dat helaas niet, maar zo kom ik er ook...en hebben mijn kiddies straks een gezonde mama... en ik een gezond lijf..

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het zou geweldig zijn als dat straks zo is (en idd als het op je eigen tempo wel lukt is dat ook wat waard!)

Je kids zullen zooooo trots op je zijn meid, dat hun mama dat zo voor hun heeft gedaan, hun mama heeft dan ballen :p en je geeft hun een goede boodschap mee (als je echt iets wilt kan je alles) en die boodschap kunnen hun ook wat mee in de rest van hun leven, dus ze zullen zeker trots op je wezen en dat maakt jouw alleen maar sterker en trotser op jezelf!

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jij hebt ook niet veel vertrouwen in jezelf of wel?

18. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Hee miss, jij rookt gewoon door 'maar de verloskundige weet het niet' en 'je ziet het straks wel als het kindje er is'. Wat zie je straks wel aan je kindje? Of het wel of niet gezond is? En wat die verloskundige betreft, als jij gewoon rookt, kan *iedereen* dat ruiken. Van een afstand.

19. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    @ Miss

Ik vind dat jij er nogal laconiek over praat.. Ik snap dat echt niet! Heb je er wel alles aan gedaan om te stoppen?

Ik snap de dames ook niet die pas stoppen als ze eenmaal zwanger zijn. (ik heb het niet over de dames wie onverwacht zwanger zijn geworden) Waarom niet eerst stoppen? Desnoods gelijk met het stoppen van de anticonceptie.

Ik was zelf ook een enorme kettingroker en ik ben ruim voor het stoppen met de pil al gestopt met roken. Waarom? Omdat ik zeker wilde zijn dat ik van die nare gewoonte af zou zijn zodra ik zwanger zou raken. Niet alleen voor mezelf, maar vooral voor die kleine die in mij groeit.

Voor de dames die gestopt zijn en gaan stoppen.. Chapeau! Jullie kunnen het meiden!

20. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    nou het is mij dus ook niet gelukt om te stoppen wanneer ik wou :(
    maar nu heb ik best wel veel keel pijn en alles zit dicht dus heb al een hele dag geen peuk aan geraakt dus ben best trots op me zelf nu
    en ga nu ook zeker doorzetten :):)

Deel Deze Pagina