ja idd maar dat denken rokers van niet (rare gedachtegang) ja ik zou het ook beter vinden als je zou stoppen met roken VOORDAT je uberhaupt zwanger raakt (geen stress in de zwangerschap) alsje idd gepland zwanger word, het verhoogt zoiezo al je kansen om zwanger te worden..
nouuu, ik ben dus idd ook gestopt met roken toen ik met de pil stopte, maar goed als het dan een aantal maanden niet lukt en je menstruatie blijft weg.. dan werkt dat wel zoo frustrerend dat je toch weer begint met roken! niet iedereen die stopt met de pil is gelijk zwanger..! ik ben in totaal 16 maanden bezig geweest, en direct zodra ik zwanger was gestopt met roken! ik wil hiermee zeggen dat het heus wel lukt om te stoppen, zolang je er maar zelf achter staat!
@ syboena: vervelend dat je niet lekker bent, maar wel goed dat je dan ff niet rookt Elke rookvrije dag is er 1, nietwaar!? Goed bezig...!
Imd: tja, onbegrijpelijk is dat! Ik ben het verder helemaal met je eens. Roken in de zwangerschap en bij kinderen is echt een onderwerp waarmee je mij iedere keer op de kast krijgt. Mijn vader was een zware roker en is gestorven aan een vreselijke longziekte. Mijn schoonvader is nog steeds een kettingroker en allesbehalve gezond. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom iemand zichzelf zo iets aandoet! Laat staan dat íe ook nog anderen, die niks te kiezen hebben (babies en kinderen) hetzelfde aandoet.
Ik ben nu al..uhm...2,5? week gestopt misschien iets langer, ik weet het niet eens meer Maakt ook niet uit maar ik ben wel op het punt gekomen dat ik nu denk, wat je met je eigen lichaam doet is nog tot daar aan toe maar zolang je een kleintje in je buik hebt, heb je daar ook je verantwoordelijkheid voor. En daarna heeft ieder kind recht op een gezonde mama. Al moet ik héél eerlijk zeggen dat ik ben heel blij dat ik gestopt ben maar dat ik nog steeds weleens momentjes heb hoor dat ik er wel zin in heb. Nu is het een kwestie van doorzetten volgens mij. Wat zeker gaat lukken maar die sigaret zit nog wel in mijn hoofd.
Sterre en alle anderen die gestopt zijn.. RESPECT! Iedereen die bewust doorrookt tijdens de zwangerschap, Sorry ga er geen woorden aan vuil maken. je weet zelf dondersgoed dat je enorm slecht bezig bent en geen excuus redelijk hiervoor is.
Ha meiden, een pluim voor jullie hoor, ik weet hoe moelijk het is om te stoppen, was ook een verstokte roker, al sinds mijn 14e en ben toen ik 8 weken zwanger was gestopt. Het gaat me eigenlijk wel heel goed af, heb er niet zoveel erg in en ook geen ontwenningsverschijnselen gehad, alleen ik betrap mezelf er wel op dat ik het wel nog steeds af en toe mis, dubbel he, als er iemand aan het roken is en ik ruik die geur denk ik oh ja lekker sigaretje, maar ik steek er nooit een op, gek he, dit zullen waarschijnlijk alleen de oud-rokers onder ons begrijpen. Ik heb ook altijd wel een pakje bij, mocht ik ooit zo hysterisch gek worden dat ik wil roken, dan steek ik er ook gewoon een op, zonder schuldgevoel, tenminste dat hou ik mezelf voor, het is dus niet zo dat het een groot verbod is voor mezelf! Ik kan er dus wel een opsteken, maar doe het niet, heb het sinds 8 weken zwangerschap ook niet meer gedaan, maar ik heb wel de mogelijkheid zegmaar, begrijpen jullie het nog! Misschien dat dat mijn foefje is dat ik het vol kan houden. Ik ben ook heel trots op mezelf dat ik heb kunnen stoppen, ik zeg alleen wel heel eerlijk dat ik niet weet of ik het straks na de borstvoedingsperiode wel vol kan houden, maar dan ben ik nog steeds heel trots op mezelf dat ik het zolang heb vol kunnen houden voor onze baby! Dus meiden kom op je kan het! Het hoeft niet voor altijd te zijn, na je zwangerschap, als je wilt kan je weer beginnen, maar dan doe je je ongeboren kindje er geen kwaad mee, want dan kan je buiten gaan staan ofzo, snap je, bij mij gaat het makkelijker als ik denk het is niet voor eeuwig! Dus allemaal veel succes en jullie kunnen het!
En dat is nu juist zo zonde, heb je het 40 weken volgehouden om niet te roken om daarna weer te beginnen..zet dan ook daarna door, ook voor je eigen gezondheid Kom op!
hoi mijn schoonzus heeft alle 2 haar zwangerschappen gerookt en zelfs geblowed! haa ene zoon is7 en gaat heel goed met z`n groei en op school en haar anere kind gaat alles ook goed mee de placenta wa zelf schoon na de bevalling. er is zovel slecht buiten ook met auo rijen. over alles is bijnawel wat slechts te zeggen maar denk dat als er iets met t kind zoumoeten ijn dat soieso al zou zijn gebeurd want ken eer mesen die hebben gerookt en t kindzelfs met 4 kilo geboren was dus ja ik weet het niet
@ lizzie25 Ook niet iedereen die rookt gaat dood aan longkanker...maar je hebt wel een grotere kans. Jij bagatalliseert het wel heel erg, sorry...:S Blowen tijdens de zwangerschap..tjonge ipv haar punt te verdedigen hier had je haar beter kunnen vertellen dat ze normaal moet doen..
@ lizzie25 sorry hoor maar blowen tijdens je zwangerschap dat vind ik wel heel erg een vriendin van mij heeft ook geblowd tijdens haar zwangerschap heb al die tijd gezecht neit doen bla bla bla maar niet willen luisteren met 33 weken is er iets weet niet meer wat geknapt midden in de nacht ze dacht dat het vrucht water was dus ze loopt in het donker van de slaapkamer naar de wc en ze had echt alles onder het bloed met spoed naar het ziekenhuis en de kleine is gehaald met kiezersnee de kleine heeft bijna 2 maand in het ziekenhuis gelegen voordat ze naar huis mocht ze was erg klein maar verder helemaal gezond maar als ze iets later waren geweest was ze wel dood en nu zecht ze ook ik zal nooit meer blowen als ik zwanger ben
goed he heb nog steeds neit gerookt terwijl dat wel kan hoor ventje zit gewoon op het balkon te roken maar heb er geen zin meer in en nu moet ik vol blijven houden alleen gister had ik wel heel erg zin er in toen ik in bed lag maar lekker gaan slapen en nu geen last meer van
Wow, echt goed, hoor! Tja, momenten dat je graag zou willen, zul je zeker in het begin nog best vaak hebben (had ik ook; hoort er gewoon bij). Maar met elke keer dat je die aandrang weerstaat, wordt je trotser op jezelf (heel terecht!), en wordt het dus ook steeds een heel klein beetje makkelijker, net zolang tot het vanzelf gaat... Dikke vette pluim van mij!
@Syboena: Super goed man! Ik ben trots op je En inderdaad die momentjes heb je en die heb ik ook, we moeten ze alleen even kunnen weerstaan. @Lizzie25: Ja joh, dus als je lekker alcohol blijft drinken en je krijgt dan wonder boven wonder een gezond kindje dan is het ook allemaal niet erg....Beetje vreemd hoe dat je denkt en die vriendin van je moet een schop onder d'r kont krijgen.
Er is bewezen dat het ENORM slecht KAN zijn. Wie het risico al neemt om maar te kijken of het allemaal wel of niet zo slecht is en hierdoor gewoon doorrookt, is niet goed snik! In mijn ogen, niet verantwoordelijk genoeg voor een baby! Misschien heel hard, maar je speeld zo maar even met de gezondheid van je kind, en dat is in mijn ogen heel erg ziek!
ja ik ken genoeg "mijn opa is wel 210 geworden al rokend en zuipend" maar ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen lichaam en ook voor mijn kids hun toekomst (dat betekend voor hun geen gerook en een gezonde mama die haar best doet voor haar kids) Al die verhalen boeien me geen bal, wetenschappelijk is het gewoon bewezen dat het slecht is dat sommige mensen de kogel steeds ontduiken wijst meer op extreem maxxel ipv wijsheid (je neemt immers zelfs geen deel aan deze keuze om gezond te leven of in elk geval hard je best te doen) zo zul je dat altijd blijven houden maar ik kan mezelf in mijn ogen aankijken en mensen die hun best totaal niet doen die zullen altijd stiekum zich afvragen of het niet toch aan hun lag als het kindje iets zou mankeren (alhoewel nee die zullen waarschijnlijk de uitlaatgassen de schuld geven zo zijn ze dan ook wel weer )
Heb je helemaal gelijk in Imd.. Als je hier al excussen voor kan verzinnen dan kunnen ze dat overal voor.
ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn en ik keur het ook niet goed hoor als mensen roken of blowen tijdens de zwangerschap zeg alleen dat alles daar wel goed gegaan is en bij alle mensen die ik ken die hebben gerookt tijdens de zwangerschap. en dat zelfs de verloskundige hebben gezegd dat de strest slechter is dan een sigaret. iedereen zegt wat anders in een boek die ik hier heb liggen over zwangerschap staat in dat 3 sigaretten op een dag bijvoorbeeld niet schadelijk zijn. overal word wat anders gezegd en over heel veel dingen word gezegd dat het schadelijk is dat is wat ik bedoel te zeggen
Ik ben ook gestopt met roken toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.. Het is heel moeilijk, maar de gezondheid van mijn kindje gaat gewoon voor! Wat vind je belangrijker je kind of een sigaret..? Sorry maar zo zie ik het...
Ik heb in de eerste zwangerschap gewoon doorgerookt zoals ik altijd deed, nu wel verminderd maar rook nog wel. Het leverd bij mij te veel stress op om te stoppen en stress is ook niet goed voor de beeb. De eerste heeft geen groei achterstand niets alles is gewoon zoals het hoort. Deze beeb is zelfs groter geschat als normaal... Dus geen klein kindje bij geboorte... Vroeg geboorte, De eerste was 11 dagen te vroeg... deze weet ik nog niet... die komt volgens mij sowiesow vroeger omdat ze een misrekening hebben gemaakt in de uitgerekende datum... ik begrijp iedereen die zegt dat roken slecht is.. voel me er vaak ook niet prettig bij... maar goed...