als jij jezelf dat wijs kan maken en zo happily ever after kan leven moet je dat doen, echter feitelijk klopt er niets van wat je zegt.. dus nog even je hoofd wat verder onder het grond steken dan kom je vast weer heelhuids die zwangerschap door. Je eigen behoeftes die VOOR je kindje stellen vind ik erg egoistisch, want goh goh ik zou wel eens stress kunnen hebben... (goh wat als er echt eens wat zou gebeuren in het leven hoe moet je dat in godsnaam handelen?) Mama wil wel graag kindjes maar iets ervoor over hebben, nee dat liever niet.. moet wel allemaal zo makkelijk mogelijk zijn, die vibe straalt er dan altijd vanaf..
Misschien omdat er teveel mensen zijn die schaamteloos doorroken en excusen verzinnen waarom ze spelen met de gezondheid van hun kinderen. onverantwoordelijke moeders dus! Ik vind het hetzelfde als op vakantie gaan met je kinderen naar een land waar het risico op een infectie heel erg groot is en dan je kinderen bewust niet in te laten enten. En dan maar hopen dat je kindje nog gezond is als je terug bent..... Bestaan toch geen goede woorden over, of wel!
Wie zegt dat het verzonnen excusses zijn waarom sommige nog een paar sigaretjes per dag roken? Kunnen jullie in hun leven kijken? In hun situatie? Iedereen mag zelf weten wat hij doet, en tuurlijk geeft iedereen zijn mening hier, maar kan dat niet op een normale manier zeg?! Ps ik rook ook nog een paar sigaretjes op een dag! Zoals ik dat ook deed bij mijn 1e zwangerschap die helemaal goed is verlopen, ik VIND dat een paar sigaertjes per dag beter zijn dan stress. Ben ik nu een slechte moeder? Ik VIND van niet
wat ik al zei whatever jezelf wilt wijsmaken om je eigen behoeftes VOOR die van je kind te zetten, stress is een smoesje want roken veroorzaakt meer stress (al is het alleen voor het kindje al) Mensen die weten dat ze fout bezig zijn en er alles aandoen zal ik alles aandoen om ze te helpen en dan bij een kleine misstap/terugval ook nog respect voor hebben maar die ervan uitgaan dat ze het toch niet kunnen, dus niet echt alles eraan doen vind ik een heel ander verhaal.. OJA @sillie nee ik vind DIT Belangrijk genoeg (in tegenstelling tot andere mensen) om wat van te zeggen. Bovendien heb ik tijd over (verlof he)
Ehhhm, ik wil nog even wat kwijt over de vraagstelling of moeders die doorroken wellicht minder intelligent zijn. Dat lijkt me op dit forum helemaal bewezen gezien de taalfouten die gemaakt worden in dit onderwerp. Het valt me op dat vooral de doorrokers nog een taallesje kunnen gebruiken . (sorry kan het niet laten Ik stoor me al lange tijd aan de taalfouten op dit forum en in dit onderwerp valt het verband met rokende zwangeren me enorm op )
Ik geloof niet dat dit opzet was van dit onderwerp ! ga ook niet in op de voorgaande berichtjes ------------------------------------------------------------------------------------ Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 2:57 pm Onderwerp: roken geplaatst door lisa 1983 -------------------------------------------------------------------------------- hoi dames . wie is er hier zwanger en rookt ?en probeert te stoppen . ik weet dat het een GEVOELIG ONDERWERP is . t is natuurlijk ook wel allemaal makkelijker gezegt dan gedaan . ik ben nu hard bezig om te stoppen maar t valt allemaal niet zo mee vind het zelf wel erg want ook wij willen natuurlijk een gezond kind. op het moment rook ik rond de 5 sigartejes per dag voorheen waren dat anderhalf soms 2 pakjes op een dag . ik vind het zelf al een hele presatie. maar ik moet er vanaf . ook als de kleine er is wil ik hem of haar niet in een rook hok opvoeden . VRAAG:wie kampt op dit moment ook nog met dit probleempje ? of wie heeft dit gehad ? NU ZIT IK EIGENLIJK NIET TE WACHTEN OP ALLEEN KRITIEK WANT WEET ECHT WEL HOE SLECHT T IS . hoop alleen dat we elkaar kunnen helpen -------------------------------------------------------------------------------- diegene die proberen te stoppen te minderen veel succes! en die gestopt zijn GA ZO DOOR! ik ben nu 6 weken volledig van het roken af en ben trots op mezelf!
Als je je zo stoort, misschien moet je dan niet op een forum komen. Een forum is namelijk bedoeld voor iedereen. Dat betekend ook de mensen die bijvoorbeeld dyslectie's zijn, of gewoon inderdaad niet zo goed kunnen spellen. Ik stoor me ook aan mensen die emotioneel en sociaal nogal zwakbegaafd zijn, maar dat weerhoudt sommige er (natuurlijk) ook niet van om hier hun "wijsheden" te verkondigen. Want als ik me ergens aan stoor is dat gewoonweg mijn probleem. En in dit geval is het dus jou probleem.
@ mvhvr Hahahaa wad ben jei triezt seg! Mensen die niet roken, zijn dat altijd van die zielige mensen die anderen de grond in proberen te trappen?
Voel je alsjeblieft niet beter, in jouw opmerking staan ook de nodige fouten (gebruik van meer dan één punt, hoofdletters missen, etcetera). Daarbij las ik hiervoor ook ergens dat je geen moeder mag zijn als je nog rookt. Dan moet je wel consequent blijven, doe je altijd je autogordel om en kijk je altijd uit met oversteken? En wees eerlijk, altijd? Dat is evengoed opzettelijk de gezondheid van je (aanstaande) kind in gevaar brengen. Men oordeelt te snel over elkaars leven, laat iedereen doen of laten wat zij zelf wilt. Zolang het kind in liefde en geborgenheid wordt opgevoed, wie ben jij dan om er kritiek op te hebben? Helemaal van die zinloze opmerkingen, waar je NIETS aan hebt. Als je denkt dat je het zelf beter kunt, prima, doe dat, maar lees andere niet de les.
Klopt, mijn collega heeft twee kinderen. Ze heeft bij beide kids doorgerookt. Haar kinderen hebben beide last van hun luchtwegen, zijn enorm vaak ziek, en ze hebben achterstanden met leren.
klopt wat Daantje schrijft: hier nog een voorbeeld van hoe het ook kan lopen: mijn moeder heeft ook doorgerookt tijdens haar zwangerschappen, mijn broer was te licht, te vroeg, en heeft altijd bronchitis gehad elke winter. haar placenta was overduidelijk in slechte staat door het roken.
Mijn buurvrouw heeft bij alle 4 doorgerookt. 3 hebben het overleefd en hebben astma, leerproblemen en 1 zelfs huidkanker. De vierde heeft het helaas niet overleeft . En gewoon beweren dat het niet door het roken komt Probeer als roker niet te zeggen dat het niet lukt want dan lukt het zeker niet. Je moet willen stoppen normaal gesproken voor jezelf zodat je heel lang van je kind kan genieten en natuurlijk voor je kind. Jij bent zijn alles. Door jou groeit een cel tot een baby. En door roken,drugs, alcohol verpest je de groei van je kind. En ook al is je kind gezond ter wereld dat wil nog niet zeggen dat de gevolgen van roken niet zullen komen. Kan altijd later nog blijken. Probeer niet te zeggen ik heb stress. Stress is maar 1 week en daarna ben je zo trots op jezelf dat het gelukt is. Stress is pas wanneer de gyn/vk zegt dat je kind slecht groeit dat is pas stress of dat je je kind verliest omdat je placenta niet goed functioneert. Stop voor de gezondheid kan je kind. Iedereen kan stoppen, je bent er ook aan begonnen dus stoppen lukt ook wel. Een verslaving is meer psychisch dan lichamelijk. De afkickfase van roken is lichamelijk misschien 1 week max. Sterkte iig met stoppen
Gevoelig onderwerp of niet: Hoe kun je jezelf als moeder in hemelsnaam recht in de ogen kijken als je je ongeboren kindje moedwillig elke dag vergiftigt? Ik liet laatst door een arts een pretecho maken en hij vertelde hoeveel problemen er zijn bij baby's van moeders die stug doorpaffen: grote groeiachterstanden, slecht functionerende (zwarte! -> yuk!) placenta's en luchtwegproblemen na de geboorte. Leg mij uit: wie wil dit als moeder op haar geweten hebben? Stoppen is misschien niet makkelijk, maar er zijn wel meer dingen die niet makkelijk zijn maar toch moeten.
Waarom maakt iedereen zich hier zo druk over. Fuck zeg, als je niet rookt moet jij dat weten, maar laat mensen die wel roken met rust dan. Jullie plaatsen mensen die roken in een hokje. Laat ze lekker roken, als hun een kind krijgen dat een groeiachterstand heeft of wat dan ook dan is dat toch hun probleem. En niet dat van jullie. Jullie doen net alsof je rookt een dood kind krijgt ofzo, of met afwijkingen van hier tot ginder. Beetje achterlijk, laat mensen lekker in hun waarde. En roken met minder opgeleide mensen is ook de grootste kwats die ik ooit gehoord heb. Die hebben zogenaamd meer stress, Jaja en de mensen met een 'betere' baan of opleiding roken niet omdat hun geen stress hebben? Nee die roken wel want die zitten ook in de stress vanwege hun werk. Dus dat gaat nergens over. Jullie moeten mensen niet beoordelen op wel of niet roken. Dat als je rookt een slechte moeder bent echte regelrecht kwats! Als jij dit over mensen zegt blijf jij dan maar zelf in de waan dat jij de beste moeder bent want dit ben je ook niet.
we hebben het over de bewezen consequenties van roken, uit pure bezorgdheid voor die ongeboren kindjes, niet omdat wij denken dat we beter zijn dan een ander, ik maak me geen illusies in ieder geval, maar ik laat me ook niet voor achterlijk uitmaken alleen maar omdat ik mijn ervaring met zwangerschap en roken opschrijf. en van roken kun je inderdaad een dood kind krijgen en ook afwijkingen van hier tot ginder (zoals je het zelf schrijft).