roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jullie maken er wel een ophef over denk aan jullie hart.
    Ik sluit me aan bij stacey wat maken jullie je druk, toch niet jullie kind.
    Mensen vragen om steun hier dacht ik zo.

Meiden die gestopt zijn super ga zo door en meiden wie het niet lukt ik duim voor jullie dat het wel gaat lukken waar een wil is is een weg he.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik maak me niet druk hoor, en met mijn hart gaat het zo ontzettend goed, die hoef ik niet te ontzien als ik mijn mening opschrijf.

3. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    OKEEEEE MENSEN EFF HEEEL ERG RECHT DOOR ZEE,
    MENSEN DIE ZWANGER ZIJN EN NIET ROKEN HOEPEL OP!
    SORRY VOOR MIJN TAAL GEBRUIK!
    MAAR IK WORD ER EEN BEETJE MOE VAN.
    MEIDEN DIE ZWANGER ZIJN EN NOG ROKEN EN DIE TOCH PROBEREN TE STOPPEN MET ROKEN ECHT EEN =D> =D> HET IS HEEL ERG MOEILIJK.
    IK BEN NOG MAAR HEEL PRIL ZWANGER EN IK ROOK OOK NOG AF EN TOE EEN SIGARETJE MAAR IK BEN AAN HET AF BOUWEN EN HET LUKT AARDIG GOED!

SORRY MAAR IK MOEST HET GEWOON EVEN ZEGGEN. WANT HET IS EEN HEEEL ERG GEVOELIG ONDERWERP! MAAR IK VIND HET NIET LEUK DAT HIER MENSEN WORDEN AAN GEVALLEN PUUR HET FIJT OMDAT ZIJ ROOKT!

NEDERLAND IS EEN VRIJ LAND EN HET LIJKT WEL DAT DE ROOKERS VOOR TAAN WORDEN GEDISCRIMINEERT, EN DAT IS NIET LEUK!

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Je mag je mening uiten maar iedereen komt met hun mening terwijl er steun gevraagt word.
    Ik neem aan dat iedereen weet als je rookt wat dit kan inhouden voor je ongeboren baby.
    En wisten ze het niet weten ze het nu wel haha

5. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ja is dat jou probleem als het niet jou kind is? Nee dus waar bemoeien mensen zich dan mee. En waar halen ze dan het recht vandaan om je een slechte moeder te noemen. Zolang je zelf niet rookt heb je toch nergens last van. En je zegt het ook al zelf het KAN, hoef dus niet altijd. Mijn moeder heeft ook als een keter gerookt toen ze zwanger van mij was. Ik leef het geen groeiachterstand, helemaal nix. Dusssss.... Maak je druk om je eigen en niet om andere mensen. Daar heb je anders een hele taak aan. Wens mensen er veel succes mee dan!

En trouwens het is ook bewezen dat uitlaatgassen heel schadelijk zijn! Veel erger dan roken. Die fijnstof dringt overal door waar die sigarettenrook niet eens kan komen. Als jullie je druk maken over ANDERE mensen die roken. Denk dan maar eens na als je met je kleintje de straat opgaat en wat die dan wel niet inademt.

6. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ach ja, de eeuwige discussie over het wel of niet roken tijdens de zwangerschap.
    Hier zijn al honderden topics over geweest.... :)

Ik kan het me ook niet voorstellen dat er vrouwen zijn die doorroken tijdens de zwangerschap.
    Iedereen weet dat het slecht is voor je kindje.
    Ik erger me ook aan vrouwen die stress als excuus gebruiken om maar niet te hoeven stoppen.
    Het is echt je kop in het zand steken!
    Zoals al eerder gezegd, je hebt maar heel even stress als je stopt met roken...hooguit een paar dagen.
    En dat kleine beetje stress weegt echt niet op tegen het feit dat je je kindje 9 maanden vergiftigd.

Toen ik zwanger was van onze dochter ben ik accuut gestopt met roken en heb dat de gehele zwangerschap volgehouden.
    Ben pas weer begonnen met roken toen de bv niet meer ging.
    Uiteraard niet bij haar in de buurt, maar lekker in de schuur of buiten.
    Daar mag iedereen een mening over hebben hoor, maar roken doe ik voor mezelf...dat is mijn keuze!
    Een ongeboren kindje kan die keuze niet maken, dat moet ik als mama voor hem/haar maken.

En ben meteen weer gestopt toen ik erachter kwam dat er weer een wondertje in m'n buik groeit.
    Heb heus nog weleens zin in een sigaretje, maar zou er nooit aan toegeven.
    Ik zou me echt enorm schuldig voelen als ik een sigaret op zou steken.

Complimenten voor de dames die gestopt zijn met roken.
    En voor de dames die doorroken, kom op...je laat je verslaving verdorie toch niet belangrijker zijn dan de gezondheid en welzijn van je kindje!

Liefs Elly.

7. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    natuurlijk mag iedereen hun mening uiten,maar het word wel op een helle vervelende manier gezegd,en dat komt niet altijd leuk aan voor somige hier.

en ik wil ook echt niemand aanvallen! maar ik vind het zo vervelend om die berichten te lezen terwijl al in het begin van dit topic word aan gegeven dat het een moeilijk topic is.en dan toch nog worden er hier meiden aan gevallen!

8. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik wens iedereen die probeert te stoppen met roken, heel veel succes.

Ik ben zelf, toen ik merkte dat ik zwanger was, direct gestopt en heb toen tegen mezelf gezegt dat ik gestopt moest zijn binnen een week.
    Bij mij heeft het erg geholpen iedereen te vertellen dat ik stopte. Daardoor kreeg ik een soort schaamtegevoel op het moment dat ik wilde gaan roken. Na 4 dagen kon ik het toch niet weerstaan en heb ik er weer 1 opgestoken, gelukkig werd ik misselijk en heb hem met 2 haaltjes en een knagend geweten uitgedrukt.

Onthoud goed waar je het voor doet. Gooi je pakje nu weg en wees streng voor jezelf. Iedereen kan stoppen, jij dus ook!

Succes! ps. boek van allan carr (geloof ik) werkt ook!

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    De opmerking over uitlaatgassen wordt echt alleen gezegd door rokers. Misschien een soort van goed praten :rolleyes:

Uitlaatgassen zijn niet goed maar minder erg dan dagelijks 5 a 20 peuken in je lijf inhaleren.

Iedereen heeft een mening en op een forum wordt dat nou eenmaal makkelijker gezegd omdat het anoniem is. We voelen ons niet beter totaal niet maar ik heb medelijden met een kind dat moet stikken in de buik van zijn moeder omdat zij niet sterker is dan haar verslaving. Wees dan zo sterk en stop 9 maanden en rook jezelf te pletter na de bevalling/bv maar kom op je kan heus 9 maanden lang ff jezelf schoonhouden voor het mooiste wat in je leven zal komen.
    Je eigen vlees en bloed. En tuurlijk zijn er zat die gezond ter wereld komen maar de schade kan na jaren nog tevoorschijn komen. En hoe reageer je dan als je kind ernstig afwijkingen heeft, astma enz heeft als kind zijnde. Ik zou mezelf nooit meer vergeven.

10. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker

11. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    En de bugaboo is lekker laag om wel de uitlaatgassen in te ademen :D

Nee joh zonder gekkigheid. Stoppen met roken is moeilijk (i know) maar het is wel te doen. Vooral omdat je dan niet voor jezelf stopt maar voor een leven in je die geen rook nodig heeft om groot te worden.

Als een drugsverslaafde of alcohol verslaafde hier was hadden we ook niet gezegd. Nee meid drink er maar nog 3 per dag beter dan de stress.

13. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Bij de eerste ging de knop om bij 4 maanden, en ik zit nu op 3 maanden...
    Ben toen ruim 3 en een half jaar van die stinkstokken afgebleven maar de 1e was wel weer heel erg lekker! Sinds onze dochter geboren is roken we altijd buiten, en dan zou t met dit regenweer makkelijk moeten zijn te stoppen maar ik fiets elke keer heen en weer naar school en laat ondertussen ook een paar keer per dag de hond uit. Standaard rookmomenten en kan er moeilijk omheen...
    Bij mij is t zo dat ik vooral bang ben om shagerijnig en verschrikkelijk te zijn, mijn omgeving kan er niks aan doen dat ik t moeilijk heb! Maar als ik ze wegleg en afzweer ben ik met 2 weken genezen... Het klinkt zo makkelijk maar ondertussen...
    Gewoon zorgen dat er op zondag geen sigaretjes in huis zijn en ergens heen gaan waar je ze niet kan kopen, dat was de vorige keer de truc. Nog maar een keer doen he?

14. mymiracle

@silly: hier het "bewijs" voor zover dat nodig is, verder nog iets?

15. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Oké, sorry die had ik niet gezien.

16. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Was een egoistisch wereldbeeld: als het jezelf net betreft mag je er niks van vinden.

Gelukkig ben ik zelf een persoon die vindt dat je op moet komen voor de zwakkeren/ hulpelozen in de samenleving. Wat maakt het uit of ikzelf of iemand anders een baby vergiftigt? Het blijft een baby die er zelf niks aan kan doen.

Als iemand op straat zijn hond een schop geeft spreek ik diegene ook aan.

17. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik ben toen ik erachter kwam dat ik zwanger was gelijk gestopt met roken. Ik kón het ook gewoon niet.
    Er groeit een kind in je buik die er niet voor kan kiezen om mee te roken of niet. En het is gewoon zo ontzettend slecht! (niet te vergeten ook voor jezelf natuurlijk ;) )

18. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Iedereen weet natuurlijk dat je beter kunt stoppen als je zwanger bent, maar met sommige dingen ben ik het toch niet eens, dat het vroeggeboorte, loslaten van de placenta etc kan opleveren..
    Ik ben een paar jaar geleden 2 jaar lang gestopt met roken en kreeg toen een doodgeboren dochter met 28 weken zwangerschap, loslaten van de placenta...de 2 jongens heb ik gerookt maar minder dan normaal en die werden wel gezond geboren en de oudste had een normale lengte en gewicht..het is natuurlijk niet gezond voor de baby maar het geeft je nog geen zekerheid op een gezond kindje hoor !

19. mymiracle

niemand heeft hier gezegd dat niet roken een garantie is op een gezond kindje. maar de feiten staan nou eenmaal vast,
    dat jij met 2 kinderen gerookt hebt die nu gezond zijn en met 1 kindje niet gerookt hebt die is overleden is echt tragisch en heel hard en dat vind ik echt vreselijk voor je maar het zegt niks over de feiten over roken. wat jou is gebeurd is toeval.

20. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ja dat zou best kunnen en ik heb ook geschreven dat het natuurlijk beter is om niet te roken, maar ik wilde alleen laten weten dat het bij mij iets anders ging..

Deel Deze Pagina