@Sillie78: Uhm je zegt dat een ongezond kindje niet andermans probleem is maar als je even heel politiek correct gaat kijken dus wel. Voorbeeld: Omdat jij nu rookt heeft jouw ongezonde kindje veel zorg nodig, zorg die betaald moet worden en door wie moet die zorg allemaal betaald worden...? Pecies. Nou interesseerd me dat geen ene bal natuurlijk, iedereen heeft recht op zorg maar ga niet roepen dat het allemaal andermans problemen niet zijn. En dan nog niet te spreken over wat je je kindje zelf aandoet. Dat lichamelijk klachten max een week duren ben ik niet mee eens. Ben nu bijna 3 weken gestopt en mijn lichaam wilt nog wel hoor haha. @Syboena: Hoe gaat het met je meid? Nog steeds de verleiding kunnen weestaan?
Oja, het is maar een voorbeeld! Niet dat we dadelijk in discussie over iets zijn wat niet aan de orde is. Ik zeg dus niet dat jouw kindje per definitie ongezond is.
nou om heel eerlijk te zijn heb ik vandaag 1 sigaretje gerookt ja ik weet het het is slecht bla bla bla maar het is ook zo moeilijk ben al trots dat ik eht bij 1 heb gehouden en ik probeer het toch vol te houden
Hey meiden, Ik 'hoor' hier eigenlijk nog niet eens...(jammer genoeg...) maar ik wil jullie toch een hart onder de riem steken! Ik rook zelf niet, dus ik weet niet hoe moeilijk het is, maar voor degene die echt hun best doen om te stoppen, heeeeeeeeeeeeel veel succes, denk aan het wondertje, want dat is het! (en dat besef je des te meer als het niet lukt) Ik heb heel veel respect voor de meiden die het proberen en ook toegeven dat het echt niet goed is...soms kan het nog weleens mis gaan en dat is ook helemaal geen schande, maar jullie zijn tenminste wel eerlijk! Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel boos was op mijn buurvrouw omdat ze gewoon door bleef roken...(heb dit ook een keer gezegd) maar misschien komt dat ook wel omdat het bij ons (nog) niet lukt. En ik weet dat ik dat niet op anderen af mag reageren... Heel veel succes in ieder geval! Jullie kunnen het echt! En mocht er wel iets medisch niet goed zijn met het kindje, dan kunnen jullie jezelf recht in de ogen kijken, omdat jullie er alles aan gedaan hebben of wilden doen! Zet hem op! Liefs Loesie
@ syboena: 1 sigaretje is niet meteen het einde van je stoppoging, toch..? Gewoon 1 momentje van zwakte, kan gebeuren, je bent ook maar mens Ik vind het al superknap dat je toch probeert vol te houden! Je doet het ontzettend goed! Succes! @ Sterre: fijn dat je het zo goed volhoudt al zo lang! En ja, de echte trek duurt wel een poos voordat ie weg is, hoor... Bij mij duurde het zeker 3 maanden voordat ik echt hele dagen achter elkaar geen trek had. Het is en blijft moeilijk, en dat snappen de meeste (ex) rokers best. Maar des te knapper als het je lukt!
@syboena: inderdaad 1 keer de fout ingaan is niet erg gewoon weer de draad weer oppakken. Succes he je kan het wel. Is een kwestie van volhouden. Ga als je echt gek wordt van de afkickverschijnselen even een stukje buitenlopen. Ik deed gelijk het huishouden hiel bij mij dan was ik gelijk druk bezig
@Syboena: Joh meid, net als wat de andere zeggen, 1 sigaretje is inderdaad niet het einde van je poging, je bent inderdaad ook maar mens. Wees maar trots dat je het daarbij gelaten hebt. Maar jou vriend rookt nog wel he? Kan me heel goed voorstellen dat de verleiding dan erg groot is. Wat dat betreft heb ik het geluk dat mijn vriend niet rookt anders weet ik niet of ik het wel zo goed vol had kunnen houden. Dus een dikke voor jou! @MvS: Thanx! Het gekke is dat ik nu in de 3e week zit en het lijkt wel alsof het steeds erger word, dat gemis. In het begin leek het minder...misschien even een fase? Dat je lichaam nu echt denkt van.. 'ey ships, ik krijg echt niks meer?'....Geestelijk vind ik het juist heel erg meevallen. Heb zo helemaal geen behoefte aan een sigaret maar m'n lichaam is onrustig...Hihi hoop dat je me nog volgt...
@sterre: dat onrustig heb ik ook lang gehad. En nu nog kan ineens mega trek in een peuk hebben terwijl ik maanden gestopt ben. Maar het is makkelijker nu dan in het begin. Het went zeg maar en de trek is ook heel snel weer weg.
he meiden zo vol houden he super! syboena 1 sigaretje is echt niet erg, is even een moment begin weer over nieuw met stoppen succes! ik zelf had een positieve test wou direct stoppen maar door spanning voor het optreden van toneel kon ik het niet heb nog twee weekjes zo nu en dan gerookt en vanaf week 6 niks meer gehad zit nu in mijn zevende stop week o zo trots op me zelf!
Heb ff meegelezen, ken het 'probleem' zelf niet maar wil je toch gewoon succes wensen! Je kunt het! En een keer 'de fout' in is echt niet meteen een ramp hoor, kan soms net ff helpen om het daarna langer vol te houden!
@ alle dames Thanx heb gister middag ook maar 1 gerookt en toen had ik gelijk gezecht we beginnen weer op nieuw en we komen nu verder dan 1 week ja idd Sterre mijn ventje rookt nog wel en ik merk ook echt als hij heeft gerookt dat hij stinkt daarom snap ik ook neit dat ik gister weer een heb gerookt maar ik het na het eten er het meest moeite mee dan heb je de tafel afgeruimt alles staat in de vaatwasser en dan heb je al zoon zin in een peuk en dan zecht ventje lief ik ga ff een peukie roken grrrrrrrrrr en dan kruip ik lekker onder de deken op de bank met de laptop of kruip onder de douche of zo anders weet ik zeker dat ik ook een ga roken maar ja we houden de moed er in en we zijn van af gister middag al weer rook vrij dus dat is al weer een goed teken
goed zo meid zet hem op! mijn man rookt ook gewoon door en ook nog in de keuken als ik er erg veel moeite mee heb zeg ik het en gaat hij echt wel naar buiten maar voor mij hoeft dit niet ik ga er nu gewoon gezellig bij zitten en dan kletsen we even. soms mis ik het wel hel erg, maar de eerste feestjes hebben we weer gehad en ik ging gewoon bij de rookers staan en als iemand een peuk uit drukte dacht ik zo die heb ik niet gehad!
Als je info zoekt over stoppen met roken, wordt ook vaak aangegeven dat het in het begin vaak erg makkelijk lijkt, maar juist na een paar weken moeilijker lijk te worden. Is dus heel normaal, maar ja; daar heb je zo weinig aan Dat onrustige ken ik dus ook heel goed. Net of je lijf even niet meer weet wat ie me je aan moet. Duurde bij mij ongeveer 2 weken, en daarna werd het steeds beter. Ook ik had het geluk dat ik een niet-rokende partner had; dat maakt het echt stukken makkelijker (als ie je tenminste wel steunt). Lijkt me erg lastig als je partner (nog) wel rookt...
nou ik heb vandaag voor hte eerst nog geen peuk gerookt en ik ben zooo trots op mijn eigen =D> dat ik wel een aplausje verdient heb ik heb deze week echt afgebouwd en vandaag was de dag om geen peuk te roken nou het gaat nog steeds goed,en ik heb er nog geen moeite mee.
@MvS: Gelukkig maar dat dat gevoel weer wegtrekt want poeh, tis niet prettig. Moet je nagaan wat die sigaretten eigenlijk met je lijf hebben gedaan...Ben daarom wel héél erg blij dat ik nu lekker gestopt ben. @Syboena: Dat lijkt me ook enorm kl*te zeg als je vriend gaat roken. Daarom vind ik het des te knapper dat jij er mee bent gestopt. En inderdaad, wat stinkt dat he!?! Collegaatje van mij kwam laatst even met mij praten nadat ze net had gerookt en ik sloeg bijna om, jakkes, zo heb ik ook geroken @Fempje: Goed man! En ook al heb je soms van die momenten (net als ik) je komt er steeds makkelijker doorheen. En natuurlijk aan je kleine wondertje blijven denken, dat is echt de beste drijfveer die je kunt hebben.
Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger ben (3 dgn voor NOD), ben ik minder gaan roken door mee te gaan roken met anderen. Dus niet zelf een sigaret helemaal roken, maar een paar trekjes van m'n vriend of van een vriendin wanneer zij rookten. Lukte me gewoon echt niet om ineens te stoppen, hoe graag ik ook wilde. Met zes weken ben ik er helemaal mee gestopt! Heb het er wel heel erg moeilijk mee. M'n vriend rookt nu buiten en iedere keer dat hij gaat denk ik: "Ik wil ook!". Maar tot nu toe lukt het me goed. Vandaag ook eerste echo gehad, en ben dan toch heel erg blij dat ik ben gestopt. Mocht er toch iets mis gaan, weet ik in ieder geval dat het niet aan het roken heeft gelegen.
Hallo mensen. Ergens op pagina 16 heb ik mn post al achtergelaten hier en ben eens uit verveling de andere pagina´s gaan bekijken maar wat een posts af en toe zeg :S Wat al de revue is gepasseerd sinds pagina 17: ---- Wie het risico al neemt om maar te kijken of het allemaal wel of niet zo slecht is en hierdoor gewoon doorrookt, is niet goed snik! ... niet verantwoordelijk genoeg voor een baby! ...in mijn ogen heel erg ziek! Als je hier al excussen voor kan verzinnen dan kunnen ze dat overal voor. dus nog even je hoofd wat verder onder het grond steken dan kom je vast weer heelhuids die zwangerschap door. Je eigen behoeftes die VOOR je kindje stellen vind ik erg egoistisch, want goh goh ik zou wel eens stress kunnen hebben... (goh wat als er echt eens wat zou gebeuren in het leven hoe moet je dat in godsnaam handelen?) Mama wil wel graag kindjes maar iets ervoor over hebben, nee dat liever niet.. ...ze spelen met de gezondheid van hun kinderen. ...onverantwoordelijke moeders dus! Ik vind het hetzelfde als op vakantie gaan met je kinderen naar een land waar het risico op een infectie heel erg groot is en dan je kinderen bewust niet in te laten enten. En dan maar hopen dat je kindje nog gezond is als je terug bent..... ...whatever jezelf wilt wijsmaken om je eigen behoeftes VOOR die van je kind te zetten, ...Omdat jij nu rookt heeft jouw ongezonde kindje veel zorg nodig, zorg die betaald moet worden en door wie moet die zorg allemaal betaald worden? ...En dan nog niet te spreken over wat je je kindje zelf aandoet. ---- En dat in een paar pagina´s. Alle TERING (excuses ) wat een bekrompenheid zeg... Dat sommige mensen zo hun best doen om anderen helemaal de grond in te trappen omdat ze af en toe nog een peukie roken? Zelfs in borstvoedingsdiscussies gaat het niet zo ver als die mensen die hierboven hun ´wijsheid´ deelden... Als al die perfecte, alwetende, almachtige vrouwen nou die energie zouden besteden om zwangere dames hier te helpen en te steunen met hun pogingen om te stoppen dan zou dit topic nog een toevoegende waarde hebben. Dit soort berichten en dit soort kleinerend gedrag voortkomend uit vrouwen die het zichzelf blijkbaar kunnen rechtvaardigen om zo te oordelen over anderen vind ik storender en verontrustender dan een heel forum vol zwangere gelukkige vrouwen die zichzelf de pleuris instomen heel de dag. En nee ik ben wel gestopt tijdens de zwangerschap en ik had het er gelukkig niet al te moeilijk mee maar aan iedereen die hier een poging waagt te stoppen of flink is geminderd... CHAPEAU. Mijn steun heb je. Ik denk dan ook dat het slechtste wat je kunt doen is op dit topic te zitten als je echt wilt stoppen want hier ga je je echt niet door gesteund voelen. Laat je niet wijsmaken dat je een slechte moeder bent. En nou ga ik van dit topic af want wordt hier helemaal niet goed van Krijg spontaan weer zin om te gaan roken. Sterkte dames!
Ik wil ook even alle dames die proberen te stoppen of al gestopt/geminderd zijn een hart onder de riem steken! Ik heb zelf ook bijna 5 jaar flink gerookt, maar was gelukkig al lang voor de zwangerschap gestopt en ik had geluk; ik vond het helemaal niet zo moeilijk. Maar ben toen al heel bewust gestopt omdat ik het zo slecht voor mezelf vond. Wat het met mijn longen/conditie/huid/hart deed. En elke keer als ik dan trek had in een sigaret, dacht ik gewoon heel hard aan wat het allemaal kapot zou maken in mijn lichaam. (had ik allemaal opgezocht op internet en ook foto´s bekeken). En vond het ook een heel erg vervelend idee dat ik al méns, als persoon met een eigen wil en kracht, het niet zou kunnen weerstaan om zo´n godsvergeten klote kankerstaafje te laten liggen. Jullie zijn toch veel groter en sterker als zo´n rotding? Probeerde mezelf ook altijd van een afstandje te zien. Een zielig, verslaafd persoon. Slaaf van de sigaret. Nou, mooi niet dus! Komop meiden, wie is er sterker? Jij of een sigaret? Je kan je emoties ook echt wel zonder die dingen aan. En het lijkt mij persoonlijk dat je alleen nog maar méér drive hebt om te stoppen als je bedenkt dat je niet alleen jezelf in gevaar brengt, maar ook je babytje. Jullie weten het vast allemaal al en willen het ook niet horen, maar als hulpmiddeltje is het echt een goed idee jezelf gewoon heeeel erg bewust te maken van wat je je babytje ´aandoet´. Bekijk de foto´s van zwarte placenta´s. Probeer je voor te stellen hoe het voor je kindje moet voelen om ongevraagd te weinig zuurtsof binnen te krijgen, te weinig voeding. Een babytje ongevraagd op te zadelen met JOU nicotine verslafing.... Bedenkt deze dingen gewoon elke keer dat je trek hebt in een sigaret! En ze zullen geheit niet meer zo lekker smaken... Heel veel succes en elke sigaret die je laat liggen is een stap in de goede richting! Liefs