Ik ben het met eline eens! Meid, je haalt me de woorden uit de mond. Ik hoop dat er mensen zijn die open kunnen staan voor deze woorden i.p.v. meteen weer de discussie te zoeken.
He-le-maal mee eens, Eline rulez! Hoe vaak ik niet (bij allerlei topics overigens) op mijn handen ben gaan zitten omdat ik anders gewoon was gaan schelden vanwege de kortzichtigheid en het wijzende vingertje (maar dan zou ik weer met mijn vingertje wijzen en ik wilde dan weer niet tot dat niveau afdalen, enz. )... Goed verwoord hoor meid!
Blij dat ik wat bijval krijg Zijn er na dit alles nog meiden te vinden die bezig zijn of al gestopt zijn of is iedereen gevlucht . Wat ik me afvraag, wat doen jullie op het moment dat je bevallen bent? Zweer je roken af? Probeer je het bij een paar sigaretjes op een dag te houden? Of zeg je ik heb negen maanden in te halen Wat ik me ook voor kan stellen.
even los van wat er al besproken is: gister vertelde de moeder van mijn beste vriendin dat haar placenta na de bevalling helemaal niet goed was, omdat de vader van mijn vriendin rookte tijdens de zwangerschap. dus van meeroken was de placenta al beschadigd geraakt! (wat niet wil zeggen dat ik het niet met Eline eens ben, ieder voor zich, maar wees wel eerlijk tegenover jezelf)
@Eline. ben bij de zwangerschap van Fedde ook gestopt met roken. Was er van overtuigd dat ik nooit meer zou roken. Zou zo ontzettend zonde zijn. Ook helemaal geen behoefte meer. Helaas....als ik een borrel op heb komt de behoefte 3dubbel terug Dus na 3 maanden rookte ik weer. (buiten natuurlijk) maar vond t heel suf van mezelf. Nu weer gestopt. En hoop zo dat ik er nu vanaf kan blijven. Vond t ook zo triest om in de regen te staan en dan weer naar binnen te rennen, stinkend en al. Maar weet ook hoe ik er van kon genieten...zucht... Ik denk er gewoon niet aan, en hoop het lang vol te houden. Iedereen veel succes! Stomme peuken...
sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik geen sigaret gerookt heb er wonderbaarlijk ook geen moeite mee terwijl ik best veel rookte op een dag, sterkte allemaal
ik wou egt dat ik dat kon zeggen ik rook nog steeds zoiezo niet meer dan 3 sigaretten per dag . maar ik wil niets liever dan stoppen. het maakt het zwaader omdat al mijn vrienden roken. wie kan me helpen! Niemand he ik moet het uit me eigen krachten doen.
Ik wil geen kritiek gaan leveren hoor, want kan me voorstellen dat het moeilijk is om te stoppen, maar je moet het echt doen, zoek desnoods hulp! Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij niet gerookt. Toen ze zwanger was van mijn zusje wel. Of het toeval is weet ik niet, maar mijn zusje was bij de geboorte kleiner, lichter, heeft toen ze jong was absences (epilepsie) gehad, en het ergste: is geboren met één tepel. Zij ontwikkelde in de pubertijd ook maar één borst! Zij heeft nu implantaten, maar is heel erg onzeker geweest (en nog wel een beetje), heeft vanaf haar 16e meerdere operaties gehad en zal nooit twee dezelfde borsten hebben. Ook heeft ze nu heel veel problemen met haar cyclus. Ik heb me altijd afgevraagd of dat komt omdat mijn moeder rookte, mijn gevoel zegt van wel, ook al zal dat nooit zeker zijn. Misschien dat een paar 'horrorverhalen' een goede steun in je rug zijn om te stoppen . Heel veel succes en sterkte. Je kan het meid!
@ shellz ik zit ook een beetje in het zelfde probleem ik was gestopt maar rook nu ook weer en wil ook heel graag stoppen maar ja als je een vent hebt die wel door rookt is het gewoon heeeeeeeeel moeilijk om de boel door te zetten want het is vaak zat ik ga ff roken hoor ben er zo wel weer dus ja ik heb me er nu maar bij neer gelegt zo lang hij nog rookt dat het mij gewoon neit lukt en daar baal ik wel een beetje van maar ja
Dan kan iedereen nu lekker zijn vingertje naar mij wijzen, en denk dat ik zo een beetje de enige ben die ervoor durft uit te komen.. Maar ik rook gewoon nog.. ene dag wat minder & andere dag wat meer.. Heb respect voor de vrouwen die gestopt zijn of geminder, noem mij dan maar lekker een "onverantwoordelijke moeder" als dat het enige is waardoor ik "onverantwoordelijk" ben, kan iedereen mijn kont kussen Nu zullen er wel opmerkingen en dergelijke & nadelen gaan komen op mijn post, maar die gaan bij mij het ene oor erin & het andere er weer uit.. Ik weet de nadelen ervan, maar zo zijn er nog meer nadelen tijdens een zwangerschap als je bepaalde dingen doet of niet.. Zo heb je mensen die gezonder dan gezond leven & togg een ongezond beebje krijgen, maar zo heb je ook mensen die ongezonder leven dan ongezond & die krijgen baby's waar niks mis mee is.. Tis togg moeder natuurs wet, en je kan het wel een beetje helpen, maar niet altijd.. ookal leef je super gezond voor je beeb.. Iedereen maakt zijn eigen keuzes tijdens haar zwangerschap.. Je eigen lichaam, eigen baby & eigen manier van "verantwoordelijkheden" & iedereen gaat daar anders mee om.. En even geheel terzijde, maar wie van de dames eten gewoon nog lekker hun patatje met mayonaise ? Wij zwangere vrouwen zouden de mayo eigenlijk moeten laten staan, want er zitten rouwe eieren in verwerkt.. Of nu memt dit lekkere weer, ff lekker een softijsje halen ? Zouden we ook moeten laten, omdat er rauwe melk in verwerkt zit en de machines vol met bacteriën kunnen zitten..is ook allemaal slecht voor de beeb..
zolang je maar niet komt klagen als er wat is met je baby want dan mag je op die KONT met blaren lekker zelf zitten zou ik zeggen.. en dan mag je heel je leven jezelf in de spiegel aankijken (hoef ik niets gemeens voor te zeggen dat lijkt me "straf" genoeg)
Je moet het inderdaad zelf doen, maar zoals bij elke verslaving kun je er wel hulp voor krijgen als het je niet zelf lukt en misschien gaat het dan wel. Er zijn zo veel mensen die niet zonder hulp van een verslaving af komen, wat ook wel begrijpelijk is, want een verslaving is niet voor niets een verslaving. Wetend wat je bij je baby teweeg zou kunnen brengen is misschien al een goede stimulans en als dat nog niet lukt, kun je altijd nog naar je huisarts gaan of een 'sponsor' zoeken die bereikbaar is op het moment dat je trek krijgt. Online zijn er ook zelfhulpprogramma's. Succes in elk geval en geniet van je zwangerschap!
Tot nu toe is er niks met mijn beeb, en ik weet indd dat het pas op latere leeftijd te merken is.. Kben zelf ook een kind van een rokende moeder & mijn broertje ook, maar me hele leven nergens last van gehad.. Kvind dat het gewoon een keus voor ieder zichzelf is, en om daarom nou mensen helemaal de grond voor in te boren.. Iedereen leeft zijn eigen leven op zijn eigen manier & daar moet je (vind ik persoonlijk) respect voor hebben.. Als iedereen hetzelfde zou zijn, zou dat het leven een beetje erg saai maken..
@IMD Als je alleen komt om mensen de grond in te boren , blijf dan lekker weg van dit topic als je er zo aan irriteer. het enige wat we vragen is iets van hulp of een zegenschap erover maar niet om mensen te stangen
dan moet je even HEEL het topic lezen ipv van 1 commentaar ik heb tot nu toe de meeste bruikbaarste tips gegeven om ECHT te stoppen en heel veel mensen juist support gegeven, wat ik echter niet doe is meelullen met je of zeggen dat het wel kan, sorry ik kan niet liegen, als je de waarheid niet aankan dan is dat niet mijn probleem. Als je om hulp vraagt kan ik je dat geven, ik ben zelf ook door alles heengegaan, maar je moet niet aankomen met smoesjes e.d. want dan neem je jezelf ook niet erg serieus dus kan ik je ook niet serieus nemen... dus even HEEL het topic graag lezen en niet oordelen op een paar reacties waar je het toevallig niet mee eens bent of hard vind klinken..
Nou ging het weer even goed...Sommige mensen vinden het gewoon leuk om steeds maar weer olie op het vuur te gooien. Ik zou zeggen, gewoon negeren die handel! Dus ik stel voor om de mensen die vooral wederom weer even moeten laten weten hoe stom het allemaal is, te negeren en de mensen die aan het stoppen zijn nog steeds aan te moedigen. Dus meiden, Hoe gaat het met jullie?! Lukt het nog een beetje?
Dames dames.. Neem een cupasoup en haal diep adem alvorens te reageren Stoppers: Succes ! Ik heb ook gerookt en weet hoe moeilijk het kan zijn.. Ik ben ondertussen al 8 maanden gestopt en het bevalt mij uitstekend! Kom op dames, jullie kunnen het...
Ben sinds vrijdag gestopt met behulp van ster therapie (een soort voetreflex therapie) Kreeg ook te horen dat ik cara drager ben...DUS...mocht blijken dat mn kindje straks astma heeft, dan heeft dat niet alleen maar te maken met het feit dat ik gerookt heb tijdens de zwangerschap...maar meer dat ik drager ben van cara (komt veel voor in onze fam) Voor de mensen die ook graag stoppen willen en het "alleen" niet kunnen (net als ik) is ster therapie echt een aanrader. Moet heel eerlijk zeggen dat het me nog nooit zo makkelijk is afgegaan als nu (heb al meerdere pogingen gedaan) Heb er nu niet eens moeite mee als er iemand naast me staat te roken. Meiden die gestopt zijn..Gefeliciteerd. Meiden die willen stoppen..heel veel succes!
Roken is veel te lekker... heel begrijpelijk! Stoppen is natuurlijk het allerbeste, lukt het niet meteen met stoppen, want het is gewoon heel moeilijk... probeer te minderen tot 1 per dag. Dan straf je je zelf niet, je lichaam raakt niet gestrest... dat is namelijk ook slecht voor de kleine! Je zult zien dat het op een gegeven moment steeds makkelijk wordt om die ene sigaret niet eens meer te roken...
De rauwe eieren in mayonaise (uit een pot) zijn zo bewerkt dat het helemaal geen kwaad kan...helaas zijn sigaretten niet zo bewerkt. Ben zelf gestopt met roken tijdens m'n zwangerschap dus ik WEET dat het erg moeilijk kan zijn...wil jullie allemaal een hart onder de riem steken, als ik het kan, jullie ook! SUCCES!