roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten of ze roken tijdens de zwangerschap.
    Ik rook ook nog wel is een sigaret , en ik voel me er niet schuldig door ofzo.
    Iedere baby heeft een kans om ziek geboren te worden , of met complicaties , of je nou wel rookt of niet.
    Roken verhoogd alleen het risico , en daar ben ik mezelf goed van bewust.
    Ik vind het alleen jammer dat sommige mensen zo kattig en aanvallend reageren , is nergens voor nodig.
    Die gene weten zelf ook wel dat het slecht is voor de baby.
    Wat ik wil zeggen , laat iedereen in zn waarde , of ze nou wel roken of niet.

@ syboena : Het is jou lichaam , en zware stress is veel slechter als een sigaret.
    Heb al meerdere mensen daarover gehoort , je kan beter een sigaretje roken dan zwaar in de stress zitten.

2. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik had hetzelfde. Ik was al een stuk minder gaan roken na oud en nieuw omdat ik wilde stoppen, maar ik kon er niet van af blijven. Toen ik 20 januari ineens kreeg te horen dat ik zwanger was had ik zoiets van ja, nu wil ik helemaal stoppen. Ik heb toen nog twee dagen wel gerookt omdat ik er dus nog niet vanaf kon blijven.
    Ik voelde me daardoor juist erg ellendig. Ik had zoiets van: ik ben nu willens en wetens dat kleine ding wat in mij groeit aan het vergiftigen. Toen heb ik mijn vriend mijn rokerij meegegeven naar z'n werk (prullenbak kun je het weer uithalen), en heb nog niet weer gerookt. Het geeft zo'n kick, dat niet roken, dat ik er momenteel helemaal geen moeite mee heb. Dit was gewoon de extra motivatie die ik nodig had.

Succes! Je kan het. Ik was ook een verstokte roker.

3. WendyTr

WendyTr Lid

8 mrt 2009
    18
    0
    0
    Dordrecht
    Je moet gewoon een keus maken, 5 sigaretten op een dag roken en er voor de volle 100% achter je beslissing staan. Doe je dat niet en voel je je eigen schuldig dan is het beter om gewoon te stoppen.
    Als je je de hele dag druk maak over die 5 sigaretten dan is dat ook stress dus ook niet goed. Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. En waarbij je jezelf het beste voelt.

Succes.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Voor de dames die roken, denk er maar overna.
    Helaas hier een mama die haar dochter bijna kwijt is geraakt door die pokke verslaving.
    En ja dit is ook aangetoond!
    Dus bij de 2e en bij deze lekker gestopt, geen gezeur!
    En of je zelf een stresskip bent heeft er niks mee te maken, zoek een andere afleiding.
    Ik heb deze zwangerschap ook bloed verloren, waardoor er ook werd gezegd dat ik rekening met een miskraam moest houden tot 16 á 20 weken.
    En geloof me, DAT is OOK stress hoor.
    Iedereen moet t zelf weten wat ze doet, maar kom dan niet klagen als je kind iets mankeerd ;)

5. sinada

sinada Niet meer actief

Daarom als je elke keer 2/3 hijsjes neemt is die stress weg. Stoppen met roken geeft echt wel meer stress hoor en niet maar een beetje.

6. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    Ik ben ook een stuk geminderd maar stoppen doe ik niet .
    ik rook nu ook 4/5 sigaretten op een dag.
    In huis wordt zelf niet gerookt.
    En heb 2 gezonde dochters gekregen 57 cm 3650 en 54 cm en 3350 gram.
    Ik zit nu op 26 weken en de kleine is nu 34 cm en 950 gram .
    En toch zeggen veel dokter of gyn dat het soms beter is om dan niet te stoppen ivb stress slecht excuus mss maar toch zit er een kern in .
    Buiten dat heb ik al genoeg stress gehad tijdens deze zwangerschap en ga ik het mezelf nu niet nog moeilijker maken door te stoppen.

Ieder zijn eigen keuze ook al wordt die niet altijd geaccepteerd

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Aangezien ik zelf ook na tien jaar ben gestopt met roken, mag ik toch aannemen dat ik weet waar ik het over heb!
    De stress als je wel rookt (van sigaret naar sigaret) is een blijvende stress. Als je stopt met roken is het nog maar tijdelijk, en echt: het is maar een beetje stress! Echte stress is heel iets anders (dat voel je als een naaste een ernstig ongeluk heeft gehad bijvoorbeeld), en is constant aanwezig. Dán is stress pas slecht voor je kindje.
    Die 'stress' van stoppen met roken is gewoon gelul: een smoesje om niet te hoeven stoppen.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik snap het ergens niet....want word er ook gerookt als de baby er is?
    Nee dan niet want dan is het slecht?
    In de zwangerschap word je kind gevormd.

Ik las laatst al het kritiek over een moeder die haar kindje van 4 jaar liet roken...want dat was een slechte moeder...maar infeite doe je het ook als je zwanger bent....maargoed zo denk ik erover.

Dit is gewoon in het algemeen trouwens, niet specifiek voor 1 persoon, dat dat even duidelijk is.

9. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ff voor de duidelijkheid: ieder zn eigen, je moet zelf weten wat je wel en niet doet, het is tenslotte jou lichaam en jou kind!

maar goed ik rookte ook altijd ongeveer 10 per dag maar toen ik erachter kwam dat ik zwanger was had ik gewoon simpelweg de behoefte niet meer.
    heb ook altijd gezegd dat ik zou stoppen als bleek dat ik zwanger was!

dus naar mijn mening is het zoooo makkelijk en kan ik dus geen adviezen geven voor de mensen die nog wel roken, het enige advies is stoppen!

misschien helpt t ook dat mn partner niet rookt, en die zou het ook heeeel erg vinden als ik zou gaan roken, het is tenslotte ook zijn kind!

ben nu 5 weken zwanger precies een week gestopt:D

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Excuses voor mijn laatste bericht: ik was wel erg hard.
    Het is wel hoe ik er diep van binnen over denk, maar het blijft natuurlijk zo dat je zelf de beslissing neemt over wel of niet stoppen. Het is dus niet aan mij om daar een oordeel over te vellen.

Nogmaals; excuses, en aan de dames die wel stoppen/gestopt zijn - heel veel succes gewenst!

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zou je ook bij je kindje boven de wieg gaan zitten paffen dan als het geboren is?

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja dat is het zeker..vind het ook altijd een beetje aanstellerig gedrag als meiden zeggen dat ze écht niet kunnen stoppen blabla. Tja, het is maar hoeveel je voor je kinderen over hebt denk ik altijd.

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou MvS, ik vind dat je je excuus helemaal niet aan hoeft te bieden. Ik heb zelf ook een dikke 12 jaar gerookt en flink kan ik je wel zeggen.
    Heb nog een week gerookt toen ik wist dat ik zwanger was en was voor mezelf allemaal (inderdaad) smoesjes aan het verzinnen om niet te hoeven stoppen...belachelijk eigenlijk.
    Sinds zondag niet meer gerookt en natuurlijk is het moeilijk maar het idee dat ons kindje nu rookvrij is, is véééél beter.

Dus meiden, kom op, hou op smoesjes te verzinnen voor jezelf...kies voor je kindje.

14. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Zo zie je maar..ieder zijn eigen mening en we moeten ons niet aangevallen voelen.Mijn tekst is bestemd voor de mensen die het willen laten omwille van hun kindje.De rest die gewoon doorrookt kan ik aan de ene kant wel begrijpen,het is voor iedereen verschilllend hoe je op stoppen reageer.Ik zou me rotter voelen als ik nu nog zou roken.Iedereen die gestopt is.Petje af en met de feestdagen roken we allemaal weer een heerlijk sigaretje.(als het goed is ligt dan de kleine gezond en wel in de box)

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Als ik kan stoppen, kunnen jullie het ook!

Ik heb echt flink gerookt, wel zo'n anderhalf pakje per dag. Bij mij, en bij mijn vriend, was gestopt zijn met roken een voorwaarde om aan kinderen te beginnen. Op een gegeven moment werd mijn kinderwens zo sterk, dat ik op een dag mijn laatste lege pakje heb weggegooid en nooit meer een sigaret heb aangeraakt. Mijn vriend was al veel eerder gestopt (ook cold turkey). Tuurlijk heeft het moeite gekost. Ik zeg niet dat ik nooit naar een sigaret verlangd heb, en soms nog wel eens verlang. Maar ik krijg er heel veel voor terug. De stress van het stoppen heeft heel snel plaatsgemaakt voor een gevoel van trots.

Liefs Monique

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    vind het altijd zo grappig dat mensen zeggen van ik heb stress als ik niet zou roken... wat sommige zeggen bij een echo, druppie bloed meteen er eentje opsteken omdat ze anders te gestressed raken maar ondertussen VEROORZAKEN ze ZELF misschien op dat moment wel een groeiachterstand, miskraam noem maar op..
    DAS TOCH KROM? Ik bedoel denk er eens rationeel (ohh wat DAAR is het probleem verslaafde mensen kunnen dat niet) over na wat je eigenlijk aan het doen bent, je laat je kindje steeds half stikken in je buik maar ohoh wat zijn ze gestressed omdat het misschien kan misgaan (wat je dan misschien zelf veroorzaakt hebt)

Ik WEET ben heel hard. Maar heel die gedachtegang snap ik echt niet..

Ik weet dat het moeilijk is om als "verslaafde" normaal en rationeel te kunnen denken (ik heb immers jaren zelf gerookt en wel 60 siggies op een dag, ZO DOM gewoon als ik terugdenk vind ik mezelf zo zielig) maar toen er tegen mij werd gezegd dat er voor een operatie er gestopt moest worden anders kon ik niet weer "gezond" worden heb ik dat gewoon meteen gedaan, ik had voor mezelf ook een grote kinderwens dus heb dat gecombineerd, mijn kinderwens is veel groter dan de behoefte om aan een stokje te zuigen voor mijn plezier.. maar het is en blijft een kwestie van de goede prioriteiten stellen als je dat niet kan voor een kind ja dan vraag ik me af wat je dan WEL overhebt ervoor?

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Natuurlijk kan je trots op jezelf zijn als je zo bent gestopt! Ik snap ook wel dat een verslaving moeilijk is, maar ik vind het altijd zo zielig om te zien hoe meiden hier allemaal smoesjes zitten te verzinnen zodat ze door kunnen roken. Ze weten voor zichzelf ook wel dat ze slecht bezig zijn, anders reageer je hier niet en kom je jezelf niet zo verdedigen.

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    toen ik zwanger was van mijn dochter ben ik gelijk gestopt met roken, eenmaal bevallen begon het roken weer. nu ik weer zwanger ben ook gelijk gestopt met roken, nu wil ik niet meer begiinen. waarom 9 maanden niet roken en daarna weer wel.
    het is en blijft toch slecht voor je kind.

19. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Het is en blijft slecht...

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Je moet maar zo denken met het stoppen met roken

* van elke trekje die je neemt stopt je kindje even met ademen
    *van elke trekje die jij neemt heeft je kindje het heel zwaar
    *van elke trekje die je neemt heb je kans dat er iets mis raakt met je kindje
    * jouw kindje kan later minder vruchtbaar zijn doordat jij hebt gerookt

enz. enz.

Als jouw kindje wordt geboren moet het wel stoppen met roken, want je geeft het geen sigaretje, jij verwacht dus dan al van je kindje wat je zelf niet kunt.... :rolleyes: Zeg dan ook nooit bijvoorbeeld, ach.... mijn kindje heeft buikkrampjes, kon ik het maar overnemen. Want dat meen je niet anders was je wel gestopt met roken.

Super als/wanneer je gestopt bent! En wat een goede stok achter de deur is: als je bijvoorbeeld 5 dagen gestopt bent en je wilt toch een sigaret, moet je weer opnieuw beginnen te tellen.

SUCCES :D jullie kunnen het allemaal, als je maar wilt ;)

En het hebben van 4 miskramen is ontzettend naar maar dat komt niet door het stoppen met roken ;)

Deel Deze Pagina