Even aan de TPster: Lisa1983, hoe gaat het nou met je meid? Las in een ander topic dat je je zorgen maakte. Ik ben al 2 dagen gestopt met roken en super trots op mezelf. Strax krijg ik een echo en ben super benieuwd, plof zowat van de zenuwen.
ik ben geen exroker maar wel een ex eetverslaafde en het principe is hetzelfde: het is een verslaving en het is slecht voor je zwangerschap, jezelf en later voor je kind. dus ik kan me voorstellen hoe moeilijk stoppen kan zijn! ik denk echt dat het sommige vrouwen niet lukt, en dat het een onmogelijke opgave lijkt. dus dat vrouwen door roken, praat ik niet goed maar ik begrijp het wel.. wat ik alleen niet begrijp en volledig afkeur, zijn excuses. roken is niet minder slecht dan de stress van het stoppen en ook een paar sigaretjes kunnen kwaad. roken betekent niet per definitie een ongezond kind, wel een grotere kans daarop. dat moet je als roker voor jezelf erkennen. net als dat ik moet erkennen dat mijn ex eetverslaving en mijn overgewicht risico's zijn.
Inderdaad haha! En maar hopen dat je kindje door jou niet onvruchtbaar wordt, achterstanden heeft, enz enz. Toppie plan!
Tuurlijk is stoppen met roken moeilijk...tis niet voor niks een verslaving. Maar als je nou denkt/weet dat je het moeilijk vindt, maar wel wil/moet stoppen, zorg dan dat je hulp krijgt. Ikzelf heb 16 jaar lang minimaal een pakje per dag gerookt en ben gestopt met acupunctuur, maar het kan ook met laseren of iets van een hulpcoach van Stivoro ofzo....er zijn genoeg hulpmiddelen die je helpen te stoppen met roken...maar dan moet je wel willen
Hey... ik weet dat het onwijs moeilijk is! Rookte zelf tot een paar weken geleden ook nog. Zowel bij mijn eerste als 2 weken terug, was mijn eerste reactie na mijn zwangerschapstest een peuk opsteken (hoe erg wil je het hebben!?!?) Maar goed, net zoals bij de zwangerschap van mijn dochtertje, ben ik daarna gaan minderen (van zo'n 15 naar 3 op een dag) en na een paar daagjes rookte ik m'n laatste peuk. Ben inmiddels nu anderhalve week gestopt. Moet eerlijk toegeven dat de eerste 3 dagen errug beroerd waren, maar inmiddels is dat gevoel ook echt helemaal weg. Mijn tip: ga er gewoon vanuit dat je het kunt, denk aan die kleine wurm in je buik! Die eerste dagen is het echt ff verrot, maar na een week voel je je echt al beter en ben je super trots dat het gelukt is! Succes (en sterkte ) en geniet van je zwangerschap! Liefs, Carolien Ps... hoor graag van je of het gelukt is!
Ik rook ook, maar ik werd rond de 7e week zo misselijk dak het niet meer kon hebben. Alleen de lucht al, heel af en toe neem ik nog een peukie, en soms wat meer ligt eraan hoe ik me voel. En ik denk niet dat het schadelijk is, als je je houd aan 5 peukies per dag. Zolang je geen pakjes per dag rookt, is het beter dan gestressd zijn. maar je hebt zo kans dat je het geen eens meer wilt! Veel su6 groetjes
Heb zelf 1 pakje shag in de 2 dagen gerookt. Nu ik weet dat ik zwanger ben rook ik nog maar een pakje per week. Stoppen is zo moeilijk. Heb ook nog steeds het gevoel dat ik niet zwanger ben. Kan het niet geloven. Ik hoop dat ik na a.s maandag definitief mijn oeuken kan laten staan, want dan heb ik mijn eerste echo en als ik de kleine gezien heb moet ik het wel geloven.
Stoppen lukt alleen als je er zelf 100% achter staat. Bij de minste twijfel zal het niet lukken. Ik bedoel dan niet de gebruikelijke gedachten als: 'oh wat heb ik zin in een sigaretje!' en 'ik zit helemaal te trillen! ach 1 trekje kan geen kwaad.' Nee, als je alleen maar stopt omdat het 'moet' vanuit de omgeving en artsen, maar ben je daar zelf nog niet aan toe, dan lukt het gewoon niet. Dat is nu eenmaal zo. En argumenten van: 'je moet alles opzij zetten omdat je zwanger bent!' en ' dat kindje in je is het belangrijkste in het leven.' Sorry hoor, maar daar ben ik het niet mee eens! Ja, voor iemand die moeilijk zwanger kan worden, of iemand die de grootste kinderwens heeft zou dat de absolute waarheid zijn. Maar iemand als ik? Ik heb nooit kinderen gewild, en voor ik mijn man leerde kennen was ik er ook heilig van overtuigd dat ik ook nooit kinderen zou krijgen. (vruchtbaarheid stond ik nog niet eens bij stil) En als het gedaan zou worden had ik me toendertijd laten steriliseren. Kinderen waren voor iemand anders, ik vond er niets aan! Nu ben ik uiteraard benieuwd hoe het zal zijn dadelijk. Wat voor een mensje zal er uit mij gaan komen. En ik houd nu al van haar, heel erg. Maar ik ga dit gevoel niet aan een ander opdringen, omdat ik nog niet zo lang geleden me niet kon voorstellen dat uitgerekend ik een kindje zou krijgen. Roken of niet, dat is aan ieder voor zich om te beslissen. Ikzelf heb heel lang getwijfeld of ik zou stoppen, maar uiteindelijk toch gedaan, alleen om dat ik daar op dat moment achter stond en om mijn eigen redenen, niet omdat het 'moet'. Als je niet wilt stoppen, prima! Het is jou leven, en dat van jou kindje, en het is niet aan mij om daarover te oordelen.
de enige manier om te stoppen is om naar de prullenbak te lopen en alles erin te gooien en de asbakken weg te zetten en een paar dagen niet in de buurt komen van iemand die rookt, en na die paar dagen zul je er denk ik nog niet veel erg meer in hebben. Haha jij bent vast geen roker!
Het is inderdaad erg jammer dat moeders dat zelf kunnen beslissen en zo hun kindje van alles kunnen bezorgen. Er zou toch ergens een wet moeten wezen die dat verbied. Als moeder vergiftig je je kind gewoon. Als een kind geboren is, mag je je kind ook niet vergiftigen, maar als het in je buik is nog wel. Wat een kromme wereld. En 5 peukies op een dag niet schadelijk? Nee joh, droom verder in je eigen wereldje
Dit is ook een goed excuus zeg! En als je rookt dan maak je je geen zorgen als je kramp voelt of bloed verliest?
dat bedoelde ik dus: als je rookt, moet je natuurlijk helemaal zelf weten, niemand heeft daar iets mee te maken. maar wees wel eerlijk naar jezelf toe: je kind loopt gewoon meer risico op bepaalde dingen. hoe weinig je ook rookt.
mag ik de naam van je gyn? daar ga ik een klacht over indienen, hoe durft ie jou te adviseren om maar door te roken!
Hoi allemaal, Ook ik was een echte stevige rookster, maar was wel heel bewust gaan minderen toen wij serieus voor een kindje gingen, maar langzaam maar zeker ging ik toch weer steeds vaker een sigaretje opsteken, altijd wel een excuusje hahaha. Maar vanaf de allereerste licht positieve test vorige week heb ik geen sigaret meer aangeraakt, Weet je wat mijn motivatie is, EN HIJ WERKT ECHT: denken aan een lief klein onschuldig babytje met een sigaret tussen de lippen! Tuurlijk heb ik ook af en toe echt de neiging om er een op te steken, zeker als mijn vriend er eentje opsteekt, maar ik denk aan het beeld van een baby en ik heb gelijk geen zin meer. Misschien hebben jullie er wat aan hihi en zowiezo HEEL VEEL STERKTE MET STOPPEN en natuurlijk GEFELICITEERD met de zwangerschap en sorry voor het lange verhaal hahaha
Yay 3 dagen gestopt! Ik moet eerlijk bekennen als dat ik nu een sigaret voor me had liggen dat ik zou twijfelen...slecht.... Maar dan kijk ik weer naar de echo foto van gisteravond en dan zie ik ons beebje van 0.16cm en daar doe ik het voor *zwijmel zwijmel*
Hou vol, stoppers! Jullie zijn nu Niet-Rokers! Ik ben ook gestopt met de test nog vers in de handen. Wordt nu misselijk en benauwd van sigarettenrook. Het stinkt echt! Nu het idee dat ik jarenlang aan de uitlaat van een bus of vrachtwagen heb lopen hijsen! En het kan echt! Gewoon in 1 keer stoppen! Je bent toch sterker dan zo'n stomme sigaret! Kom op meiden, minderen werkt niet, stoppen wel! Mijn schoonzus is zwanger van de 3e, kan niet stoppen, maar ze mag echt niet in mijn buurt roken. Mooi naar buiten! Meeroken is ook net zo erg! En wat een slap excuus zeg, anders heb ik stress. Ik had juist meer stress van het minderen dan van het stoppen!
Jeetje wat maak jij je druk over anderman's baby's.. Ik snap dat niet hoor , als mensen willen roken als ze zwanger zijn , laat ze lekker. Ook je kind kan van alles mankeren als je NIET rookt.. Ik ben zelf een kind van een rokende moeder , en ik mankeer niks. Net zoals mijn broertje , en al mijn nichtjes (waarvan de moeders ook stevig hebben gerookt)
Goed bezig! Enneh, de eerste weken zijn rot, maar daarna ben je hartstikke blij dat je gestopt bent joh!
Tja, hoef je ook niet te snappen toch? En klopt, dat je kind iets kan mankeren als je niet rookt. Maar je bent toch hartstikke dom als je er van alles aan doet om te zorgen dat je kind nog meer gaat mankeren? Of vind je roken tijdens je zwangerschap verstandig?