roken

Discussion in 'Zwangerschap' started by happymama, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben er nu al hartstikke blij mee, voel er veel beter bij. Tuurlijk heb ik van die momenten en dat zal ook wel even blijven maar ik kan ze goed doorstaan gelukkig. Had het niet verwacht.

2. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0

Het is maar net hoe je het zelf ziet ,
    Ik vind dat je nogal bijdehand reageerd , het gaat niet eens om jou lijf of om jou kind.
    En zoals ik al zei , als mensen willen roken tijdens de zwangerschap , is dat hun eigen keus.
    Als je er zo kwaad om word kan je beter wegblijven uit dit topic en niet meer reageren , van zulke mensen word ik namelijk ook niet blij , en ben vast niet de enige.. ;)

3. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Ik vind het heel knap van de meiden die stoppen met roken! Echt goed hoor! Lijkt me erg moeilijk.

Syboena.. stress is idd heel slecht voor het kindje. Maar als je rookt en je verliest dan een drup bloed zou je er dan minder druk om maken omdat je wel rookt? En die stress is niet heel lang toch? Maar je hebt wel gelijk het is jouw keuze. Alleen vind ik je gyn wel een beetje dom. Roken is opzich geen doodsoorzaak voor je kindje. Maar stel dat er wat anders mis is met je kindje. Het krijgt niet genoeg bloed via de navelstreng bijvoorbeeld dan kunnen die paar sigaretjes wel het leven van je kindje kosten. Of je krijgt er een hogebloeddruk bij dan kan het opeens wel heel gevaarlijk worden. En als je gyn dan zegt stop met roken. Dan komt het jou ook rauw op je dak vallen.

Maar sommige mensen vind ik wel wat hard hier. Voor de eén is het gewoon moeilijker om te stoppen dan voor de ander. Ik heb overgewicht en had ook beter zwanger kunnen worden als ik wat was afgevallen. Maar ik heb het ook gedaan ondanks ik weet wat de risico's zijn. Ik probeer nu wel niet teveel aan tekomen. En er zijn meiden die toch lekker gaan schilderen en meiden die het niet doen.

Aan de rokers hier.. doe je mega best om te stoppen! Dan doe ik mega mijn best om me niet nog ronder te eten! (mijn verslaving) En ben je gestopt.. petje af hoor!

4. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0

idd ik lees al over haar heen :oops:

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Je kan zeggen ik mankeer niks en mijn moeder heeft ook gerookt...
    Tja, ook mijn moeder rookte, weigerde zelfs te stoppen toen de gynaecoloog daarop wees, gevolg? Ik was 1875gram en groeide niet meer.
    Dus om te zeggen ik mankeer niks en die rookte ook en t ging goed...tja dan heb je geluk ;)
    Zoals ik al eerder zei, mijn dochter is er bijna aan overleden, dus ik ben heel blij dat het nog is goedgekomen maar het is wel een keiharde leer geweest helaas omdat ik net zo'n plaat voor mn kop had.

6. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Oja wat ik wel belachelijk vind.. gaan zeggen dat je met roken ook gezonde kinderen kan krijgen.
    Ja dat snap ik ook wel! Maar hou er wel rekening mee dat er genoeg jonge meisjes zijn die dit lezen en nog niet kunnen relativeren. Het hoeft niet mis tegaan maar de kans is groter.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Buiten dat LIJKT het vaak wel goed, en krijg je kind later allerlei problemen want aandoeningen door roken worden meestal op latere leeftijd aangetoond!

8. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    idd je hebt ook wel gelijk hoor dat zal ik ook zeker niet ontkennen
    maar ik heb in het begin al gezecht als ik donderdag (morgen dus) een goede echo heb dan ben ik 13 weken en ben ik de eerste rot periode voorbij en dan ga ik zeker mijn best doen om te stoppen :):) (maar daar wordt totaal over heen gelezen wordt alleen maar commetaar gelevert (door sommigen dan) op dat ik nog steeds rook)
    en dan wordt er hier ook niet meer gerookt in huis nou ja in de logeerkamer waar ze dan het balkon duer open moeten zetten als het droog is :):)

9. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Syboena.. ik vind het vaak ook belangrijker dat je weet wat voor risico je loopt. En je bent oud en wijs genoeg om je eigen beslissingen te nemen toch! Ik kan iemand meer waarderen die zegt hey ik heb tig pogingen gedaan en het lukt niet. Dan als je zegt ach worden genoeg gezonde kinderen geboren met rokende moeders dus ik rook lekker verder. Snap je het verschil? Maar heel veel plezier bij de echo en het lukt je vast wel stoppen met roken! Heel veel succes!

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Kwaad word ik er niet van ;). En bijdehand reageer ik al helemaal niet.
    Klopt dat dat hun eigen keuze is, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is ;).

11. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    komt vast goed ik heb altijd de instelling gehad als je het zelf wilt (als je er achterstaat dan) lukt het zeker
    maar als je elke dag gezeur krijgt van je omgeving je moet stoppen bla bla bla dan steek ik exspres nog een voor hun neus op :oops:
    en als je er zelf achterstaat lukt het zeker ik heb van af het moment dat ik wist dat ik zwanger was tot nu een k*t zwangerschap gehad en ik heb gewoon gezecht ik stop als ik een echo heb gehad na de 12 weken en als die goed is ga ik lekker stoppen :):)

12. ilona24

ilona24 Actief lid

Nov 11, 2008
    312
    0
    0
    limburg
    Dit is gewoon een welles nietes spelletje geworden.
    Het is zeker slecht voor je kind .
    Daar is geen twijfel over mogelijk en dat weet ook elke zwangere(denk ik zo)
    Dit is tpisch een topix waar je dagen weken maanden over kan door gaan en niemand heeft er iets aan .
    Je stopt of je rookt gewoon door het is op eigen verantwoordelijkheid .

Hoewel bepaalde opmerkingen totaal niet gepast zijn ook al is het maar een mening

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Nou meid, die echo is morgen gewoon goed en dan doe je lekker met mij mee en gaan we samen niet-rokers zijn ;)

14. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0

idd en dan slepen we elkaar er wel doorheen
    alleen mijn nadeel me vent rookt wel maar die mag lekker in een andere kamer roken en als het mopoi weer is lekker buiten :)

15. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meiden tsja die vooroordelen van het roken, natuurlijk weet iedereen dat het niet goed is voor je kindje, maar veel stress ook niet

toen ik zwanger was van jelle heb ik een rot periode gehad want mijn vader is met twaalf weken zwangerschap overleden ik ben toen weer vollop begonnen te roken na een twee weken rookte ik alleen 's avonds het lukte mij niet om er af teblijven en schaam me daar absoluut voor soms was een trekje van mijn man al genoeg.
    jelle is een gezond kind waar we natuurlijk super blij en trots op zijn de v.k kon zien dat ik wel had gerookt maar dat ik ook niet veel rookte en dat klopte.

nu mijn tweede zwangerschap ben ik twee weken na de positieve test helemaal en gestopt en raad eens:
    Ik ben er nog steeds af al dik 4 weken ben zo trots op me zelf
    meiden probeer het met me mee
    lukt het niet probeer dan zo weinig mogelijk ik weet wat het is, meiden die nooit gerookt hebben kunnen zich dit niet in denken maar het is echt moeilijk al weet je wel waar je het voor doet nog blijft het moeilijk

succes meiden
    mijn weder helft rookt ook, ik ruik dan even en dat is voldoende heb er tot nu toe geen moeite mee

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ja dat geluk heb ik weer, mijn hub die rookt niet maar op het werk mogen ze nog gewoon (stiekem) roken dus dat is voor mij weer best moeilijk. Heb nu deze week ook expres vrij gepakt zodat ik even 'rustig' kan afkicken anders zet ik mezelf zo weer in de fik, dat weet ik gewoon.
    Maarrr. ik heb dus gister een echo gehad om te kijke of het geen bbz is en het was allemaal prima dus weer een extra stok achter de deur.

17. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    ja dat is waar :):)

18. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    De meeste topics hierover draaien idd uit op welles nietes. Daarom kun je ook beter iemand aanmoedigen dan de grond in boren toch!? Ik denk niet dat mensen hier van gaan stoppen. Het tegenovergestelde juist!

En dat iedere zwangere weet wat goed voor haar is echt niet! Een mooi voorbeeld.. mijn schoonzusje drinkt (alcohol) gewoon door als ze zwanger is. Kan geen kwaad volgens haar! Ik ben nu al op haar aan het inpraten. Volgend jaar gaat ze voor een tweede. Zij is niet verslaafd ofzo daarom kan ik me er dan nog kwaaier om maken hoe moeilijk is het om een wijntje te laten staan?! En rood vlees enzo trekt ze zich ook niks van aan. Je hebt ze er tussen zitten hoor!

19. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Ik kan niet stoppen met eten! heb al een miljoen pogingen gedaan om aftevallen maar helaas niet gelukt. Dus ook al rook ik niet snap erg goed hoe moeilijk het is.

Toi toi toi, dames!

20. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    ik wil niet goed praten hoor wat je schoonzusje doet :oops:
    maar in mijn oma`s tijd bestonden die regeltjes allemaal nog niet rood vlees en zo
    en foliumzuur en bijna al die baby`s zijn ook gezond geboren
    kijk ik heb ook braaf de foliumzuur in huis en vis olie pillen en bla bla bla pillen
    hoor je mijn oma zo waarom koop je die rotzooi dat was er vroeger neit in onze tijd :oops:
    nou leg dan maar ene oma uit dat eht beter is al je ze wel slikt kun je beter tegen een muur praten :oops:

Share This Page