roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    oudste is hier net 6 en de jongste 2 worden in juli 5

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ach ja, alles beter dan dom door roken he :D

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Is ie aan of uit? 8)

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    En je dochter van 6 mag weleens het laatste woord hebben? Ik zou maar goed overwegen waar je aan begint, 1 vinger...hele hand, neem dat maar van me aan, zie dat maar weer terug te draaien!

Weet je wat ik trouwens een goed boek vind?
    "En als we nou weer eens gewoon gingen opvoeden?" Echte aanrader!
    Dan ben ik maar niet "modern en hip moeder", normen en waarden vind ik toch wat belangrijker.

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Volgens mij wijken we erg van het topic af maar goed
    iedereen voed zn kinderen anders op.
    Als zei het zo doet prima toch niet ons probleem.

Over het roken tja het is dom wat kan ik meer zeggen

6. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    normen en waarden krijgen ze hier zeker wel
    maar ik voed me kids redelijk vrij op (niet te vrij)
    maar ze hebben best veel vrijheid

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Het laatste woord willen hebben als kind valt bij mij onder "brutaal zijn" en valt dus ver buiten mijn normen, maar idd we dwalen heeeeeeeel erg af :)

On topic: ik vraag me af, is er ooit onderzoek gedaan naar de achtergronden van de rokende zwangeren? Misschien geeft dat meer duidelijkheid.
    In mijn omgeving zijn het opvallend de lager opgeleide/lagere sociale klasse moeders (om het maar even zo te zeggen) die met een peuk op het schoolplein staan te wachten of gewoon gerookt hebben tijdens de zwangerschap.

8. TJB

TJB Niet meer actief

Het lijkt me sterk dat het wel of niet roken afhangt van je sociale klasse of opleiding. Ik denk dat het meer met je omgeving te maken heeft

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Waarom dan?

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik denk dat MamaDeLuxe een punt heeft... De hoger opgeleiden in mijn omgeving zijn ook allemaal gestopt (zowel papa als mama) zodra er sprake was van zwangerschap, en vaak zelfs daar voor al.
    De lager opgeleiden (klinkt zo denigrerend; sorry!) rookten door (vaak wel minder, maar toch), met vooral het excuus dat 'stress slechter is'.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met hoger opgeleiden die eerder zullen aannemen wat er door wetenschappers is bewezen ...?

11. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Wat een onzin! Ik ken ook zat hoger opgeleide vrouwen die het ontzettend druk hebben met hun carriere en kids dat ze zich soms voorbij lopen en dus ook regelmatig aan een sigaret lopen te lurken. Bij ons op kantoor zijn er zat vrouwen die roken.

Denk even na voor dat je met je vingertje wijst. Roken werkt gewoon verslavend voor iedereen. Wat jullie nu dus zeggen is dat de lager opgeleide vrouwen dus meer stress hebben en te dom zijn om het risico van een sigaret in te zien.

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wowwwwwwwwwww, chill out zeg :)

Het was een vraag geen feit en zeker geen vingerwijzen, zo voel jij dat! ;)

Toch denk ik dat ik zeker een punt heb, ik loop al 8 jaar rond op de schoolpleinen hier en het valt ontzettend op.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik wijs helemaal niet; constateer alleen maar wat ik in MIJN omgeving zie, en dat komt overeen met wat MamaDeluxe zei. Wil niet zeggen dat dat altijd opgaat...!

14. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Weet je wat jij moet doen, een boek schrijven. Jij bent hier degene die het allemaal heel goed weet. Volgens mij ben jij het helemaal. Gebruik de spellingskwaliteiten van die andere ook meteen (want die kan echt zo goed spellen, dat kan niet meer mis gaan dan)
    Als je graag andere wil vertellen hoeveel beter jij bent doordat jij het "wel goed" doet, dan kun je ook reacties terug verwachten van anderen.
    Er zijn hier een aantal mensen die vinden dat zij zoveel beter, slimmer en verstandiger zijn dan anderen. Nou meiden, gefeliciteerd! Jullie verdienen allemaal de beker voor de beste ouders van de week. Geniet ervan.
    Fijn he, als je jezelf beter kunt voelen dan al die "domme" mensen. Tja, we zijn niet allemaal lerares he.... Of ben je misschien onderwijsassistent.

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik ben het helemaal eens met Cherrylein en MamaDelux!
    Ik geloof ook niet in: Ik kan het niet... Roken is beter dan de stress die het niet roken veroorzaakt... De vriendin van mijn broertje is ook zwanger en rookt gewoon door omdat ze het niet kan. Ik word daar erg chagerijnig van!
    Neem je verantwoording en doe het voor de kleine in je buik, die heeft geen keus! Ook denk ik dat het patroon klopt dan lager opgeleiden vaker doorroken in een zwangerschap, dat valt gewoon op.
    En nee, ik heb niet makkelijk praten. Ik heb ook veel gerookt voor mijn zwangerschap maar zodra ik zwanger was, was dat voorbij. Naar mijn mening heb je geen keus.

16. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Willen alle mensen die niet proberen te helpen eindelijk hun eigen forum opstarten?..... O nee, jullie willen graag even met je vingetje wijzen. he dat is een idee, het vinger-wijs forum. Dat is leuk, kan iedereen mooi zeggen wat anderen anders zouden moeten doen

17. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb de eerste maand nog gerookt, tot ik geveld raakte door misselijkheid en geen water of brood meer kon nuttigen, ziekenhuis gelegen en op dat moment was roken wel het laatste waar ik aan dacht, wilde zowieso stoppen, maar had echt strijd, tot dus de misselijkheid nu die weg is, ik weet nog goed dat ik thuis zat en in de avond een geestlijke drang naar een sigaret kreeg, ik ook wist dat ik nog in huis had ze direct door midden heb gebroken en weggegooid! want god zij dank was er iets sterkers in mij wat zij als je nu die ene neemt val je weer terug en ik wist dat dat naarder zou voelen, dus ik had eigelijk een hulpmiddel een geluk bij een ongeluk, ik denk dat ik anders nogsteeds in strijd zou zijn, ik wens je sterkte!

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nou, volgens mij begonnen we allemaal op de goede manier; met tips, adviezen, steun... Op het moment dat er mensen dát in twijfel gingen trekken werd het ongezellig, dus aan wie ligt het nou precies...?
    Misschien beter om dit topic te sluiten? TS heeft inmiddels hopelijk wat 'lotgenoten' gevonden om via PB elkaar te ondersteunen, dus dit gezanik is ook niet meer nodig, denk ik.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind het niet nodig om het topic nu te sluiten.
    Volgens mij is de booschap inmiddels duidelijk.
    Als iedereen zich een beetje aan de vraag van de TS houdt, moet het lukken toch, zonder geruzie?
    ;)

20. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ja inderdaad, sluiten die handel.
    Nu gaan we ook al wijzen wiens schuld het is. Wat is dit?!

Het is moeilijk om naar de inhoud van de boodschap te kijken.

Deel Deze Pagina