roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik weet dat het lastig is en dat iedereen je veroordeelt omdat je niet zo makkelijk kan stoppen eenmaal je zwanger bent of vooraf niet hebt gestopt... Wel dat is dikke bullsh*t! Stoppen met roken is moeilijk, zelfs als je zwanger bent! Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was en had het heel moeilijk. Er vlogen en vliegen nog steeds af en toe dingen door het huis. Ik ben tot nu toe relatief goed bezig. Ik koop geen sigaretten meer en heb nog maar 3 keer een trekje genomen van een sigaret van een vriendin. Nu heb ik er echt geen trek meer in sinds ik sedert vorige week wat misselijk ben geworden. Hoop dat jij dit mss ook nog hebt! Veel succes !!!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Niks van aantrekken en gewoon positief blijven! Zoals ik eerder schreef: Ik ben nu ruim 7 maanden gestopt en vind het af en toe nog best wel een uitdaging, maar ik zal gek zijn om nu weer te beginnen.
    Zonde van de afgelopen 7 maanden toch?!;)

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Dit zijn een paar goede en bruikbare tips! Die zenuwimpuls die aangeeft dat je zin hebt in een sigaret duurt maar een paar seconden. Dus door een slok water te drinken word je afgeleid en is die impuls weer weg. Tijd overhouden en minder moeten komen ook uit het boek van Allen Carr.
    Daarnaast wil ik nog zeggen: je denkt na over stoppen, je start een topic, je kijkt op welke manier je kan stoppen. Ik denk dat je het kan! Ik heb meerdere scholingen op dit gebied gevolgd en zeker nu alles vergoed word willen veel mensen opeens stoppen. Maar de personen die het ook daadwerkelijk lukt, die haal ik na 5 minuten er al tussenuit.

In iedere roker zit een stopper!

4. happymama

happymama Niet meer actief

als dat mag als je zwanger bent is t zeker een goed idee

5. happymama

happymama Niet meer actief

jullie zijn allemaal super dames voor die positieve reackties dat helpt al een heel stuk !!!! ik dacht echt oooo nou heb ik een toppic geopend en dan gaan we t krijgen zit hier al 3 jaar op en heb t vaker gezien hahahha , maar jullie zijn kanjers .
    ik ga vandaag de HA bellen en straks lekker naar de stad dan rook ik altijd al minder want ik vind lopend over straat roken met een kinderwagen geen gezicht hahahaha

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoeveel rook je er op een dag?

7. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    You go girl!

8. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik hoop dat het je lukt te stoppen. Ik geloof erin dat je het kan.
    Zelf heb ik een geluk met een ongeluk. Ik kan niet meer tegen sigaretten. De geur doet me kokhalzen. En zo ben ik dus gestopt.
    Maar leg je probleem uit aan je huisarts. Hij zal je toch wel kunnen helpen.

Groetjes en succes nog!
    Knufs

9. Bri

Bri Niet meer actief

Dat wilde ik je adviseren: ga naar je huisarts en vraag hulp. Verzekeraars vergoeden cursussen voor Stoppen met roken. In je eentje stoppen is veel minder kansrijk (al zijn er ook mensen die dat kunnen) dan stoppen met begeleiding.
    Ik heb een gruwelijke hekel aan roken en een nog ergere hekel aan rokers die excuses zoeken om maar door te kunnen gaan, maar ben altijd blij als iemand écht serieus wil stoppen. Zet 'm op!

10. ClaudiaT

ClaudiaT Lid

24 mrt 2011
    66
    0
    0
    Vleuten
    Ik moet eerlijk zijn ik rookte nog (pakje per dag) voor ik zwanger was.
    Toen we eenmaal een positieve test hadden ben ik gaan proberen te stoppen.
    Het resultaat is dat ik heel soms een trekje neem van manlief maar verder niet.(weet dat t niet goed is maar beter lukt me op t moment niet)
    Klinkt stom maar dan is het randje eraf.
    Het is en blijft lastig en ik ga ervoor om helemaal te stoppen maar dat moet lukken.
    Happymama ik weet dat het lastig is maar het gaat je lukken!

Liefs Claudia

11. Fayy

Fayy Niet meer actief

Ik rookte ook.. en toen mn test positief was ben ik nog een week gaan door roken en toen steeds minder gaan roken per dag.. en dan proberen een dagje over te slaan etc. als ik thuis was met me vriend lukte het wel maar t weekend met me vrienden enz die roken lukte t niet.. dus was toen alleen de weekenden nog gaan roken.en toen mn pakje op was was het kopen van sigaretten ook gestopt!! rond de 10 weken pas gestopt.. en geen peuk meer aangeraakt.. nou ja.. heb weleens een trekje genomen waarvan ik zowat over me nek ging..dus behoefte eraan heb ik niet meer:D behalve als ik andere zie roken dan denk ik van......... geef mij er ook maar 1 hahaaha.. maar dat blijft mooi in gedachten want blijf er lekker vanaf :D

Succes!!!!! :)

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pfff, nou helemaal met dit weer: Bakkie koffie op het terras en dan iemand zien roken: Blijft moeilijk!
    Maar ik doe het NIET!!! Heb er nu ruim 7 maanden op zitten, dat zou zoooooo zonde zijn!

(buiten het feit dat het slecht is voor mijn meisje)

13. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    hoe herkenbaar zijn een hoop dingen die ik hier lees. toe ik erachter kwam dat ik zwanger wilde ik meteen stoppen. maar dat is veel zwaarder dan gedacht. ik ben nu van 20+ sigaretten per dag naar max 5 en wil er zsm helemaal vanaf. als ik mezelf maar bezig hou dan heb ik er geen behoefte aan. maar zo gauw ik op de bank zit en niks doe....dan wordt het dus erg moeilijk!
    maar ik doe mn best, en hoop dat ik net zoals jij er zsm vanaf kan komen.

14. ClaudiaT

ClaudiaT Lid

24 mrt 2011
    66
    0
    0
    Vleuten
    Het gaat ons best lukken :)
    De aanhouder wint en we hebben een extra motivatie dat scheelt!

15. Slimpie

Slimpie Actief lid

26 okt 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 16 jaar lang een pakje per dag gerookt! op het moment dat ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen had ben ik acute gestopt met roken.= , en heb er ook totaal geen moeite mee.
    Ik begrijp niet zo goed dat jullie het er zo moeilijk mee hebben als je weet dat je je kindje beschadigd, ik zie dat toch echt als mishandeling.

Wens jullie veel succes!

16. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Ik schaar me achter slimpie.

Een paar uur nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was, ben ik na bijna 7 jaar roken ook gestopt. Dit was met nog geen vier weken. De eerste uren was ik zo erg in shock van de ontdekking dat ik het later die dag heb afgesloten en er letterlijk geen moment meer aan heb gedacht. Ik mis het echt totaal niet, kan me gewoon niet meer voorstellen dat ik dat deed! 'Gelukkig' ben ik ook nog steeds misselijk. De geur van rook.... BAH! :$

Probleem #2 is dat mijn moeder wel een doorgewinterde roker is en ik de beeb daar niet wil hebben, haha. Worden nog gezellige discussies. ;)

Deel Deze Pagina