Acupunctuur! Mijn moeder en zwager zijn allebei van het roken af dank zij acupunctuur. En zij waren net twee schoorstenen! Kijk maar eens bij www.makeiteasy.nl Succes met het stoppen en met zwanger raken!
Hallo, ik ben in september gelijk gestopt met roken en de pil. Had er ook nooit de wilskracht voor, maar omdat ik graag zwanger wil worden, houd ik dat in gedachten. Soms heb ik nog wel eens zin in een sigaretje, maar zou echt niet meer terug willen beginnen, nu pas ruik ik hoe sigaretten kunnen stinken! Ik moet wel zeggen dat ik me er tot nu toe niet beter door voel, maar ik denk eigenlijk dat het ook te maken heeft doordat ik ook met de pil gestopt ben. Ondertussen is het ontpillen iets beter geworden, maar het duurt toch lang vind ik eer die vuile hormonen helemaal uit je lichaam verdwenen zijn. Oh ja, rookte op het einde zo'n 1 pakje per dag. Ik wens jullie allemaal heel veel succes met het stoppen, en wanneer je zin in zo'n stinkstok hebt, denk dat aan de gevaren die er zijn voor je (toekomstige) baby; ook voor jou trouwens. Heel veel sterkte Fientje
Knap hoor meid! Doorgaan zo, hoop echt dat je het volhoudt Je moet even door een rotperiode heen, maar uiteindelijk zal je het niet eens meer missen en dat is zo'n lekker gevoel!
Hey Monique, 4 jaar geleden van het kettingroken afgekomen door "Zyban". Verkregen via mijn huisarts. Moest 3 maanden pillen slikken, wel heftig, want ik voelde dat ik iets slikte. Ik heb nooit, maar dan ook nooit enige moeite gehad om uberhaupt maar aan roken te denken.... Het zijn ect heftige pillen, wordt niet vergoed (in 2003 moest ik er 156 euro voor betalen) maar ben er deze maand precies 4 jaar vanaf en weet ook zeker dat ik nooit meer ga roken! Gr. Kari
Ik ben 1,5 jaar geleden cold turkey gestopt met roken. Als je echt voor de 100 procent erachter staat dat je wilt stoppen met roken (en ik neem aan dat een baby een zeer goede motivatie moet zijn), dan moet het echt wel lukken. Tuurlijk is het even moeilijk in het begin, maar je moet gewoon afleiding zoeken. Na het eten direct gaan afruimen bijvoorbeeld. Na een tijdje gaat het echt veel gemakkelijker. Maar ik moet toegeven: af en toe komt het verlangen naar een sigaret wel terug, vooral in moeilijke tijden. Ik geloof dat je dat altijd houdt als ex-roker. Maar inderdaad één teug van een sigaret en je weet direct weer waarom je gestopt bent. Alle stoppers: heel veel succes toegewenst. Het lukt jullie vast!
Ik ben nu al drie weken gestopt. Dit met behulp van het middel Zyban. Het is oorspronkelijk een anti-depressiva, maar ze ontdekten dat het ook goed werkte voor mensen die wilden stoppen met roken. Het is wel een zwaar medicijn en niet geschikt voor tijdens je zwangerschap. (je moet het ongeveer 6 weken slikken, dus dan zou je moeten uitstellen). Je kan het krijgen op recept van je dokter. Ik heb echt nergens last van gehad! In het begin de bijwerkingen van het medicijn, maar het gaat nu hartstikke goed. Succes in ieder geval. Gr. Lima
ik heb zo'n 5 jaartjes gerookt en ben op 01-01-7 gestopt Het lukte me aardig hoewel ik wel 5 sigarettjes heb gerookt in de 1ste week maar nu heb ik al een volle week niets meer gerookt ben er super trots op! Ik heb er wel een lichte verslavind aan over gehouden : KAUWGOM KAUWEN haha groetjes
Hier nog 2: mannetje en ik samen gestopt d.m.v. lasertherapie op 30 november. Tijdens de behandeling dacht ik echt 'Nou, dame, je kunt mooi kletsen...' Maar daarna hebben we 't geweten: 48 uur enorm heftige afkickverschijnselen, was afzien met grote A! Enorm sjachareinig en prikkelbaar, niet normaal meer! Maar toen, na precies 48 uur was 't net alsof de mist optrok: nergens last meer van. Vrolijk en uitgelaten stemming zelfs. Sindsdien natuurlijk af en toe nog wel een vlaagje 'ik zou hier best een peukje bij willen', maar niet dat scheurende verlangen. Zo'n vlaagje duurt hooguit 20 seconden of zo. Eigenlijk is 't alsof we nooit gerookt hebben! Oke, onze kinderwens is wel de juiste motivatie geweest... 1 minpuntje: alle broeken zijn gekrompen! Waar dat toch aan ligt...?
Hihi, herinner je inderdaad die vorige drama's nog Maisy? Heb wel het idee da deze toon heel anders is als al die vorige. Ga zo door dames! groetjes Femke
Ik vind het heel knap. Al zit ik de laaste tijd er heel veel aan te denken. wil de rest hieri n hus ook mee krijgen te stoppen met roken. Of het goed is voor de sfeer weet ik niet. Maar stoppen terwijl de rest gewoon doorgaat zie ik erg tegen op.
Ik wil dus ook gaan stoppen, rook nu nog maar 9 sigaretten per dag dat waren er eerst ik denk gauw een stuk of 25,30 denk. S'ochtens rook ik al helemaal niet meer. Ik heb een tijd in mijn hoofd en voor die tijd mag ik niet roken en iedere 3weken schuif ik die tijd met een uur op. ook mag ik maar 1 peuk per uur roken ( dat waren er eerst 2 soms 3 ) Het duurt wel een stuk langer voor je er van af ben maar het werkt goed bij mij, merk ook dat ik steeds minder trek krijg in een peuk. Gr.
roken hoi meiden nou ik heb het dus 1 week volgehouden maar werd langzaam aan knettergek....... ik ben naar de huisarts gegaan en nu heb ik de afspraak dat ik 3 sigaretten rook per dag en moet zeggen dit gaat heel erg goed.... tis beter in ieder geval als 1 1/2 pakje per dag groetjes monique
Wat ook heel goed kan helpen (zo was het bij mij dan) dat je huisgenoten, in de tuin of op balkon laat roken of in de bijkeuken. Dat moet men wel voor het kindje en jou over hebben je zult zien dat ze ook minder gaan roken als gevolg want het is te moeilijk om te stoppen wanner je partner wel rookt zo vond ik. En mijn man had het graag voor mij over zo bleek.