Het stoppen met roken kost me enorrrm veel moeite. Ik ben gestopt, dat wel, maar vraag niet hoe. Elke dag is het een waar gevecht met de nodige stress erbij, wat ook niet zo best is voor de kleine. Wie o wie kan mij helpen?
Herken dat.... Ik probeer telkens als ik weer de behoefte krijg mijn aandacht op iets anders te vestigen en verder eet (lees eerder zuig) ik me misselijk aan waterijsjes
Ik ben nu zo'n kleine 2 weken gestopt (oef) en krijg de drang naar een sigaret onder controle door de hele godganse dag met elastiekjes te lopen spelen, heb ik tenminste iets in m'n handen, snoep ik niet en kom ik dus niet bij door het snoepen (kom zo al genoeg bij, lol). Nadeel is wel dat ik meerdere elastiekjes rond m'n polsen draag omdat ik er veel afschiet en tijdens het schoonmaken vind ik meer elastiekjes dan stofjes in huis. De katten vinden die elastiekjes trouwens zooooo leuk, kunnen ze gek mee doen. Dus heb ik nog bezigheidstherapie voor die beestjes ontwikkeld ook, hahah.
Ik heb veel aan die Lakrisal (schrijf je dat zo?) snoepjes gehad de eerste weken...en een paperclip in mijn handen, tja allemaal niet ideaal. Ik ben ook gestopt toen ik er achter kwam dat ik zwanger was en het is heeeeel zwaar, ben nu zo'n 3 maanden gestopt en het is nog een strijd maar ik ken mezelf...nu volhouden want bij mij is het er nooit 1 maar ik wil er meteen 20 hahaha. sterkte! x
Succes! Ik heb t niet volgehouden en ben van de 40 voor de zwangerschap en de 15 tijdens naar de nu 5 tot 7 gegaan pd... Het is niet makkelijk maar ik hoop dat het je gaat lukken!
IK ben sinds vorige week gestopt. Was daarvoor al een hele tijd geminderd, maar als ik niet oplette zat ik weer op teveel per dag en t moest weer omlaag enz. Moet zeggen tis niet makkelijk maar vind t wel makkelijker dan met 5 sigaretten per dag, de dag door te komen. @ maisy, ze is al gestopt dat vinden de antirokers goed, maar een topic openen als je nog rookt dat is gevaarlijk
Hier een stopper en je moet gewoon volhouden hoor De stress is heus niet zo gigantisch erg dat het slecht is Succes!
als je echt niet kan stoppen, gewoon niet doen, niet luisteren naar de indianen verhalen over onderzoeken van licht gewicht kinderen en bla bla bla. als je echt stress krijgt van het willen stoppen, das schijnbaar net zo slecht voor de kleine als dat je een paar sigaretjes rookt. en een paar is niet een heel pakje of meer, want dat is dus wel slecht, heb het zelf meegemaakt tijdens mijn stage in de kraamzorg. ik ken mensen die wel en die niet roken en die bijna al die mensen is het zo dat degene die wel rookte en zwaarder kindje hadden dan degene die niet rookte. bij mij zelf was het ook zo, mijn moeder rookte niet bij mij en ik was heeeeel licht van gewicht, bij mijn zusje heeft ze wel gerookt en veel ook en me zusje was een 9 ponder dus als je een sigaretje of 6 per dag rookt kan echt geen kwaad.
Ik loop liever tegen de muur dan dat ik een sigaret opsteek. dat ik mijn eigen lichaam verknal, is 1, maar dat van mijn kindje gaat voor alles. Maar dat neemt niet weg dat het erg moeilijk is. Ik snoep niet echt veel, eet wel veel fruit als ik trek krijg, maar als ik een peuk ruik, ben ik net een reu achter een loopse teef. Ik blijf snuffen..... Ben wel erg blij dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft, voelde me al schuldig t.o mijn kind dat ik er trek in blijf houden, maar ja, tegen de tijd dat de drang weg is, is mijn kindje er ( hoop ik)
Oeh gevaarlijke opmerking Meliske, pas maar op Super dat je zo goed je best doet Dikkebuikmama! Maar téveel stress is inderdaad gewoon niet goed dus probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Want van veeel stress kan je bloeddruk laten stijgen waardoor er minder zuurstof bij de kindjes komt en... nou ja, wat dus eigenlijk dezelfde gevolgen kan hebben als bij het roken van veel sigaretten. Ik hoop dat je een manier kunt vinden om die stress wat minder te krijgen. Bij mij helpt het vooral als ik niet geconfronteerd word met sigaretten. Daarom wordt er ook niet meer in de kamer gerookt maar is m'n vriend verbannen naar de zolder en dat soort dingen, rondslingerende pakjes kunnen ook erg frustrerend zijn!
wat is daar verkeerd aan dan? is gewoon hoe het bij mij thuis is gegaan, kan wel iets anders neerzetten maar dat klopt niet.
Eigenlijk tegen mn pricipes, maar wil tog even reageren.. Bullshit! En bestempel me maar niet als falikant niet-roker, want ik heb bij de oudste 2 wel doorgerookt maar weet van mezelf dat ik aldoor daarvoor smoezen aan het verzinnen was die klonken net als bovenstaande
als jij vind dat het een smoes is.. mij best. het is toch echt zo. en nee ik rook zelf niet. maar het is hier altijd gezeik over roken, je kan niet eens je eigen mening geven of iets neerzetten wat gewoon ECHT waar is of je krijgt meteen een antwoord waarvan je nekhaar over eind gaat staan.
Ben ik met je eens hoor Meliske, over het algemeen wordt er gewoon ontzettend fel op de rokers gereageerd. Vind ik ook een beetje jammer! Maar je hebt neergezet dat 6 sigaretjes per dag geen kwaad kan omdat het in jouw omgeving ook allemaal goed uit heeft gepakt. En dat vind ik persoonlijk een beetje een gevaarlijke opmerking omdat je gewoon niet weet of het kwaad kan. Het kán kwaad, het hoeft niet... maar pas wel op dat je het niet als een waarheid verkondigt
Dus jij wilt zeggen dat het ECHT waar is dat zes sigaretten per dag niet slecht zijn voor je kind? [back to :-# modus]
ik heb zelf gerookt en ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was, maar heb er wel moeite mee gehad en heb ook met me huisarts en VK over gehad en die vertelde gewoon allebei dat een paar sigaretten geen kwaad kan. en met geen kwaad wordt bedoelt, evenveel kwaad als het voor ieder mens kwaad kan, dus ook voor een bejaarde, niet zwangere of wel zwangere. en wat is waarheid, dan mag een sigaret weer wel, dan weer niet, dan mag een wijntje weer wel, dan weer niet. maar dat er wordt verkondigd hier dat mijn verhaal een smoes is, daar ben ik hetr niet mee eens, want het is gewoon waarheid.
Van de site van de stichting Volksgezondheid en Roken: Hoe slecht is stress, als gevolg van het stoppen met roken, voor het kind? Sommige vrouwen denken dat ze niet goed kunnen ontspannen als ze geen sigaret meer mogen opsteken. Gelukkig zijn er nog veel andere manieren waarop je kan ontspannen. Je kan denken aan een wandeling, een tijdschrift lezen, iemand opbellen of ontspanningsoefeningen doen. Roken in de zwangerschap is aanzienlijk schadelijker dan de stress die het stoppen-met-roken met zich meebrengt. Bovendien is die spanning tijdelijk. Het roken zelf brengt ook stress met zich mee. Als het nicotineniveau in het lichaam gedaald is, wil het lichaam nieuwe nicotine. Deze rusteloosheid of stress verdwijnt pas als je een nieuwe sigaret opsteekt. Zo ben je de hele dag door bezig met het verdrijven van de stress. ---------------------------------------------------------------------------------- En inderdaad is roken in de zwangerschap een hetze. Ik ben zelf gestopt op de dag dat ik wist dat ik zwanger was van mijn oudste, en ben nooit meer begonnen. En ik rookte een pakje shag per dag voor die tijd. Niet om mezelf op de borst te kloppen, ik heb gewoon mazzel gehad dat ik die knop vond in mijn hoofd. Maar ik kan me goed voorstellen dat het onnoemelijk moeilijk is om te stoppen en zal daar ook niemand op veroordelen. Maar zeggen dat een paar sigaretjes per dag geen kwaad kan.. nee, dat gaat me te ver. De meeste kinderen in mijn omgeving met moeders die rookten in de zwangerschap zijn inderdaad gezond. Maar ik ken ook één kind met een rokende moeder die astmatisch ter wereld is gekomen, en nu, op vijf-jarige leeftijd, zwaar astmatisch is. En dan mag je als moeder zijnde je zelf gaan verkopen dat het niet door het roken komt... Nogmaals, ik zeg dit niet om een discussie aan te slingeren. Ik probeer iedereen, rokers en niet rokers, in zijn waarde te laten. Ik slik zelf vrolijk paracetamol met coffeïne terwijl ik zwanger ben en ik weet dat je beter puur paracetamol kan slikken. Maar dat verhaal, dat de stress van het stoppen erger zou zijn dan een paar sigaretten per dag zie ik meer als rokerspropaganda, en niet als waarheid. Maar dat is mijn mening.