Ik ga ervoor... Ik ga stoppen met roken! Niet proberen maar gewoon doen! Het zal niet makkelijk worden maar het moet nu maar een keer. Beetje laat maar beter laat dan nooit denk ik dan maar! Het minderen met roken gaat me niet goed genoeg af, in het begin wel, 10 peuken pd, terwijl ik voorheen met gemak 40 peuken wegstoomde op een dag. Maar naarmate de weken vorderde zat ik zomaar weer op een pakkie van 19 pd. Ik weet wel dat er voldoende moeders zijn die gewoon doorrookte, ik ken er 1 die zit netjes op de 30pakjes van cabalero en heeft een gezonde dochter gebaard, mijn andere vriendin rookte er ook ruim 30 pd en heeft een gezonde zoon van 7 pond gebaard... Maar ik wil het niet meer, krijg nu vet de angst voor de 20 weken echo die eraan komt, daar is dan toch het schuldgevoel: *stel nou dat*...*misschien heb ik*....Straks blijkt dat er iets mis is, is het dan mijn schuld*.... In die angst ga ik nog 3 weken zitten...wetend dat *als* ik het mezelf niet zal vergeven... Maar wat zegt men altijd...spijt komt na de daad...
Owh jah, Manlief rookt ook en zal niet zo snel stoppen. Wel hebben we afgesproken dat hij vanaf morgen dus niet meer binnen mag roken...hij stemt ermee in...hij heeft vast geen idee hoe koud het buiten is nu, hahaha
Ninetje het gaat je lukken! Besef je goed waar je het voor doet! Een kennis van me rookt ook gewoon door tijdens haar zwangerschap en ik snap hoe lastig het is om te stoppen (been there), maar je hebt nu niet alleen je eigen gezondheid waar je aan moet denken. En als je sterk genoeg bent om een kind op de wereld te zetten, dan lukt het je ook echt wel om te stoppen met roken! En sorry maar mensen (die kennis van me ook) die zeggen dat er ook gezonde kinderen worden geboren van rokende moeders, die zeggen dat de vk heeft gezegd dat een peukie op een dag op zich geen kwaad kan...verzinnen alleen maar excuses om WEL te kunnen/mogen roken! Verzin liever redenen om te stoppen want dat zijn er veeeel meer... Echt top van je dat je nu de knoop hebt doorgehakt en dat je nu echt gaat stoppen, als je dat niet doet wordt de drang naar het stoppen steeds minder en de drempel om er toch steeds meer te roken veel lager. Besef je goed dat elke sigaret van invloed is op de gezondheid van je kind. Is het niet gelijk bij de geboorte, dan wel op de langere termijn. Je brengt je kind schade toe. Dus, Ninetje, ik ben trots op je, ga er helemaal voor dan kan je ook verschrikkelijk trots op jezelf zijn omdat je er alles aan hebt gedaan om een gezond kindje op de wereld te zetten!
lieve meiden wat fijn dat jullie zo snel reageren! Toch heb ik nu niet het idee dat ik er alles aan doe om een gezond ukkie ter wereld te brengen...ik bedoel ik zit immers al bijna op de helft...Alle vitale orgaantjes zijn al aangelegd...snap je? Ik kan alleen maar hopen dat de evt schade tot een minimum beperkt is... Natuurlijk heb ik zelf ook al die tijd mijn kop in het zand gestoken, ik heb ook 10 jaar gelee bijna een gezonde dochter ter wereld gezet die welliswaar wat klein was maar verder een van de beste leerlingen in haar groep is...In de placenta was geen rokers schade te zien, was echt heel mooi zonder vlekkies...Maar ik wil me daar niet langer aan vasthouden... Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en geniet dan ook vandaag nog van mijn laatste peuken... Het stomme is de manier waarop ik tot besef kwam... Ik was ergens en zag een bolle buik roken en ik voelde op dat moment walging tegenover die vrouw...en dat terwijl ik zelf dus ook rook... Hoop dat t me niet al teveel moeite kost en ik niet al te veel aan ga komen... 3 weken staat er voor de geestelijke verslaving toch?
Ik vind het een supergoed voornemen van je! Ga ervoor hè! Voor 200%! Heel veel succes! (nog een gestopte hier)
hee ninetje! na 3 weken zijn de ergste kriebels van zin in een peukkie over! het belangrijkste: die ene peuk niet aansteken, en denken aaahhhh eentje maar! laat dat ene sigaretje liggen, en je bent er! echt waar! that's it! ik vind het een enorm goed van je! elke dag dat je niet rookt, ben je gezonder dan daarvoor! veel succes meis! als je morele steun nodig hebt in moeilijke tijden... zijn we er voor je! liefs elfje
hey ninetje...ik vindt het knap van je dat je wilt stoppen......ik hoop dat het je gaat lukken....zal voor je duimen meid...... suc6 ermee groetjes tamara
Ik weet zeker dat ik erin ga slagen, vandaar dat ik al bij voorbaat zeg...ik ga stoppen met roken...en niet ik ga proberen te stoppen. Er zijn er zoveel voor me gegaan die het ook gelukt is, dus mij ook! Thnx voor je lieve woorden!
je klinkt in ieder geval erg krachtig, en volgens mij is dat ook de enige manier om het waar te maken; veel wilskracht! vind het een super goede keuze en wens je alle succes! liefs female
Wees sterk en you will overcome! Denk gewoon steeds heel sterk aan de kleine als je behoefte hebt om te roken.
Net wakker en de eerste koffie zonder peukie... Poeh! maar goed een paar dagen doorbijten! Fijn nieuwjaar allemaal!
ow het is superlastig maar het gaat je zeker lukken! Ik ben zodra ik wist dat ik zwanger was gestopt (en ik rookte ook een pakje cameltjes per dag) en heb dat netjes tot na de bv volgehouden toen weer begonnen en nu een week of 3 geleden weer gestopt, nu rook ik af en toe en dat gaat me prima af, gisteren 1 sigaretje buiten bij t vuurwerk en verder niet..ook nooit gedacht dat ik dat kon! Zet m op je kan t!
Hee Ninetje Ik deel je gevoel! Ik ga ook stoppen met roken, maar dan morgen! Het gaat ons gewoon lukken! Ik heb ook 2 vriendinnen die gewoon gerookt hebben en beide gezonde kinderen op de wereld hebben gezet, maar ik heb nu echt zoiets van stel dat er nu bij mij wel iets mis is door het roken? Ik wens je heel veel succes en sterkte en hopelijk kunnen we een beetje steun bij elkaar vinden. Liefs, Duveldraakje
Heel veel succes meid! Het gaat vast en zeker lukken! Makkelijk is het niet (ik ben ervaringsdeskundige), maar als je er vanaf bent is het echt een bevrijding! Denk ook aan de andere voordelen zoals een schoner huis, fris ruikende kleding en het geld wat je in je knip houdt! Zet hem op! Groetjes, Anakin.