Roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Biny, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Toen je wist dat je zwanger was,gerookt, geminder, gestopt WEL/GEEN nadelige gevolgen

1. Door blijven roken, kindje heeft er WEL nadelige gevolgen van

2. Door blijven roken, kindje heeft er GEEN nadelige gevolgen van

3. Minder gaan roken, kindje heeft er WEL nadelige gevolgen van

4. Minder gaan roken, kindje heeft er GEEN nadelige gevolgen van

5. Gestopt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meiden

De vergelijking drugs vind ik ook ver gaan maar sluit me wel aan dat ik altijd een eigenaardig gevoel krijg bij as mama's met een dikke buik en peuk.
    Ik zelf na mn posi test mijn laatste sigaret gerookt en direct gestopt. Heb nachten wakker gelegen,paar kilo rijker en chago geweest maar heb nu een kraakhelder geweten en hoef mijzelf nooit af te vragen; Als mij kindje wat heeft/krijgt ben ik er dan verantwoordelijk voor?
    Ieder voor zich hoor begrijp me niet verkeerd, maar heb zelf een vriendinnetje, rookte matig door maar wel nier/vruchtwater problemen en mk met 13 weken.. Ik wilde mezelf nooit de vraag hoeven stellen; Heb ik dat gedaan?
    En verder vind mijn man terecht dat het ook van hem is en had hij zoiezo graag dat ik stopte (nooit moeite gehad dat ik rookte toen we nog niet zw waren waren hoor!)

Maar goed, rokers probeer te moed/wil/kracht te vinden om ook te stoppen en anders hoop/duim ik echt dat de kindjes er geen nadelen van ondervinden..
    Maar nogmaals; Ieder zijn ding..

2. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik laat me niet meer verleiden om hierover te discussiëren, want ik weet inmiddels hoe dit soort topics vaak verloopt.

Zelf ben ik voordat ik zwanger werd gestopt met roken, helaas weet ik nog niet of mijn kindje gezond zal zijn, omdat ik al bijna vier weken plat lig met veel te vroeg gebroken vliezen. Maar ik ben blij dat ik me niet af hoef te vragen of het door roken is gekomen, omdat ik er alles aan gedaan heb om de zwangerschap gezond te laten verlopen.

Wel even hulde voor alle dames die gestopt zijn! Het kan echt heel moeilijk zijn, dus applaus voor degenen die het gelukt is. :)

3. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben toen ik zwanger was van mijn jongens gestopt met roken, helaas na de geboorte weer begonnen. Nu ook weer gestopt nadat ik ontdekte dat ik zwanger was. Ik hoop er nu echt voorgoed vanaf te blijven.

Ik ben het eens met de opmerking die iemand hier plaatste, dat je niet alleen naar de korte termijn moet kijken, maar ook naar wat de effecten van het roken tijdens de zwangerschap zijn als je kind opgroeit. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat mijn kind bijv. meer risico zou kunnen lopen op longkanker omdat ik tijdens mijn zwangerschap heb gerookt.

4. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ooit eens aan het praten met een hele zware vrouw.
    Ik gaf eerlijk toe af en toe een sigaretje te roken, die vrouw vond het te belachelijk voor woorden, zij was immers gestopt met roken! Ik vind dat erg knap van haar, maar zat wel vreemd te kijken toen ze 4 hot-dogs naar binnen drukte.

voordat ik opgegeten word, ik heb geen moeite met zware mensen, maar dit vond ik gewoon te apart voor woorden.

Oke deze topic gaat over roken, maar ik zag heroine, cola en koffie voorbij komen, dus vond nu mijn verhaaltje wel kunnen:D

5. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verhaal ging verder, ik beviel met 34 weken door hellp en die vrouw durfde nog te zeggen, ja meid je hebt gerookt.
    Maar dat zij heel haar KS heeft gevoeld omdat ze niet tegen haar gewichten konden verdoven is heel sneu, het is haar overkomen.
    Ik heb netjes mijn mond gehouden, ieder zijn ding!

mijn dochter woog 3 pond en die van haar 11.
    Mijn dochter is een snelle muis, die iedereen voorbij rent.
    Haar arme kereltje, is te dik om hard te rennen.
    Dus ook hij heeft nadelige gevolgen, of is het gewoon heel naar allemaal?!

Ik wil niets bereiken, maar wel iedereen zeggen kijk verder dan je neus lang is.

6. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ts als je nu al vind dat het nooit met 100% te bewijzen is dat bepaalde ziekte of klachten bij kindjes door een rokende moeder komt, waarom de topic en poll. Dan heb je niks aan de antwoorden van anderen, want het is volgens jou toch nooit te bewijzen toch???

Sorry, maar ik snap het nog steeds niet zo goed.

7. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke dingen zijn volgens jou 100% door het roken?

8. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry las het verkeerd,! je vraagt het niet aan mij :D

9. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Roken tijdens de zwangerschap kan gewoon echt niet! Dat jij je lichaam iets aandoet prima, zelf weten. Maar je kindje heeft geen keus.

Hier gestopt met roken toen ik stopte met de pil (vorige zwangerschap). Had toen 7 jaar gerookt. Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt.

10. Iefie

Iefie Niet meer actief

Meestal houd ik me verre van dit soort topics, maar ik wil hier toch iets kwijt.
    Of je stopt met roken is GEEN garantie dat de zwangerschap zonder problemen verloopt en resulteert in een gezond kind. Dit is afhankelijk van zoveel andere factoren zoals: eet je gezond, drink je genoeg, vermijd je stress, rust je goed uit, erfelijkheid etc..Ik beweer absoluut niet dat vrouwen maar gewoon door moeten roken, maar waan je niet in de safety zone als je niet rookt. Dat is m.i. namelijk niet terecht. Ik heb te vaak gevallen in mijn omgeving gezien waarbij de vrouwen alles volgens het boekje deden maar waarbij de zwangerschap toch niet zo goed verliep en in sommige gevallen ook niet goed afliep. En die vrouwen vroegen zich ook allemaal af wat zij wel/niet hadden gedaan om dit te kunnen voorkomen.

11. fleurtje26

11 mrt 2011
    58
    0
    6
    pmer op een kdv
    noord brabant
    meteen gestopt!

12. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vroeg het idd niet aan jou. Maar Ts geeft aan dat het nooit bewezen kan worden. (Ik wil overigens niet beweren dat het wel zo is) Het feit al dat je in de situatie kan komen dat je het je jezelf zou kunnen verwijten (juist omdat je het niet uit kan sluiten) lijkt me al vreselijk genoeg.

Maar vraag me af waarom ze het aan anderen vraagt als er zelf ervan overtuigd is dat het toch nooit te bewijzen is.

13. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Dit zijn echt discussies die de rokers en de niet rokers lijnrecht tegenover elkaar zet.

Ik ben een matige gezelligheidsroker, alleen als ik een borrel drink. Nu ik zwanger ben heb ik er ook dus ook geen behoefte aan omdat ik niet drink. Maar vergeet niet dat roken een verslaving is. Er zijn ook heel veel mensen die verslaafd zijn aan suiker, en dat kan ook zeer nadelige gevolgen hebben voor je baby. Maar daar heeft niemand het over. Zomaar ineens stoppen kan ook invloed hebben op het stresslevel in je lijf. Wat heeft dat voor gevolgen?

Mijn moeder heeft ook gerookt toen ze zwanger was van mij en mijn broertje. Wij zijn 2 gezonde Hollandse (toen 8 en 9 pond) volwassen mensen geworden en geen leerachterstand gehad of enge ziektes. Ja ik heb hersenvliesontsteking gekregen op mijn 16e maar dat heb ik opgelopen in Spanje en dat heeft niets met roken te maken!

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ LitoEn
    Pff omdat ik zeg dat je dat niet 100% kan bewijzen wil toch niet zeggen dt ik vrolijk zeg, dames allemaal lekker door blijven roken want er gebeurt. Toch niks!

Ik vraag gewoon om evaringen van mensen...
    En als je het toch allemaal niet snapt... Wat doe je je hier dan nog?
    Als je er toch niks van snapt kan je net zo goed je erbuiten houden ;)

15. fafje

fafje Niet meer actief

gestopt..ruim voordat we echt ervoor gingen

16. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kan het wel met een knipoog zeggen, maar de boodschap is duidelijk....
    Hoop dat je er iets van opsteekt, zowel voor je kindje als voor je zelf!

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik ga er niet teveel op in, er is al zoveel over gezegt! denk dat iedereen wel weet dat roken slecht is ook voor jezelf dus laat staan voor je kind daarom snap ik sommige pollopties niet maargoed!... ik ben gelijk gestopt!

18. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou Rica, dan heb jij ook hier niks te zoeken :D

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik ben blij dat alle geweldige mensendie gelijk zijn gestopt met roken het is gelukt!:D

Alleen zo jammer dat de niet rokers of veel(let wel, niet alle) van de ex rokers zo soort van neerbuigend moeten doen over de wel rokers...
    Ondanks dat je rookt ben je echt niet meer of minder dan een niet roker...
    En ook een net zo goede mama

Dus fijn dat alle meningen gegevn worden, maar zullen we ondertussen wel de menigen gewoon respecteren..;)
    Mensen die roken afschuwelijk vinden, helemaal prima
    Maar laat de wel rokers wel in hun waarde ;)

20. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben echt absoluut anti roken tijdens zwangerschap en bij kinderen.
    dus ik ben meteen tegelijk met de pil gestopt,inmiddels alweer tijdje geleden, voor dat ik de eerste keer zwanger was dus. nog altijd niet gerookt,vind het ook eht heel vies en stinken maargoed, ik houd verder heel wijs mijn mond verder.

wel ken ik iemand die gweoon stug door is bliven roken, dat kindje is sowieso 1e jaar ontzettend vaak ziek geweest, vooral luchtwegen infecties en weinig weerstand, altijd verkouden en dus last met ademhalen enzo. . nog steeds is hij veel ziek en bijna altijd verkouden.
    ook loopt hij achter met ontwikkeling, maar dat is niet helemaal bewezen dat het door roken kan komen tijdens zwangerschap wel dat kinderen op latere leeftijd moeilijk leren,snel leerachterstand kunnen krijgen etc)
    In ieder geval, hoop verschil met onze kinderen, al hoeft het natuurlijk niet te zeggen dat het door dat roken komt van haar maar iedereeen heeft een sterk vermoeden van wel.

Deel Deze Pagina