Roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Biny, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Toen je wist dat je zwanger was,gerookt, geminder, gestopt WEL/GEEN nadelige gevolgen

1. Door blijven roken, kindje heeft er WEL nadelige gevolgen van

2. Door blijven roken, kindje heeft er GEEN nadelige gevolgen van

3. Minder gaan roken, kindje heeft er WEL nadelige gevolgen van

4. Minder gaan roken, kindje heeft er GEEN nadelige gevolgen van

5. Gestopt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik hoop uiteraard ook heel erg dat alle meiden die nog mochten roken, ook al is het er maar 1 per dag, dat je stopt voor je kindje..

2. fafje

fafje Niet meer actief

in mijn omgeving ook erg veel gevallen zoals Daantje zegt...vooral ook groeiachterstand..en niemand die dan nog naar het roken verwijst natuurlijk..wnat bij de agparscore wordt gezegd, kind heeft er niks aan ove rgehouden, is gezond geboren..
    Maar nee natuurlijk ben je als doorroker geen slechtere mama...maar deze risico's waren voor mij meer dan genoeg redenen om te stoppen...

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Na 7 jaar roken gestopt toen ik 5 á 6 weken zwanger was.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik was 2 maanden voordat ik zwanger werd in een keer van de een op de andere dag gestopt met roken na 5 jaar bijna 1 pakje per dag te roken! ben ook nog eens onverwachts zwanger geraakt dus was helemaal blij dat ik al gestopt was:D

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Kan het toch niet laten::)
    Aan de meiden die het roken verdedigen en dus ook gewoon doorroken:

Als de baby is geboren, blijf je dan ook in huis roken? En mag de visite dat ook? Want volgens mij is meeroken net zo slecht als wat je nu aan het doen bent.;)

6. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ben eigenlijk totaal niet gepland zwanger geraakt, dus eerste weken doorgerookt..

Toen ik een positieve test had ben ik direct gestopt met roken, blowen en drinken (alcohol).. goed hé. Ben er echt heel trots op!

7. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb aan het begin nog veel gerookt! Na 23 weken ben ik gaan minderen en uiteindelijk 25 weken kreeg geen sigaret meer binnen werd er kotsmisselijk van! Me dochter is helemaal gezond! De moederkoek zag er trouwens super uit!! Nergens was het aan te zien!
    Nu ben ik gelijk gaan minderen 4 sigaretten per dag!

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

FruitPebbles; ik ben ook trots op je :D!!

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik ben zelfs gestopt toen we besloten zwanger te proberen te raken. Ik heb me pakje opgerookt tijdens een wandeling toen buiten want ik rookte sowieso nooit binnen en daarna nooit meer een sigaret gezien..
    Al ben ik ook nooit in de verleiding gekomen er een te roken want ik lus alleen 'Black devils' en die verkopen ze alleen bij speciaal zaken. :)

Ik vind het echt knap van mensen die echt kettingroken en dan stoppen, petje af hoor.
    Ik rookte zelf vanaf mijn 16de misschien 4 sigaretjes per maand ofzo, dus voor mij viel het wel mee, haha.. Al hing het wel van de maand af, soms rookte ik meer en dan weer bijna niks. Maar ik ben dan ook iemand met absurd veel discipline.
    En de vrouwen die toch blijven door roken, erg jammer maar ik begrijp het wel.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zo grappig... De meeste vrouwen stoppen of minderen onmiddelijk zodra ze weten dat ze zwanger zijn.
    Waarom dan opeens wel?
    Waarom is de gezondheid van jezelf niet net zo belangrijk als de gezondheid van je kind?

(vraagt iemand zich af die nog nooit heeft gerookt, dus misschien mag ik me hier niet in mengen...)

11. Chai

Chai Niet meer actief

Ik rookte nietzoveel en ik denk dat een dagje in hartje Amsterdam lopen in de stad dus erger was voor me gezondheid en ik woonde er, dus tjah. :p
    Gewoon de ontspanning, ik vond het fijn, maar ik rookte wel minimaal hoor en ik had al 2 maanden geen sigaret gezien voor ik zwanger raakte dus mijn antwoord telt niet eens denk ik, lol.

12. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL

dat is precies wat ik heel vaak denk!Degene die ik ken die roken absoluut niet binnen etc maar denk dan ook: je moest eens weten, als je rookt en hoe klein die ruimte voor je baby is.en wat een kindje in de buik doet bij iedere hijs die er genomen wordt..erg zielig vind ik..:(

13. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iknheb dus vroeger wel gerookt, al niet zo heel veel (geen ochtend sigeretten en na het eten etc) en ben gestopt toen ik met de stopte (alweer een tijd geleden dus rook nog altijd niet)

Ik zie het dan ook zo: waarom zou je als moeder de keuze maken voor je kindje dat je kindje die stoffen binnen moet krijgen en hij of zij minder zuurstof krijgt bij iedere hijs en nog al die andere nadelen..(zacht uitgedrukt)
    vind ik best egoistisch en nog wel erger dan dan maar daar ga ik me nu niet mee bemoeien, ik houd dus weer wijs mijn mond :D

14. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Idd, ik ken ze ook. Roken tijdens de zwangerschap en daarna mag er absoluut niet bij de baby in de buurt worden gerookt. Lekker consequent ;);)

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Merah, interessante vraag, voor mijzelf had het denk ik twee redenen, ten eerste dat ik zelf kan beslissen of ik rook, maar mijn kindje niet. Ten tweede dat ik als roker natuurlijk heus wel wist dat het superslecht voor me was, maar dat dat niet een direct gevaar opleverde terwijl een kindje wel direct in gevaar is wat betreft ontwikkeling. Ik weet niet of ik het zo goed heb uitgelegd. :)

16. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Als professional en prive adviseer ik iedereen echt te stoppen met roken al met kinderwens (dus voor je zwanger bent)

Waarom:

Iedere sigaret zorg voor een mindere doorbloeding van je baarmoeder.
    Ben je nog niet zwanger: je bent hierdoor minder vruchtbaar, je hebt veel meer kans op een miskraam.
    Ben je al zwanger:
    iedere keer als je baarmoeder minder doorbloed is gaat er minder zuurstof naar je kindje, hierdoor kan het zich minder goed ontwikkelen. Bekendste effect is kleinere kinderen. Maar het minder ontwikkelen gaat ook door tot in de organen, dus overal een achterstand is (hersenen (taalfunctie dus ook inderdaad), longen, hart etc). Meer kans op allergieen, astma etc
    Verder heb je meer kans op een vroeggeboorte, loslaten van de moederkoek (met overlijden van je kindje en jezelf tot eventueel gevolg)

Dit alles naast alle redenen waarom het toch al beter was om te stoppen voor je eigen gezondheid.

Maar doe je het niet voor jezelf dan in ieder geval voor je kind.
    Er word ieder jaar weer veel onderzoek naar gedaan en de uitkomsten zijn steeds alleen maar schrikbarender.

Wij als verloskundigen zijn hierdoor vanaf 2012 verplicht bij wet om iedere controle te spreken over het stoppen met roken (dit is niet voor niets).

Ik heb zelf ook altijd flink gerookt (pakje per dag), ben gestopt toen ik stage ging lopen als verloskundige en mijn partner leerde kennen die het erg vies vond: blij toe.

Stichting Stivoro helpt je als zwangere gratis door de stopperiode heen:

Stivoro - Zwangerschap

17. Zaantje25

Zaantje25 Lid

31 mrt 2011
    83
    0
    0
    Ik heb altijd gezegd.. op het moment dat ik zwanger wordt stop ik meteen met roken!.. en dat is me gelukt zonder enige moeite
    je weet waar je het voor doet he

18. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    na positieve test meteen gestopt!!!
    mis het soms echt nog wel maar ben er gewoon op tegen roken
    en zwanger mja ieder zijn eigen mening:)

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Het is dan wel een vraag aan de rokers.... maar toch reageer ik even :p

Hier word er bij mijn schoonmoeder in huis niet gerookt als de kinderen er zijn, ze rookt als de kinderen er niet zijn wel gewoon in haar huis, gewoon overal in haar huis,

mijn ouders gaan in de keuken onder de afzuigkap even roken,
    dit doen ze trouwens altijd, ook als de kinderen er niet zijn,
    de keuken daar mag gerookt worden, de woonkamer moet "schoon" blijven.

bij ons in huis word niet meer gerookt, ook niet door visite,

20. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

het is de verslaving,

ik ben bijv zooo gek op eten..... ik denk dat ik het bijna verslaving kan noemen,

steeds denk ik : aah nog 1 snoepje dan, of nog 1 bakje chips, morgen is het begin van 10 kilo eraf,

maar het komt er niet van,

maar wanneer ik zie dat DOOR MIJ, mijn kindje zometeen zich volstouwt met snoep en chips...en daar zeer ongezond van gaat eten..... ben ik er gauw vanaf hoor !

Deel Deze Pagina