Roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Biny, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Toen je wist dat je zwanger was,gerookt, geminder, gestopt WEL/GEEN nadelige gevolgen

1. Door blijven roken, kindje heeft er WEL nadelige gevolgen van

2. Door blijven roken, kindje heeft er GEEN nadelige gevolgen van

3. Minder gaan roken, kindje heeft er WEL nadelige gevolgen van

4. Minder gaan roken, kindje heeft er GEEN nadelige gevolgen van

5. Gestopt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Weet je ... ik heb veel liever dat er mensen zijn die denken dat je kind er altijd iets aan over zal houden dan mensen die denken dat je het risico maar moet nemen omdat je misschien een kansje hebt dat je kindje er niets aan over houdt...

Het 'juiste' gevecht aangaan lijkt me hier handig. Stop jij lekker je energie in stoppen en ga niet proberen mensen die in basis een juist uitgangspunt hebben, verbeteren!

ALTIJD en heeeeeeeeeeeeeel erg vaak liggen dicht genoeg bij elkaar!

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

3. MissMies

MissMies Lid

19 jan 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben gestopt met roken na 11 weken zwangerschap, had vrij veel stress omdat ik daarvoor MK had gehad...maar heb geroepen dat als alles met 11 weken goed was ik zou stoppen!!! We zijn nu bijna 16 weken verder en ben blij dat ik er vanaf ben maar t was me niet gelukt als ik niet die kleine in me buik had.

4. MissMies

MissMies Lid

19 jan 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja wil nog ff wat zeggen, ik vind dat iedereen moet doen wat hij en zei denk dat het beste is er kunnen wel ijle lang discussies over dit onderwerp worden gehouden maar wat schiet je er mee op!!! en vroeger rookte bijna iedereen en niet alleen tijdens zwangerschap maar ook in het bij zijn van kinderen thuis, in de auto, restaurants noem maar op...
    Niet dat ik bedoel dat je het nie kan proberen, ben er voor om in iedergeval een poging te wagen...maar snap de rokers wel heb het zelf ook heeeeel zwaar gehad!!!

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik hoorde gisteren dat er weer eens onderzoek is gedaan naar roken en zwangerschap. De kans dat je kind lichamelijke problemen ontwikkelt, is 5 keer zo hoog als je rookt. en zelfs 70% van de kinderen die geboren worden uit een moeder die tijdens haar zwangerschap heeft gerookt, heeft op zijn/haar 5e levensjaar overgewicht.
    Mensen zeggen dat de stress van het stoppen slecht is, maar ook daar is onderzoek naar gedaan, is de stress slechter dan het roken zelf? Nee, de stress van het roken is verwaarloosbaar als je kijkt naar de gevolgen voor het kindje. Stoppen met roken is altijd zinvol zo lang je zwanger bent. zo snel mogelijk stoppen is absoluut het advies!!

Deel Deze Pagina