opbouw bm-slijmvlies en ongesteld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door roeska123, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    zegt de hoeveelheid bloedverlies tijdens de menstruatie iets over de aanmaak van het baarmoederslijmvlies?

ik ben namelijk de afgelopen paar keer zo licht ongesteld. het duurt wel ongeveer 4 a 5 dagen, maar ik kan het alle dagen af met 1 mini tampon.
    en dan zit ie niet eens voor de helft vol...

ik twijfel heel erg of ik wel genoeg opbouw van het slijmvlies heb voor een eventuele innesteling.
    de keer dat ik zwanger was, zei de gyn dat ik onmogelijk zwanger kon zijn omdat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun was. toen kreeg ze ongelijk, maar het is wel misgegaan. de reden is onbekend.

mijn temperatuur is de laatste keer ook niet gestegen na mijn eisprong. toen ik zwanger was, was mijn temperatuur veel hoger.

de laatste 2 keer had ik een luteale fase van 10 dagen. de een na laatste ronde had ik vanaf 8 dpo bruinverlies en afgelopen keer vanaf dag 8 licht helder bloedverlies.

is dit alles een reden om naar de huisarts te gaan en om een verwijzing te vragen?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

De hoeveelheid bloedverlies zegt niks over de dikte van het baarmoederslijmvlies.

In principe is dit geen reden voor verwijzing. De huisarts zal ook eerst een jaar afwachten voordat er verwijzing plaatsvindt naar de gyn.

Het is nu twee maanden geleden na de miskraam, gun je lichaam de tijd om zwanger te worden, dus heb geduld en probeer niet teveel te focussen.

Succes.

Groetjes Ineke

3. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Hallo Ineke, bedankt voor je antwoord.

het lijkt mij dat als je veel slijmvlies opbouwt, dat dat er ook weer uit moet dus dat je dan meer zou vloeien met stolsels.
    dan zou het mij logisch lijken dat als je weinig opbouwt, er ook niet zo veel uit komt.
    ik had namelijk praktisch geen stolsels.
    en mijn temperatuur is ook totaal niet gestegen.

ik twijfel natuurlijk niet aan jouw deskundigheid, maar ik twijfel wel aan mijn eigen lijf, vooral omdat de gynaecoloog zei dat ik moeilijk zwanger zou raken met een te dun slijmvlies.

Deel Deze Pagina