Hier gestopt toen ik onverwachts zwanger raakte van mijn eerste kindje. En gewoon van de een op de andere dag gestopt en nooit meer een sigaret aangeraakt. Tuurlijk in het begin was het best moeilijk om te stoppen, maar waarom zou het makkelijk moeten zijn? Je hebt het ook jezelf aan gedaan om te beginnen met roken. Soms moet je ook wel eens knokken voor iets wat belangrijk is. In het leven komt nu eenmaal niet alles vanzelf aangewaait.
hier een roker. ik weet dat het slecht is maar ik kan gewoon echt niet stoppen. soms lees ik verhalen van, je weet waar je het voor doet en ik voel me schuldig. maar nog lukt het mij niet. in de 1e zwangerschap wel minder gaan roken. zat op +/20 sigareten op een dag em ben tot 10 gaan roken. bij de 2e zwangerschap ben ik juist meer gaan roken. nu weer zwanger en stoppen is me nog steeds niet gelukt. eerlijk gezegt doe ik ook geen poging meer. ik heb hier 2 kleintjes nog rondlopen en op het moment dat ik een stop poging doe gaat dat echt ten kosten van hun. ik ben bekend met medicatie en die neem ik niet meer. als ik daarbij nog moet stoppen dan wordt ik van mezelf echt gek en depri. en ja dames, ik weet dat het slecht is. begin van dit jaar zou ik stoppen, was ermee bij HA geweest, die gaf heel stellig aan, wij helpen er niet meer bij. de zorgverzekring wou het zelf doen met hun regels dus doen ze het maar.... maar ja zv helpt biet als het niet via huisarts gaat. in februari bleek in onverwachts zwanger te zijn. en met mijn hormonen en eigen psy. problemen durf ik het zelf niet eens aan om te gaan stoppen nu. vk heeft in eerste gesprek het erover gehad maar weten ook dat het niet lukt.
Ik heb de test gedaan en heb sindsdien niet meer gerookt. af en toe mis ik het best wel, maar wil er niet meer aan beginnen. Dus hoe kun je het beste stoppen, pakje weggooien en thats it. klinkt makkelijker dan het is, maar ik weet het ook niet anders. Ik ben gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was en heb er geen andere verslaving voor gezocht, vond het alleen in het begin wel moeilijk, want al mijn clienten roken.
hoi ik ben meteen gestopt toen ik zwanger was. ik wilde niet op mijn geweten hebben dat noah iets kon krijgen door mijn verslaving. nu 2 maanden naar de bevalling ben ik weer begonnen met roken,en nu lukt t me niet om te stoppen . ik voel me gewoon erg dom,maar binnenkort gaat t me lukken.
Ik heb nooit gerookt, maar zie het om me heen wel vaak. Het is en blijft lastig om te stoppen, de een lukt het de andere niet. Wat een vriendin van me deed was de sigaret voor haar man aansteken, en dat hielp haar om uiteindelijk (met 6 maanden) helemaal geen sigaret meer vast te hoeven houden. Maar iedereen is anders, en het belangrijkste is dat je het hebt geprobeerd. Niets aantrekken van wat andere zeggen, het is gewoon een rot verslaving om van af te komen!!
Ik kan het echt niet aanzien,een zwangere vrouw die een sigaret opsteekt. Mijn schoonzus heeft ook altijd volop gerookt tijdens haar zwangerschappen.Haar oudste zoon heeft de 1ste 6 jaren van zijn leven zich werkelijk helemaal kapot gehoest en heeft alle puffers gebruikt die er te krijgen zijn.2 jaar later was ze zwanger van een tweeling en de ene heeft een aangeboren afwijking met autisme en ze zijn ook altijd aan het kwakkelen geweest de 1ste jaren.Vlgns mij hadden ze een strippenkaart bij de huisarts.Huisarts heeft er zelfs weleens een opmerking over gemaakt.Kinderen zijn nu ondertussen 11 en 13 jaar maar ik vind het altijd van die bleekscheten want thuis wordt er ook volop gerookt.Wordt altijd onpasselijk als ik daar binnenkom. Ik snap echt niet dat je willens en weten gewoon door blijft paffen.
ik kon iemand vroeger in de familie,waar ik nu niet meer mee omga,die ook bij alle vier de zwangerschappen door rookte . ze zei ze zijn toch gezond baby heeft met geboorte eliplepsie aanvallen gehad. ik heb bij mij zwangerschappen nooit gerookt en toch zijn mijn kinderen niet helemaal gezond,maar ik weet wel dat ik hier niet aan mee gedragen heb,ik zou me me hele leven schuldig voelen. die ene persoon rookte ook met baby op schoot dat vondt ik altijd zo zielig. ts succes met stoppen JE KUNT HET
Natuurlijk kun je een kind krijgen wat niet gezond is maar dan hoef je je jezelf nooit af te vragen hoe het nu geweest zou zijn als je toch maar niet had gerookt tijdens de zwangerschap.
Dat roken tijdens de zwangerschap (en ook erbuiten) slecht is weet iedereen wel! ondanks dat ik nooit gerookt hebt kan ik me indenken dat stoppen moeilijk is, wie ben ik om erover te oordelen.. En ja, sommige vrouwen roken en hebben de ongelooflijke mazzel dat ze toch een gezond kind krijgen. Maar de kans op een ongezond kind is wel veel groter door het roken en het kindje kan er niets aan doen. Misschien helpt het als je bij het opsteken van een sigaret jezelf bedenkt dat vanaf dat moment de doorbloeding van de placenta/navelstreng een uur (ongeveer, uit mijn hoofd) lang slechter is en je kindje dus minder zuurstof en voeding krijgt! door jouw toedoen, het kindje kan er niets aan doen. Misschien dat dat je motiveert! En zorgen dat je zelf geen sigaretten meer koopt. Anderen (vriend/man, collega's etc.) vragen of ze de sigaret uit je hand rukken als ze je zien roken. Heeeeeeeel veel suc6!
Ik ben gelijk gestopt nadat mijn test positief was, samen met mijn vriend. We hebben wel ons pakje nog heel langzaam opgerookt. 3 sigaretjes p/d ofzo. Ik vind het heel moeilijk, moet ik eerlijk zeggen maar ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat ons kindje straks wat mankeert door mijn toedoen. Daarnaast hou ik maar in mijn achterhoofd dat het geld straks alleen maar goed van pas komt, kunnen we mooi extra dingetjes doen/kopen voor de kleine! Als je samen rookt ben je zo 400 tot 500 euro kwijt per maand aan die troep. Maargoed, neemt niks weg dat ik het wel zwaar vind haha. Dus misschien komen jullie me hier nog tegen om van me af te klagen
Ik heb me toen aangemeld op stoppenmetrokenblog.nl. Heeft mij goed geholpen om te kletsen met lotgenoten.
Bij de eerste gestopt .. Miskraam gehad en nu bij de 2de rook ik gewoon geen pakje per dag maar stuk of z6
Ik vind het wel heel streng geworden allemaal. Ook de sociale controle is toegenomen. Je zou als zwangere niet zomaar buiten een sigaret op durven steken.
Ik heb 15 jaar gerookt, en de laatste jaren waren vreselijk. Rookte niet meer om het lekkere maar echt omdat ik zwaar verslaafd was. Smorgens voor 8 uur had ik er al 4 weg gerookt . Mijn vriend rookt niet, en die vond het ook niet echt leuk dat ik (zo veel) rookte. Heb toen tegen hem gezegd dat hij niet moest zeuren, toen hij me leerde kennen rookte ik dus dat zou ik zeker niet veranderen (dit is 5 jaar geleden). Hij zei zelfs ik weet zeker als jij nog eens zwanger wordt hij zeker wist dat ik niet kon stoppen met roken. Tot ander half jaar geleden (15-11-10) Ik was zo met kinderen bezig en wilde zo graag zwanger worden dat ik zo iets had ik moet kunnen bewijzen aan mijn vriend dat ik er alles voor over heb om zwanger te worden (ook in mijn achter hoofd dat ik gestopt wilde zijn als het zo ver was) En ik rookte zo achterlijk veel dat ik er echt last van kreeg. Maandag 15-11-10 heb ik smorgens onderweg naar mijn werk mijn laatste sigaret gerookt (had net een nieuw pakje open gemaakt). Dat pakje heeft nog een aantal weken in mijn auto gelegen (voor het geval dat) Maar het ging mij buiten gewoon goed af dus het pakje sigaretten weg gegeven. Nu goed ander half jaar verder en nog steeds gestopt. Moet wel eerlijk bekennen dat sinds ik zwanger ben de trek weer erg terug gekomen is. De 1 heeft zin om te eten en ik dus blijkbaar om te roken, maar ik ben sterk en ik ga zeker niet roken. Nog 1 ding de mensen die zeggen als ik stop krijg ik stress sorry maar dat vind ik bull shit. Roken is slechter voor je kleintje dan stress. Met roken haal je stress niet weg hoor het is een verslaving mensen die overwonnen moet worden en ik kan er over mee praten. Succes meid je kan het
Waarom zou je bewust een risico nemen? Er zijn zoveel manieren om van roken af te komen, en het lijkt me dat de gezondheid van je kindje op 1 komt dus dat het genoeg motivatie geeft! Misschien dat dit het makkelijker maakt.. Stivoro - Zwangerschap Ik heb zelf ook 10 jaar volop gerookt, wee dus wat het is om te stoppen. Ik ben ook zwaar astmatisch, weet dus ook hoe het voelt als je longen niet optimaal werken.. Dat zou ik mn toekomstige kindje echt niet gunnen! Succes met stoppen, hoop echt dat je een manier kunt vinden!
Mischien als je aan de gezondheid vn je baby denkt en wat de gevolg kan zijn (kan je op internet vinden) dat je stopt! Het zit echt gewoon tussen je oren..tis al bad enough voorjezelf alleeen nu is er ook nog een baby waar je aan moet denken nu Suc6!
hier nog een exroker. heb de eerste dagen na de test nog 1 per dag gerookt en sindsdien geen 1 sigaret meer aangeraakt. terwijl ik er vaak genoeg 20 zware van nelle doorheen jaste.... denk er wel nog elke dag aan en vind het nog steeds gruwelijk moeilijk, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kind er iets van zou krijgen...
Heb je het boek van Alan Carr al eens gelezen? Ik ben best een junkie en heb door dat boek beide zwangerschappen niet gerookt!