Roken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loontjuh, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen en Lisa

17 jun 2012
    27
    0
    0
    Pffff stoppen met roken is zooooo moeilijk.

Ik ben een echte roker. Wel gestopt tijdens mijn zwangerschap (zo trots dat het was gelukt) Maar na mijn bevalling weer gaan roken (stom stom stom en zo zonde haha)

Mijn schoonzusje rookte tijdens haar zwangerschap 2 tot 3 peukies op een dag.
    De VK heeft toen ook gezegd dat stoppen met roken zoveel stress met zich mee brengt en die stress is tijdens een zwangerschap niet goed. Dus bij echte behoefte kun je soms beter een peukie opsteken.

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik rookte al 11 jaar toen wij voor een kindje wilden gaan. Na 5 maanden gestopt te zijn met de pil, ben ik ook gestopt met roken en de maand daarna was ik zwanger. Tijdens de zwangerschap niet gerookt en nee, dat valt inderdaad niet mee, maar je hebt zo'n goede reden om het niet te doen.
    Een paar maanden na de bevalling ben ik weer gaan roken, maar niet waar onze zoon bij was/is. Bij ons binnen werd niet meer gerookt.
    Toen wij voor de tweede wilden gaan, ben ik drastisch minder gaan roken (van 20 naar 3 per dag) en toen ik zwanger was ben ik direct gestopt. Weer de hele zwangerschap niet gerookt en na de bevalling weer begonnen.
    Mijn man heeft al die tijd overigens wel gerookt, maar ook niet bij de kinderen.
    Afgelopen september zijn wij beiden gestopt met roken, hij met behulp van champix, ik met niks:) en ik voel me er wel een stuk beter bij. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik af en toe op een feestje nog wel eens een sigaret pak, mijn man heeft helemaal niet meer gerookt...

Voor alle meiden die in verwachting zijn, jullie weten allemaal hoe slecht het is dus probeer echt te stoppen.
    En voor wat betreft het "stress-smoesje": weet je wat pas stress geeft? Doorroken, een niet gezond kindje krijgen en je altijd af moeten vragen of dit jouw schuld is... Dit klinkt heel hard, maar dit was voor mij echt een reden om die sigaretten te laten liggen.

Heel veel succes allemaal.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    idd Hellie!
    ik wil dolgraag alles eraan doen dat mijn kindje gezond is.
    ja ik wil soms doodgraag een sigaretje... maar dat gaat over. een ziek kindje blijft altijd ziek

4. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Hier ook een roker. Krijg het niet voor elkaar om te stoppen.
    alles wat tegen kan zitten in de zwangerschap en eromheen zit bij mij tegen.. En ik vind gewoon me rust in een sigaret
    En ja we weten allemaal wel hoe slecht het is! (hoef hier niet door 100 meiden op gewezen te worden ;))

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zo grappig om te lezen van de gene die wel gewoon roken de smoesjes die ze van zich zelf moeten verzinnen om het goed te praten dat ze gewoon roken.
    Hoe je het ook went of keert het blijft gewoon je eigen zwakte en slapheid.
    En ik heb zelf ook echt jaren gerookt maar toen ik ineen onverwacht zwanger was meteen gestopt. Makkelijk is dat niet natuurlijk niet maar het zit allemaal tussen je oren en met een beetje ruggegraat kom je daar ook wel doorheen.
    En smoesjes als helpt tegen de stress is onzin want je wordt er misschien 1 minuut rustig van maar zodra je sigaret op is is je stress level nog steeds even hoog...dus wie hou je voor de gek...jezelf.

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik ben het helemaal met je eens hoor;) ik ben nu 4 weken gestopt en verzon ook allerlei smoesjes hoor. tot op een gegeven moment mijn man zooo boos werd toen ik weer een sigaret opstak met mijn dikke buik dat hij de asbak buiten heeft stuk geslagen en alles heeft weggegooid:) en op mij heeft gescholden hoe asociaal hij het wel niet vind een rokende zwangere:):) tja ik moet zeggen het heeft wel geholpen en als ik eerlijk ben ik heb het geen moment moeilijk gehad en ben zelfs wel blij dat hij toen zo boos werd:)
    het zit echt tussen je oren hoor en idd ik had meer stress toen ik een sigaret opstak dan nu hoor;)

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Jewe en cindy, ik ben het helemaal met jullie eens. Het is zo'n slap excuus dat stress zoveel slechter voor je kindje is dan 2 a 3 sigaretten per dag. Alleen maar een reden die je jezelf geeft om je verslaving vol te houden.
    Meiden, jullie krijgen een kindje, daar zou je alles op deze wereld voor over moeten hebben. En met een beetje wilskracht en ballen lukt het jullie allemaal om niet meer te roken. Je moet alleen vertrouwen in jezelf hebben!
    Ik heb zelf veel gerookt en weet hoe moeilijk het is om te stoppen, maar met de goede motivatie lukt het iedereen. Bij ons was de motivatie een kinderwens. En toen opeens mijn schoonmoeder longkanker bleek te hebben zijn we meteen gestopt. Zij is na een heel zwaar en moeilijk ziekbed van 3 maanden (!!!) overleden en zal ons 1e kindje nooit zien. Dit is voor ons alle motivatie om nooit meer te roken, samen met ons kleine wondertje natuurlijk, wat nu geen belemmering heeft om hard te groeien in mij.

Ik wil jullie niet betuttelen, maar meiden, gewoon niet meer doen!

8. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Toch altijd weer mooi dat meiden er dan heel erg hard op in gaan!
    jullie weten mijn en andere meiden die roken hun prive leven niet! En ja wij weten ook dat het fout is. Jullie staan blijkbaar sterker in je schoenen.. En hebben misschien een minder stressvolle zwangerschap.. Maar goed ook hier kan ik niet over oordelen. Laat mensen in hun waarde.. En nogmaals ik wil het niet goed praten.. Voor de mensen die 123 kunnen stoppen erg veel respect, maar mij lukt het gewoon niet.

9. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Mensen die roken zijn gruwelijk egoïstisch! Als je echt van je kindje houdt dan stop je! Weleens erin verdiept hoe jouw kindje in je buik zich voelt met een ZWARTE! placenta ?! Mijn hemel, dit doe je je kind toch niet aan. In mijn studie geneeskunde veel erover gelezen en vele gevolgen gezien die kinderen hun hele leven met zich meedragen omdat mama ''moest'' roken. Smoesjes zoals privéleven is pure bullshit en absoluut geen excuus! Ook excuses als stress is geen reden om niet te stoppen aangezien stress niet zoveel invloed heeft op een kindje als ROKEN!!

10. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Zoek hulp ;).

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als iemand een stress volle zwangerschap heeft gehad ben ik het wel. Mijn moeder een heel jaar in en uit het ziekenhuis met kanker en uitzaaiingen en weet ik veel meer. Elke keer de spanningen bij een nieuwe operatie..komt ze eruit....de keus om te gaan roken is zooo makkelijk gemaakt maar heeft er geen reet mee te maken. Ik vind het welzijn van m'n kindje belangrijker en knok liever gewoon door en verzin geen smoesjes onder het mom van stress.

Dus jij bent de enige die er hard tegein gaat maar dan eigelijk tegen jezelf!

12. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Prima als jij het zo ziet. ;)

Niet iedereen staat op dezelfde manier in het leven als jij dat doet.

13. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Grappig! Zonder dat je me kent durf je mij te zeggen dat ik hulp moet zoeken.
    laat iedereen gewoon in zn waarde!

14. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Dat is geen mening hoor madame, maar een FEIT dat het ongelooflijk slecht is voor je baby.
    Jeetje wat kan ik me boos maken op dit soort onverantwoordelijke mensen.... En dit moet dan kinderen krijgen, pffffff.

15. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Heb jij het niveau van een banaan ofzo :D

16. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

natuurlijk heb je een stressvolle zwangerschap,dit komt door het roken meid!

17. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Haha dat zal t wezen van die banaan idd!

Ik ga hier verder niet meer op in.
    dit was dus zo'n reden dat ik nooit reageerde op dit soort topic.
    Eerste en laatste keer!

18. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Tuurlijk jij kent heel mijn prive gelukkig ;)

19. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben wel even benieuwd hoeveel jij altijd gerookt hebt Dotjee... Je trekt namelijk wel heel fel van leer.

20. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Verslaafd geweest paar jaar dus kan gerust meepraten. Ik ben fel omdat ik er veel over heb gezien/gelezen door mijn studie geneeskunde en dus weet waarover ik praat!

Deel Deze Pagina