Gaat er dan werkelijk geen lampje bij je branden dat je fout bezig bent ?! Je zit wel heel de tijd smoesjes te verzinnen waarom het gedoogt zou moeten worden maar je denkt absoluut niet aan die kleine in je buik!
Maar wees dan gewoon trots op dat je er zelf vanaf bent gekomen en laat andere mensen het in hun tempo doen. Ik weet uit ervaring dat hoe harder iemand je probeert te pushen hoe minder effect het heeft. Groetjes BB
Nee, weet je wat het is ? Zo iemand als hierboven die wil NIET en gebruikte allerlei excuses. Dat is grof gezegd gewoon egoïstisch. Waar een wil is is een weg, dan wel met hulp .
Is dit weer zo'n topic van vrouwen die blijven roken tijdens hun zwangerschap en goedkeuring zoeken van anderen? Tss. Je vergiftigt een baby. Hoe belachelijk kun je bezig zijn. En dan als hij dalijk geboren is zeker een topic openen dat je schoonmoeder hem een vinger slagroom wilde geven en dat je dat echt niet vind kunnen?
Ik was ook een zware roker! Tijdens mijn eerste zwangerschap zonder heel veel moeite meteen gestopt. Nu 7,5 week zwanger had ik echt veel moeite om te stoppen, is ook niet meteen dezelfde dag gelukt, ik heb 1 week afgebouwd en van 1 pakje per dag nog maar 5 sigaretten. Maar bij iedere sigaret dacht ik waar ben ik mee bezig? En afbouwen, goh wie houd je hiermee voor de gek? Ik had meer stress door het roken als nu want ik rook al bijna 3 weken niet meer en iedere dag gaat het beter. En ja ik heb vooral de eerste dagen enorm veel moeite gehad om te stoppen, me vreselijk gevoeld! Depri, chagrijnig, gevloekt tegen mijn man. Weinig geduld met mijn dochter, maar dat is een kwestie van een paar dagen! Wat bij mij helpt is dat ik niet moet stoppen maar dat ik WIL stoppen, want ik wil het beste voor mijn kindjes!! Dat je door blijft roken is je eigen keuze maar kom dan eerlijk er vooruit dat je niet wilt stoppen en dat je weet welke risico's het met zich mee brengt maar ga geen excuses verzinnen voor je gedrag of de boel goed praten want er valt echt helemaal niks goed te praten als je ervoor kiest om door te roken!
en over stress.... sorry maar dat is gewoon een slap excuus... raken misschien beiden onze baan kwijt. mijn vader is psychisch een zware last momenteel. heb geen moeder meer die me helpt. schoonvader waar nog van alles mee is na zijn beroerte... maar daar kan mijn kind niets aan doen... dus tja... ik ben er simpel in. als je wilt dat je er ALLES aan gedaan hebt om je kindje een gezonde start te geven zorg je wel dat je er dan hulp voor zoekt als het niet lukt... ik kan niet, bestaat niet. wel: ik wil niet.
Jeetje zeg, ik vind het knap als je er eerlijk voor uitkomt dat het stoppen met roken niet lukt en tips zoekt en/of ervaringen van anderen en/of het roken tot een minimum beperkt. Eneee het is niet goed... Jullie daarin tegen duiken erboven op als een stel valse teven met bloeddorst. Maak je niet zo druk, dat is ook niet goed voor de baby.
ik maak me ook niet druk. ik vind alleen zoiets gewoon onverantwoord. lijkt me toch niet meer dan logisch..
Die dame in kwestie mindert niet of zoekt geen hulp hoor... Zij zoekt enkel "goedkeuring" voor haar zwaktes! Dus nee, hier heb ik absoluut maar dan ook absoluut geen medelijden mee. En wij erop duiken ? Lijkt me nogal logisch als je moedergevoelens hebt en dus wilt dat een ander kind net zon gezond leven wordt gegund als de jouwe!
Maar het is toch niet geheel onlogisch dat op zo'n onderwerp heftige reacties komen? Of wil je alleen 'Nee logisch joh dat je niet kan stoppen, rook maar rustig door' horen? Ik heb echt geen begrip voor moeders die doorroken. Je weet hoe slecht het is, de baby heeft hier geen enkele inspraak in en wordt gelijk al vergiftigd. Dat de stress van het stoppen slechter is dan het roken zelf is ook gewoon een excuus om niet te hoeven stoppen. Hoe moeilijk het ook is, iedereen kan stoppen met roken. Dat je minder gemotiveerd bent, of gewoon de wilskracht niet hebt, is een ander verhaal. Voor je kind hoor je alles te doen, zeker als het om de gezondheid gaat. Stoppen met roken is daar een van.
Ik snap jullie reacties dat jullie hier zo fel in zijn dat jullie dit niet goedkeuren. Ook al zijn jullie zo fel ik denk dat ze er eerder iets aan heeft als ze tips krijgt hoe ze er het best vanaf kan komen. Ik ben inmiddels ook gestopt. Je kan het geld bijvoorbeeld beter sparen en daarmee jezelf op iets lekkers trakteren. Ik heb het geluk dat ik een peuter heb die heel veel aandacht vraagt. Roken komt niet in mijn gedachte op. En je wilt natuurlijk niet dat er iets met je kindje gebeurt. Ik irriteer mij eraan als ik met mijn duidelijk zwangere buik in een bushokje ga zitten en mensen roken die naast me zitten of in het bushokje staan. Dat is meeroken en nog veel slechter. Daarom vind ik in huis roken eigelijk ook heel asociaal. Danwel door jezelf danwel door je man.