Ik ben het met Cynthia en Yvetje eens, het is beter om al gestopt te zijn vóórdat je een positieve test te zien krijgt... Als je erna stopt heeft de bevruchting al plaatsgevonden... Het is zowiezo beter te stoppen als je zwanger wíl worden, de kansen nemen dan toe. Maar goed, it's a free country...
Ik ben gestopt met roken toen ik stopte met de pil... dat is nu zo'n 3 maanden. Ik rookte ongev. een pakje per dag... ben erg blij dat ik ermee gestopt ben! Weet je wat mijn stok achter de deur was (misschien raar)! Mijn zus is 7 weken te vroeg geboren...als mijn moeder tijdens deze zwangerschap zou hebben gerookt zou mijn zus het niet gehaald hebben omdat haar longentjes dan niet volgroeit zouden zijn geweest. Dat zou ik mezelf denk ik niet kunnen vergeven mocht dit bij mij gebeuren.
Ik begrijp je dilemma wel. Mijn vader rookt als een schoorsteen, en mijn man heeft een vreselijke hekel aan roken. Ik vind zelf dat ik mijn vader niet kan verbieden om bij ons te roken, omdat ik dat een beetje hypocriet vind, aangezien ik jaren wel thuis bij mijn ouders heb gerookt. Maar mijn man wilde het echt niet hebben, en dus doet mijn vader het niet meer. Ik denk dat als je het tegen je schoonvader zegt, hij het toch wel moet kunnen begrijpen. Er zijn steeds meer rookvrije huishoudens toch?
Oeps zie net dat ik een woordje vergeten was. Hij wil zijn vader dus NIET als oppasvader. En ik denk dat hubbie het tegen die tijd wel zal uitleggen aan zijn vader. Misschien dat dat helpt. Mijn schoonouders, die een lat-relatie hebben. (tIs niet de moeder van mijn hubbie) heeft dochters die ook absoluut tegen roken zijn. Zij wensen ook dat mijn schoonvader niet rookt als ze in het huis van hun moeder zijn. Da's geescaleerd, met een heftige ruzie en discussie. Daar voel ik absoluut niks voor. Dus tja..... ik denk dat ik het aan hubbie over laat.
hoi, ik heb ook 10 jaar gerookt, en soms ook bij anderen thuis als zij dat toestonden, maar nu ikzelf gestopt ben (en sindsdien ook samenwoon), wil ik niet dat er bij mijn thuis binnen wordt gerookt, door niemand! ik vind dat niet hypokriet. vroeger stoorde die geur gewoon niet, maar sinds ik gestopt ben, vind ik het walgelijk ruiken. ik kan er gewoon niet meer tegen. en als een ander daar geen respect voor heeft, heeft die pech! lieneke
hey hey meiden ook ik ben gestopt met roken het viel me erg zwaar maar wil er toch echt niet meer aan beginnen mijn man is ook gestopt die had er minder moeite mee maar goed ik wil ons kindje een eerlijke kans geven en dat doe ik niet als ik rook tijdens zwangerschap of erna weer beginnen het is iemands eigen beslissing wel of niet roken voor de stoppers heel veel succes het is absoluut de moeite waard gr maria