Mijn man (blijft raar klinken, net getrouwd) en ik zijn twee weken geleden gestopt. Bij mij gaat het redelijk goed (oke, heb 2x toch een sigaretje meegerookt met iemand), maar hij is gisteren weer begonnen... Ik blijf toch proberen het vol te houden. Ook altijd geroepen dat ik zou stoppen als ik zwanger was, dus heb die vraag deze week zeker 10x gehad, grrrr. Maar ja, eigen schuld.
en engeltje22 hoe oud ben je? wat een opmerking weer..pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff denk toch eens na voor je wat schrijft hier. foliumzuur is voor de kans op open ruggetje te verkleinen. baat het niet dan schaat het niet. heb een kindje gehad met open ruggetje dus slikken doe ik zeker. maar wat heeft het nou met roken te maken? zucht..........
deze snap ik niet helemaal? wat heeft het slikken van foliumzuur te maken met een doodgeboren kindje? wanneer een kindje of in de baarmoeder overlijd of tijdens de bevalling is dat niet toe te schrijven aan het wel of niet slikken van foliumzuur.... en dat haar 2e kindje gezond is, is hartstikke mooi.... weet niet of jij wel weet wat foliumzuur is? het enige wat foliumzuur doet, is de kans op een neuraal-buisdefect verkleinen.... voor als je niet weet wat dat is, dat is zeg maar de kern van het zenuwstelsel waaruit later de ruggemerg en hersenen ontstaan....als daar iets niet goed mee gaat heb je grote kans een kindje te baren dat een gedeelte van de hersenen mist, of met een open ruggetje (spina bifida) of afwijkingen aan het hart of afwijkingen aan de urinweg, een hazenlip weet ik veel wat nog meer... dat is het nut van foliumzuur die verkleint de kans op... die vergroot op geen enkele manier de kans op weet ik veel wat dan ook..... dus wil jij de kans op o.a. 1 van bovenstaande dingen verkleinen is het slikken van foliumzuur toch niet geheel onbelangrijk... het niet slikken van foliumzuur wil niet zeggen dat jij geen gezond kindje krijgt.... denk dat je met deze uitspraken nou niet echt laat zien dat je weet wat zwanger worden precies inhoud en wat er allemaal bij komt kijken,.... vooraleer zwanger te worden zou ik als ik jou was je eens verdiepen in de materie wat er allemaal wel en niet kan als je zwanger wilt worden, zwanger bent, eenmaal moeder bent.... en vooral als je ergens een mening of ervaring mee hebt, zorg dan in ieder geval dat je weet waar je het over hebt, het komt een beetje "dom" over in ieder geval...
mensen, moet dit perse? ze bedoelt alleen te zeggen dat het wel of niet laten van iets, niet altijd een garantie is dat iets ook werkelijk niet gebeurt (pfff wat een moeilijke zin ). Ik vind het ook een beetje een onnozele opmerking over foliumzuur, maar om iemand dan gelijk zo in een hoekje te drukken? Lijkt mij niet nodig. Laten we iedereen in zn waarde laten hier. groetjes sanneke
wat heeft dan het stoppen van roken doordat je zwanger wilt worden ermee te maken laat mensen gewoon lekker doorroken als hun dat willen krijg je echt geen ongezond kindje van en dat is wat ik er mee duidelijk probeer te maken.
maar goed laatste keer dat ik hier wat neer zet ik kan gelukkig ook wel zwanger raken zonder jullie enige wat dit forum doet is mensen aan het twijfelen maken dus HAVE FUN allemaal................................................
Euhm smoek...Of ik begrijp jou verkeerd of... Het slikken van foliumzuur verkleint wel degelijk de kans op een doodgeboren kindje... Als ik je verhaal verder lees zie ik dat jij dat ook aanhaalt...vandaar zal ik je wel verkeerd begrijpen als je zegt: En engeltje... Echt niet? Pak van mijn hart!
MEVROUWTJE denkt dat ze beter weet.............. als ik jou was zou ik een keer de dokter bellen want je bent niet hellemaal goed bij je hoofd om andere mensen even te zeggen wat ze wel en niet moeten doen omdat jij denkt dat een ander niet weet waar ze aan begint. Tijdens de eerste weken van de zwangerschap vormt zich bij de embryo de aanleg van het centrale zenuwstelsel. Hieruit ontstaan later de hersenen en het ruggenmerg. Indien deze ontwikkeling niet optimaal verloopt, loopt de baby kans op neurale buisdefecten. Een van deze afwijkingen is spina bifida ofwel open rug. Een kind met deze afwijking is in de meeste gevallen lichamelijk gehandicapt en kan ook een verstandeliijke achterstand hebben. Nog een gevolg van een slecht ontwikkeld centraal zenuwstelsel is dat het kind zonder bepaalde delen van de hersenen wordt geboren (anencefalie).IN DIT GEVAL IS HET KIND NIET LEVENSVATBAAR EN ZAL HET VRIJWEL DIRECT NA DE GEBOORTE OVERLIJDEN. Gelukkig is de kans op dergelijke afwijkingen gering. In België en Nederland wordt ongeveer 1 op 700 kinderen ermee geboren. Toch is dit percentage nog veel te hoog, als je bedenkt dat de inname van extra foliumzuur de kans op een dergelijke afwijking drastisch kan beperken. EDIT MODERATOR: Ik heb de laatste zin verwijderd. Voegt niks toe.
Zucht....kunnen we het ook normaal houden hier! Sommige mogen echt wel op hun taal letten! (en dan doel ik niet op spelfouten!)
Ik vind dat t tijd wordt dat rokers en niet rokers hun geschillen bijleggen onder het genot van een vredespijp!
al weer deze discussie word er niet goed van. trouwens ben gestopt met roken,en het valt me helemaal niet MEE,oke is voor een goed doel,en niet alleen men zwangerschap vind ik. Ik heb allemaal snoepjes in huis gehaald ik denk als de frustratie te hoog gaat zitten ga ik me lekker vol zitten proppen. Groetjes jeslin, OJA altijd blijven lachen wat er ook gebeurt.
ik ben 1 van die 700 dan, slik dus wel foliumzuur. en ik krijg van de gyn zelfs het advies het dubbele te slikken, zal toch niet voor niks zijn neem ik aan. dus als jij engeltje dan hier gaat verkondigen van wat heeft dat dan voor zin, dan voel ik me aangesproken. maar ieder moet zelf weten wat ie doet en wat ie laat.
hallo allemaal,, zo wat een modder gegooi naar elkaar op dit forum.. hIER WORDT IK NIET VROLIJK VAN! hahaha people ik bemoei me hier niet mee, laten we nou niet afdwalen van het onderwerp ROKEN. ik heb al gezegd wat ik wil doen als ik straks weer zwanger mocht zijn.. voor de rest is het ieder voor zich! liefs dionne
ik was tot 2 dagen terug gestopt met roken, 9 weken al vanaf dat de kinderwens naar boven kwam omwille van de stress hiervan ben ik terug begonne (shame on me) ik wil na mijn vakantie terug gaan stoppen, voorgoed!
Sorry hoor, maar van dit soort 'het licht brandt , maar er is niemand thuis' opmerkingen zakt mijn broek af! Waar haal jij in godsnaam deze wijsheid vandaan?