Dat vraag ik me ook af Carmen. Volgens Engeltje is roken niet schadelijk voor t kind en door foliumzuur te slikken krijg je een doodgeboren kindje. Engeltje drugs en alcohol zijn zeker ook niet schadelijk voor t kind en gezond eten zou ik ook maar niet doen daar krijg je alleen maar zieke kinderen van
sorry dat ik hierom lach maar zo klinkt het ook, toch? tja, zullen we dan met z'n allen lekker roken, dat bevordert mss nog mijn vruchtbaarheid, wie weet :
Ik heb gerookt tot het moment dat ik wist dat ik zwanger was, en ben toen direct gestopt.. Inmiddels rook ik allang weer (1mnd na de bevalling ongeveer) we roken niet in huis dus Valentino heeft wel een rookvrije omgeving..wil wel weer stoppen maar valt me heel erg zwaar. Succes er allemaal mee!
Nee. Wél foliumzuur. Maar als je het ook kan roken dan doe ik dat liever. Ik bedoel...2 vliegen in 1 klap is toch wel handig :-s
Denk idd dat jij mij niet helemaal goed begrijpt Nin (zie onderstande quotes ... waarop ik antwoorde... zoals het op mij overkwam was het net of het slikken van foliumzuur geen nut heeft want haar vriendin had het geslikt en kreeg een doodgeboren kindje en de 2e heeft ze het niet geslikt en die was gezond, in andere woorden dat je het aan het foliumzuur kon verwijten dat de 1e dood was en de 2e gezond omdat ze het toen niet heeft geslikt... vandaar mijn reactie wat dat met elkaar te maken heeft....het slikken van foliumzuur vergroot niet de kans op een doodgeboren kindje het verkleind de kansen op verschillende dingen maar het vergroot niet de kans op.... Heeft niks met beter weten te maken maar gewoon dat ik het (in andere woorden dan) niet zo slimme opmerking van jou vond. Ik zie het verband niet tussen het slikken van een foliumzuur en dan een doodgeboren kindje krijgen, en het niet slikken van foliumzuur en een gezond kindje krijgen, daarmee wek jij de indruk dat wel of niet slikken van foliumzuur geen effect heeft, sterker nog alsof het wel slikken van foliumzuur de kans vergroot op een doodgeboren kindje . Vandaar mijn reactie dat ik zeg lees je eigen eens in voor je een niet slimme reactie plaatst Dus wat dat stukje van jou hierboven toevoegd mag joost weten? Bovengenoemde verklein je dus juist door het WEL slikken van foliumzuur . Snap je nou dat jouw reactie (komt ie nog een keer) een beetje raar overkomt en helemaal wat je daarboven schrijft ik weet echt wel wat het slikken van foliumzuur inhoud en welke risicos je daarmee verkleint, dat heb ik je ook uitgelegd in diezelfde reactie(zie hieronder) . fijne avond verders o enne nog ff ter afsluiting van dit boekwerk, ehm Ninetje die vredespijp he, waar kun je die kopen? : @Fly laat jij me ff weten als er foliumzuur te koop is die je kunt inhaleren . he ik bedoel maar he, als het dan toch moet dat liever op een lekkerder manier .
ach welnee, ik heb een heel gezellige moederdag gehad, en ging ff met peukie en melkie ff koeken hier, en tja dan krijg je wel eens kriebels in de vingers he.... nu zo lekker naar boven filmpie kijken dan is mijn moederdag weer voorbij en kan ik zeggen dat ik heerlijk genoten heb... lieve kado's van de kids gehad, lekker ontbijtje, bakkie bij (schoon)moeders en nu zo lekker hangen in bed en lekker wegdommelen...want moe ben ik wel, maar gelukkig niet hiervan...de reden van mijn moeheid is gelukkig een welkome moeheid....
Nou Smoek, dat kan je beter aan Engeltje vragen. Die schijnt het allemaal heel goed te weten @ Ninetje, Geef die pijp es door. Ik ga ook voor de vrede
Viespeuk! :^o Weet jij dan niet dat dat heel slecht is?! Dat is echt NOT DONE voor een zwangerschap hoor [-X
*Proest*! *Ik paas de pijp wel ff door meiden* @smoek..ik was al op mijn vingers *getikt* door die lieve Sanny...Ik heb niet alles goed gelezen bleek. Ikke doe nu snap!
Als ik even mag, terug on topic... Ik ben 3 maanden geleden gestopt met roken. De gyn heeft me overtuigd dat regelmatig roken (en dan bedoel ik niet 5 sigaretten per dag) de kans op onvruchtbaarheid met 50% verlaagt. Aangezien ik al 14 maanden probeer om zwanger te worden ben ik maar gestopt met roken. Ik dacht wat niet baat, schaadt (effe eigen versie) en ik wil er zeker van zijn dat ik er alles aan doen om alle kansen op zwangerschap te houden of vergroten (om dezelfde reden neem ik ook al 11 maanden foliumzuur)... je weet maar nooit Tis niet de eerste keer dat hier zo'n discussies over ontstaan (topics roken en foliumzuur lijken dat effect te hebben) Dus laten we in het midden houden of het al dan niet werkt. Ik denk dan alle beetjes helpen... toch?
Marisha, ik vind het gewoon supergoed dat jij gestopt bent met roken!Idd, alle beetjes helpen! Ik moet ook zeggen dat het voor mij gemakkelijk praten is.(Om te roepen dat je helemaal moet stoppen met roken)Ik heb nl nog nooit gerookt en weet daarom niet hoe een zware roker zich voelt na het stoppen.Dus lijkt het mij wel knap als iemand zich ,na een pakje per dag,weet te beperken tot 2 sigaretten of zo per dag.Kan me niet voorstellen dat iemand die wel helemaal zou kunnen stoppen expres nog een paar saffies rookt puur uit eigenbelang.Roken is niet goed, dat weet iedereen, maar alles wat je weet te minderen is mooi mee genomen. Over foliumzuur ben ik heel kort:SLIKKEN! Het kost je 5seconden om in je mond te stoppen en met water door te slikken en kan geen kwaad...
Mag ik even inhaken op stoppen met roken?Waarom zou je alleen voor je kindje willen stoppen met roken?Ik heb 7 jaar gerookt en ben nu al 3 jaar gestopt.Ik heb een pakje per dag (soms meer als het gezellig was bij mn moeder ofzo )gerookt.Ik ben gestopt puur en alleen voor mezelf!Ik heb wel altijd geroepen tegen de tijd dat ik kinderen wil dan stop ik maar het is veel eerder geworden.Ik wilde die troep niet meer in mijn lijf.Voel me nu een ander mens.Hoest niet meer,heb niet meer dat gevoel van''moeten'' roken,mijn huis is lekker fris,ik ben lekker fris ,mijn mannetje is lekker fris,kortom ,wat wil je nog meer?Ik weet dat het zwaar is,had zelf ook nooit gedacht dat het me ging lukken(dit was poging 3)maar de aanhouder wint!Ik vind het echt een aanrader en doe het voor jezelf dan zal het ook echt lukken!