roken...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Calimero, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier in huis wordt niet gerookt. En daar doet niemand moeilijk over.
    Als we bij anderen op visite gaan waar gerookt wordt dan weten we dat. We blijven er dan wat minder lang, maar we blijven er niet weg. Gelukkig zijn dat wel mensen waar we ook gerust binnen een kwartiertje weer weg kunnen zonder scheve gezichten.

    Ik kan niet van een ander eisen dat hij/zijn in zijn of haar eigen huis niet rookt. Net zoals zij niet bepalen dat er hier binnen gerookt mag worden.
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Bij ons thuis wordt niet gerookt, bij de opa en oma (die zelf wel roken) wordt ook niet in huis gerookt.
    Vrienden die wel in huis roken, roken buiten als ik er met Eliza ben.
    Wil haar eigenlijk niet in de rook hebben, en probeer dit op alle mogelijke manieren te vermijden.
    Tot nu toe is me dit redelijk gelukt, maar voor hoelang nog?
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij roken allebei (ouders, vrienden en eigenlijk iedereen rookt :S) maar dit doen we nooit waar Vigo bij is! We gaan of naar buiten of in de keuken staan! Ik wil Vigo ook zoveel mogelijk 'rookvrij' houden.
    Als Vigo bij mijn moeder is wordt daar ook niet meer binnen gerookt.
    Heel af en toe als Vigo 's avonds op bed ligt roken mijn vriend en ik een sigaret beneden, lekker voor de buis. Zo'n sigaretje relaxed op de bank blijft toch het lekkerst :)
     
  4. diana hoogeveen

    diana hoogeveen Actief lid

    7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    roken bij een baby vind ik afschuwelijk ik kom nergens met luca waar word gerookt en mijn vrienden schoonouders ouders enz roken niet binnen als wij komen anders kom ik niet met luca

    die kleintjes kiezen er niet voor om in de rook te zitten
    wij ouders verplichten hun dat gewoon om lekker mee te roken met al die rokers

    kijk je kunt nooit iemand verplichten om buiten te roken in hun eigen huis maar je kan wel zelf de keuze maken om daar binnen te gaan zitten met zo'n klein hummeltje

    en ergens anders in huis roken is net zo slecht
    rook verspreid zich ongemerkt en omdat je zelf rookt ruik je dat niet

    als er mensen zijn bij ons en die zitten buiten ruik ik het binnen of als ik binnen kom ruik ik die gore rook dus mijn mening is

    gewoon niet doen bij de kleintjes

    liefs diaan
     
  5. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0

    Je krijgt geen zwaar astma omdat je nooit bij rokers in de buurt bent geweest,
    Ik ken daaren tegen wel veel kinderne met zwaar astma die dat juist wel waren.

    Wij zoeken rook niet op, maarik ga ze er ook niet bij weg houden, maar ja in onze omgeving wordt niet of nauwelijks gerookt dus dat is erg makkelijk.
     
  6. Niet meer actief

    Ik was niet van plan bij mensen op visite te gaan die niet voor Kim buiten roken.

    Een restaurant kan je niet vermijden, maar bij mensen thuis, echt wel.

    Ook hierbinnen mag niet worden gerookt.

    Ik heb zelf astma, overgehouden aan roken. Dus weet hoe vreselijk irritant het is als je geen lucht krijgt, wilde dit mn kindje niet echt aandoen, eigenlijk...
     
  7. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik ben gestopt maar heb (heel erg...) een grote behoefte om weer te roken, al heb ik dit nog niet gedaan.. echter zou ik het niet in de buurt van mijn kindje wensen binnen... buiten zou me denk ik niet deren....
     
  8. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik rook niet, mijn man wel. Hij houdt er zoveel mogelijk rekening mee als Rick beneden is, dat hij dan ergens anders gaat roken (op zijn werkkamer of maar buiten).

    Maar wij mijden het verder niet. Weet je, als je buiten op straat loopt kun je ook de uitlaatgassen etc. niet bij je kindje weg houden (en die zijn er toch ook echt niet goed voor; wij wonen in de buurt van een spoor en van een snelweg). Misschien geen eerlijk vergelijk, maar zo denken wij erover. We houden er dus zoveel mogelijk rekening mee, maar soms is het niet anders (maar dat is dus wel nu Rick "ouder" is!)
     
  9. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik rook zelf wel, heb tijdens mijn zwangerschap ook gerookt, flink veel ook.

    Nu Chiara eenmaal geboren is, roken we buiten op t balkon, weer of geen weer.

    IK bel als we naar rokende vrienden/familie gaan eerst even om te vragen of ze buiten kunnen/willen roken als we daar zijn, anders komen we niet.

    Aan hun de keus. Heel simpel...

    En bijna alle familieleden en vrienden roken.

    Anti rook ben ik niet, nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook niet worden...

    Maar roken waar de kleine bij is...NO WAY.
     
  10. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Thuis wordt in huis niet gerookt, ook niet als de kleine er uberhaupt niet is.
    Maar bij familie kan ik hun niet verbieden om in hun eigen huis te roken.
    Ze houden er vrijwillig rekening mee dat wel, maar kan het niet eisen!

    Overgens kan ik Sanne er niet helemaal van weg houden, restaurants, openbare plekken etc ga ik het toch niet weren omdat Sanne geheel rookvrij gehouden moet worden!
     
  11. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief


    Ik vind het persoonlijk een illusie om je kleine rookvrij te houden, terwijl je in de keuken of buiten staat te paffen. Je neemt de rook toch mee in je kleding.

    Wat dacht je alleen al van de stank in je kleren? of die lekkere frisse adem die je in je kleintjes gezicht blaast....gatver!

    Dit is mijn mening, maar ik respecteer ieders keuze.

    Bij mij word er niet binnen gerookt en als ik met Noa ergens op visite ben waar word gerookt, wachten ze tot wij weer weg gaan met hun verslaving.....vind ik erg prettig!
     
  12. liset

    liset Actief lid

    2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hier heb ik het tot nu toe nog aardig kunnen vermijden. Mijn man is sinds kort gestopt met roken. Maar die rookte altijd al buiten. er wordt hier in huis echt niet gerookt. Verder houden de meeste er wel rekening mee. Ik vind het zelf ook niet prettig om gezellig bij iemand thuis in de rook te gaan zitten.
     
  13. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik rook zelf en mijn man ook, maar nooit binnen alleen maar buiten! Ik meid zoveel mogelijk rookruimtes maar af en toe gaat het niet anders bv in een restaurant. Zolang ik weet dat ze thuis lekker rookvrij zit ben ik allang tevreden :)
     
  14. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij ons thuis wordt niet gerookt, ik zeg dat ook altijd heel duidelijk. Ik heb zelf jarenlang gerookt maar ben inmiddels 5 jaar *rookvrij*.
    In onze omgeving rookt alleen de vader van mijn man. Als hij en zijn vrouw oppassen rookt hij sowieso niet binnen. Ook hebben ze een rookafzuigapparaat in de kamer staan.
    Ik kan inderdaad niet van hem eisen dat hij niet rookt,maar hij weet dat ik er een hekel aan heb.
     
  15. Niet meer actief

    Sorry, ik snap best dat je het niet kan eisen. Maar ik do e het wel...

    En ik snap best dat het vervelend is en dat mensen me een zeikerd vinden, maar ik wil het gewoon echt niet hebben.

    Uitlaatgassen en andere troep ademt ze al genoeg in. Dit kan ik niet vermijden.

    Moet zeggen dat ik ook niemand ken die er geen rekening mee houdt hoor! Dat is dan wel fijn!
     
  16. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Dat was ook een vraag waar mee ik liep.
    Wij roken allebei en altijd buiten maar 's avonds na Daan zijn late fles dan mogen we van ons zelf even een sigaretje roken op de bank. hoe het bij andere is daar houden we niet echt rekening mee de opa en oma houden er wel rekening ee ik vind dat je het anders niet kan verlangen en hetvalt me wel op dat mensen er zelf wel rekingen mee houden.
     
  17. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik heb geen 1 sigaret geropokt toen ik zwanger was tijdens een depressie s het ellende weer begonnen. En rook in je kleding ja als je 1 of 2 sigarette rook heb je aar nietzoveel last van maar als r de gehele tijd gerookt word dat vind ik niet goed en dat doe je ook niet.

    Ik weet dat het niet goed is roken maar ik kan wel merken dat er weer echte anti's tussen ziiten.
     
  18. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij roken zelf niet, bij ons in huis wordt af en toe gerookt door visite, ik heb daar geen moeite mee, ik zet een raam open en ik ben er weer vanaf.

    Die visite rookt natuurlijk niet als Bram erbij zit.

    Ik doe mijn best om Bram rookvrij te houden, maar wil er ook weer niet al te panisch over doen. Mijn ervaring is dat 99% van de mensen er rekening mee houdt als je met een baby op bezoek komt.
     
  19. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hahaha...dat zal ook altijd zo blijven!

    Ondanks dat ik zelf ook rook en heus niet gering, vind ik dat ik wel mag eisen dat een ander niet in de buurt van mijn kleintje rookt.

    Ik ga toch zelf ook buiten staan? En neem na t roken altijd een kauwgumpje/was mijn handen met dettol voordat ik mijn meisje een kus geef of oppak.

    Allicht blijft de nicotine in mijn kleding hangen maar dit is lang niet zo *schadelijk* als...

    Over vieze rookadem in haar gezichtje...wat dacht je van knoflook/uien?
    Brrrrrrrrrr, ook vies! 8)
     
  20. loesje

    loesje Bekend lid

    1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Hoi
    Ik vind dit iets heel moeilijks bij ons thuis wordt er niet gerookt mijn man rookt wel maar buiten of onder de afzuigkap, maar nu heb ik een probleem en ik weet heus wel dat ik Dani niet helemaal kan weren tegen de rook en ik heb er ook geen probleem mee dat een of twee personen roken. als je op visite gaat is dat toch maar voor een paar uurtjes maar als we naar mijn schoonouders gaan en de hele famillie is er rookt iedereen, dus mijn schoonouders, mijn zwagers en schoonzusjes ik ben de enige die niet rookt dus 7 mensen en dat vind ik echt teveel toen Dani nog maar net geboren was gingen ze allemaal naar buiten maar nu zeggen ze "moet hij maar aan wennen" nu komen we al niet zo vaak maar anders zien ze Dani helemaal niet....Dilemma, ik wil ook geen ruzie!
     

Deel Deze Pagina