@TS: je kindje moet maar wennen aan de rook? Sorry, maar ik pleur haast van me stoel! Kan me hier heel kwaad om maken zeg, en er komen hele lelijke dingen in me op die ik maar niet ga zeggen. Ik ben zelf gestopt met roken toen ik zwanger wilde worden, mijn man rookt nog. Hij rookt altijd buiten, bij mij in huis wordt niet gerookt. Als ik op visite ga en er wordt binnen gerookt vertrek ik of ga bij voorbaat niet. Een baby bewust laten wennen aan schadelijke gassen/stoffen, hoever ga je. Misschien moet je je kindje kindje dan ook maar een paar keer laten vallen, dan kan het daar aan wennen voor als het straks gaat lopen...
Hier wordt in huis niet gerookt. Niet door ons en niet door visite. Je kind laten wennen aan rook vind ik belachelijk!
Ik en mijn mannetje roken allebei niet. Maar ik weerhoud me er niet van om ergens op visite te gaan waar gerookt wordt. (al zou ik niet weten waar wij weleens komen waar gerookt wordt) Mijn moeder rookt wel, maar alleen buiten (ze kwam erachter dat ze op die manier een stuk langer kon wachten met behangen enzo.. haha). Verder niet echt rokers meer in de fam. Veel mensen zijn afgelopen jaren gestopt.
sorry maar jekind laten wennen aan een rook geur belachelijk? sorry maar je kind rookvrij houden lukt je dus never nooit niet! en je kind laten vallen want daar wennen ze dan ook aan? sorry maar dit slaat dus echt helemaal nergens op! om weer op het topic terug te komen ik laat mjn kindje ook geen hele dagen tussen 20 rokende mensen in! bij ons thuis word niet gerookt de enige die rookt is opa en als we daar een paar uur zijn dan rookt hij misschien 3 sigareten ik vind dat moet kunnen.. en ik neem haar ook niet mee naar een drukke verjaardag waar iedereen rookt maar waar ik dus op doelde is dat je ze niet totdat ze het huis verlaten uit de rook kunt houden! geheel rookvrij dus zoals sommige dit zeggen.... dan moet je je kindje opsluiten in een geheel rookvrij huis.....
bij ons thuis wordt er buiten gerookt, als wij op visite gaan en er wordt gerookt, kunnen ze buiten roken of we komen niet. klinkt raar om dit te "eisen" maar kinderen kunnen niet kiezen, dus dat doen wij voor hen. en eerlijk gezegd vind ik het een beetje egoistisch van volwassen om niet even buiten te roken, maar dat ze dat gewoon doen in het gezelschap van baby's of kinderen. (dus waar kinderen bij zijn, niet als ze op bed liggen, want als je op visite gaat en je gaat weer weg, wordt er ook weer in dat huis gerookt).
Ja absoluut belachelijk! En daarbij ook schadelijk! Idd, dat slaat ook nergens op, dat is ook juist mijn punt... En je kind totaal rookvrij houden zal op een gegeven moment niet meer lukken dat ben ik met je eens, maar (zeldzame) onvermijdelijke situaties waar gerookt wordt zijn hele andere situaties als die waar je een kindje moedwillig blootstelt aan rook "zodat het eraan kan wennen"
@paprika ik heb het inderdaad verkeerd uitgedrukt met haar te laten wennen en zo heb ik het echt niet bedoeld hoor wat ik wel bedoel is dat ik het niet ga vermijden behalve hele drukke plaatsen dan doel ik op verjaardagen enzo, maar zo 1 sigaretje waar ze bij is en in de buiteluchten daar merken ze niet veel van maar wat ik dus bedoelde tot hoe oud wil je je kind niet meenemen naar drukke verjaardag etc.
Bij mijn dochter wordt nog steeds niet in de buurt gerookt. Mijn man staat zomer en winter op het balkon te blauwbekken maar mijn kind zit in ieder geval niet in die stank Ik ben dus echt een rook hater (sorry voor de mensen die roken) Vrienden houden er automatisch al rekening mee als ik naar ze toe ga dat ze buiten roken of in de keuken.