roken

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal6790, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ziet topic titel... *pakt popcorn*

2. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    zo dag 3 zit er ook alweer bijna op. de avond heb ik gelukkig geen moeite mee als de afwas klaar is en beide kids gedoucht/gebadderd zijn, tanden gepoetst, verhaaltjes gelezen en lekker ingestopt zijn is het een uur of half 8, ff snel bakkie thee en dan met de hond uurtje trainen/fietsen/bezig wezen.

heerlijk om weer zonder drukkend gevoel op je borst te kunnen adem halen :) op na de volgende dag! hopelijk worden de momenten van trek in een sigaret snel minder hoewel ik aardig de tijd verdrijf met fantaseren over het 3de kindje. Overigens was mijn dochter heeeel duidelijk, ze wil een zusje. toen ik vroeg waarom? een broertje is toch ook wel leuk vertelde ze dat ze die toch al had. wat een heerlijke leeftijd en een heerlijke meid

3. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Eet smakelijk :D

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Wat goed van je dat je het probeert door te zetten! En dat je schrijft dat het heerlijk is om weer zonder drukkend gevoel op de borst te kunnen adem halen.. Dat zegt volgens mij al heel veel;) Succes enne..
    als je even in de put zit, gewoon lekker in je topic schrijven, er is vast wel iemand online die je even moed in praat:D

5. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    hahaha jep:) als ik het moeilijk heb zit ik al die rook topics te lezen en alle topic met positieve testen te bekijken :) weet je gelijk waar je het allemaal voor doet :)

6. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Goed bezig!
    Ik heb gister mijn laatste beetje van mijn tabak weggegooid.
    Ben echt niet te genieten hopelijk wordt dat ook snel beter.

7. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    ppfff heb het vandaag erg zwaar met het niet roken, blijf maar tegen me zelf vertellen joh kom op, waar is het goed voor? waarom zou je je geld uitgeven aan pakje sigaretten? bovendien is al je werk weer voor niets geweest.

van de week met een andere moeder en haar dochtertje op de kermis geweest met de kids, bij het wachten op de draaimolen stak ze een sigaretje op en toen toch 1 mee gerookt. Toen besefte ik me ook gelijk dat die dingen nergens na smaken, je er duizelig van word en het voelt als of er iemand op je longen zit.

baal erg van de 'gezelligheid' sigaret maar we gaan gewoon door en laat me niet door 1 misstap van de baan gooien (ofziets dergelijks:p het doel is een mooi gezond kindje en zwangerschap en een goed voorbeeld voor mijn al 2 prachtige kindjes waar ik nu ik niet rook veel meer tijd voor heb

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hmmm dat is idd jammer, maar joh hopelijk kan je het nu volhouden heel goed van je dat je nu toch blijkbaar al beseft dat die dingen nergens naar smaken.
    En een prachtig voorbeeld voor je 2 kindjes is het zeker.
    Gisteren waren wij in een pretpark, en echt ik vind het (buiten dat het heel slecht voor je is) ook echt geen porum als je iemand ziet roken.

Zijn er kinderen bij een speeltoestel aan het spelen, een kindje valt, komt er zo'n moeder aanrennen, peuk op de lippen, met die kinderen bezig. Ik vind het totaal geen gezicht. Of wachtende ouders met kinderen bij een attractie, en dan ondertussen paffen, en de opgerookte peuken van je af knikkeren:$ Echt.. geen gezicht!
    Kinderen die op die manier opgroeien zien dat roken en rookgedrag als normaal. Een rokende moeder achter een kinderwagen of erger nog in de draagzak:(

Is er niet iets waar je jezelf mee kunt belonen. Iets wat je normaal niet snel zult kopen voor jezelf. Misschien help dat je een beetje?
    Ondanks dat ik nooit gerookt heb, geloof ik echt dat het heel moeilijk is, maar probeer het door te zetten. En vraag aan je rokende vrienden etc in je omgeving of ze je gewoon willen weigeren een sigaret te nemen als je een zwak moment hebt;)
    Heb je niets aan nicotine kauwgom oid? Geen idee hoor of dat werkt, dat als je trek krijgt je zo'n kauwgom kan nemen.

9. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Och je hebt een "fout" gemaakt, en je kunt het op 2 manieren benaderen. 1) je slaat jezelf voor je hoofd en blijft het als groot probleem zien 2) je accepteert het, en gaat gewoon weer door met leven zonder.

Ik ben vorig jaar 18 okt gestopt,dus nu 1 jaar rookvrij. Vorig jaar carnaval ook nog 1 dag 2 sigaretten gerookt. Met 11 weken zette eindelijk de miskraam door en 2 dagen erna was ongeveer carnaval.

Op dat moment geeft je jezelf gewoon weer een spreekwoordelijke schop onder je kont, beseft je dat je lichaamlijk allang afgekickt was en pakt de draad weer op.

Over het algemeen heb ik het ook wel heel makkelijk gehad, en weet dat andere mensen meer moeite hebben, maar het wordt echt beter!

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oja, dat is ook een goeie: bijhouden hoeveel geld je al hebt uitgespaard door niet te roken, en daarvan cadeautjes voor jezelf kopen!

Je moet jezelf echt even de tijd geven hiervoor, kan wel een jaar duren voor het 'roken' helemaal uit je systeem is en je er niet meer de hele dag aan denkt.

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu ts?

12. JMMH

JMMH Niet meer actief

Mee eens!

13. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Steeds beter! Denk inmiddels wat minder aan een sigaretje maar bepaalde momentjes zzijn nog steeds moeilijk. Zouthout sleept me die moeilijke momentjes erdoor heen samen met kop munthee��

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    he al 3 weken! Wat goed!!

En bedenk idd hoeveel geld je al uitgespaard hebt :) - en vooral denken 'spullen' of dagjes uit ofzo... ! Je hebt zo een Efteling kaartje bij elkaar bijvoorbeeld :)

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    lees nu dat je al 3 weken gestopt bent, ga zo door!

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Goed van je! Je hebt zo het zwaarste gehad! Het kan nu elk moment echt veeeel makkelijker worden. Deze zware hobbel ben je straks over.

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Je rookt. Of je rookt niet. Alles wat er tussen zit is bedoeld om je gek te maken. Probeer die gedachten zo simpel te houden. Helemaal op momenten dat je trek in een sigaret krijgt. Stug blijven zeggen ;ik rook niet. "Ik ben aan het stoppen" is een uitspraak die niets toevoegt en jou zelf ook in de war maken. Je bent toch al gestopt? Meer is er niet. Dus vanaf nu; nee, ik rook niet.

Sterkte. Zelf ben ik ruim zeven jaar geleden gestopt. Van de één op de andere dag. Zonder moeite. Ik kon echt niet leven met de gedachte dat áls er iets mis zou gaan tijdens de zwangerschap, dat roken daar een onderdeel van had kunnen zijn. En dus gestopt, om dat stuk gewoon uit te sluiten. En verder vond ik het ook een fijn idee dat mijn kind rookvrij op kan groeien en dat vind ik nog steeds.

En het punt is; je weet het allemaal wel. Maar door alle bij-gedachtes maken we het ons zelf zo lastig. Dus probeer alle "maars-mitsen" en overige excuses en rotgedachten gewoon te negeren. Nogmaal; iemand rookt of rookt niet. Jij rookt niet. Klinkt simpel, maar dat is het dus ook echt.

Deel Deze Pagina