Ik ben nu al een tijdje gestopt met roken (6 weken) maar ik vind het nog steeds moeilijk heb echt nog wel eens trek. Eigenlijk elke dag heb ik nog zo'n moment. Maar ik doe het niet. Ik ben best wel trots op me zelf als ik dat mag zeggen. Ik zal ook zeker niet zeggen dat het makkelijk is, maar je moet het gewoon proberen. Maar KeeJBie kreeg je niet veel commentaar van mensen. Ik dus nog wel bij het begin en vooral van mijn moeder, dus ik dacht ik heb hier eigenlijk geen zin in als dalijk iedereen het weet, dan krijg je constant commentaar lijkt mij.
tuurlijk heb je na een aantal weken nog iedere dag wel trek... mijn vader heeft 30 jaar gerookt... en is toen gestopt (ook omdat hij het zelf wou) hij heeft daar ook veel moeite mee gehad... maar gelukkig hielp het ook dat wij niet wilde dat hij rookte, hij bood ons zelfs geld om maar een peukje te mogen draaien haha, tot we zeiden al zou je een miljoen gulden geven mag je het nog niet haha (toen was het nog guldens) en toen had ie ook wel iets van heej moet het gewoon niet doen, hij is nu pff ehm ff denken denk misschien al wel 10 jaar gestopt... en heeft zelfs soms nog heej lekker sigaretje, die zin is welliswaar binnen een halve minuut of zelfs korter al weg... Roken hoeft niet slecht te zijn tijdens een zwangerschap, zelf rook ik niet vind het ook maar vies, maar de mensen die roken en zwanger zijn tja hun eigen keuze, als ik voor keuze had gestaan zou ik stoppen... ben wel het levende bewijs dat er niks met de kleine hoeft te zijn, mijn moeder rookte en dronk bij het leven de gehele zwangerschap, en ik mankeer niks, wel vraag ik me af, of ik als baby niet heb moeten afkicken.. maja ieder zijn keus zeg ik maar
o ja meiden nog iets handigs om te gaan stoppen: ik hoorde laatst op het nieuws dat de sigaretten 5.50 worden! Ik weet nog dat ze zoveel kosten in guldens toen ik begon met roken. Ik vertik het nog langer de overheid te steunen. Ze halen hun geld maar ergens anders vandaan
Ik ben ook gestopt toen ik zwanger wilde worden. Dacht ik doe het nu maar, want als ik zwanger ben en ik moet nog stoppen dan wordt het vast niks. Ik heb trouwens het boek van Allan Carr gelezen: 'stoppen met roken' en hoewel ik er echt niet in geloofde, hielp het bij mij wel! Dat zou dus een tip kunnen zijn voor mensen die nog willen stoppen.
dat is dat boek waarin staat dat je eerst het hele boek uit moet lezen en dan pas mag stoppen toch? die had mijn vader ook, was bezig met lezen, denk dat hij net een hoofdstuk heb gelezen, toen was er een avond dat zijn shag op was en hij ging naar de auto zit nog te denken zal ik met fiets of auto gaan, stapt in en denkt, waar ben ik eigenlijk mee bezig ik wil stoppen en ga nu savonds laat om een uur of 11 de auto in op zoek naar iets waar men nog shag verkoopt. hij is uitgestapt en trug naar binnen gegaan en nooit meer een peukje aangeraakt haha