Mijn tip is niet gaan zitten wachten tot die drang naar een sigaret je weer overvalt. Ga er vanuit dat het gebeurt en probeer iets te verzinnen om dit op te lossen. Als je weet dat het halverwege de middag/aan het einde van de middag moeilijk is voor jou, zorg dan dat je op dat moment iets leuks afspreekt of iets doet waarbij je niet in de verleiding komt.
Misschien kan je foto's bekijken van foetussen in de baarmoeder, welke houding ze aannemen wanneer hun moeder een sigaret opsteekt. Of filmpjes. Beetje zoals wat ze bij twee handen op één buik allemaal doen. Nou, als je dat ziet word je daar niet bepaald vrolijk van... Ze snákken gewoon naar zuurstof. Iets wat jij ze op dat moment ontneemt. Eigenlijk zou het niet eens een kwestie van proberen moeten zijn, maar gewoon van stoppen. Mijn moeder heeft doorgerookt tijdens de zwangerschappen en heeft één kindje verloren vanwege een losgeraakte placenta. Ik heb ook klachten die hoogstwaarschijnlijk door het roken zijn veroorzaakt en nooit meer zullen verdwijnen, dus denk hier goed over na als je toch weer in de verleiding komt om zo'n sigaret op te steken. Ik ben heel erg anti-roken zoals de meesten hier wel weten, maar als het nou nog om niet-zwangeren gaat... Tsja, hun leven, dat moeten ze dan maar zelf weten als ze dat willen verkl*ten. Maar in dit geval gaat het wel om een kwetsbaar kindje in je buik.
Met wat voor een soort volk ben jij omgeven dat ze dat allemaal zeggen joh... Vreselijk, krijg je gewoon het "advies" om je baby te vermoorden/ernstige schade toe te brengen...
Goedemorgen Wil wel even iets duidelijk maken het is niet dat ik niet wil stoppen want ben daar volop mee bezig en lukt aardig. Ik zoek tips en advies om door die gewoonte te komen de vraag in nicotine. Die momenten zijn gewoon kl%te. En daar zoek ik een manier voor om doorheen te komen. Wat het met de kleine doet besef ik me al te goed en ben ik me heel bewust van. En wil zeker niet aan die momenten van drang toegeven maar wil er mee om gaan. Hoe kan ik die momenten opvangen Ect. Sinds eergister avond niks meer aangeraakt en was ben ik ook niet van plan.
NOu dat valt mee hoor. Ze hadden alleen geen vertrouwen in mij omdat ik zo'n verstokte roker was. Rookte minimaal een pakje per dag en als het s'avonds gezellig was ging er nog wel een door heen. Ze dachten dus dat ik het niet zou kunnen.... Maar ik heb ze verbaasd doen staan en ben nog steeds rookvrij. De beste beslissing ooit. En dat was trouwens ondanks dat mijn partner zelf ook rookte dus het kan echt. Cold turkey stoppen als je een zware roker bent en je partner ook rookt. En tis echt de moeite waard
Ik heb nooit gerookt. Dat ten eerste....dus ik snap je gevoel niet, laat ik daar maar heel eerlijk in zijn. Ik ben van het: gewoon stoppen...en zoek iets anders om je zinnen op te zetten. Maar toch wil ik je wel laten weten dat ik vind dat je er goed mee bezig bent! Ik hoop dat het je lukt! Hou vol! Zet hem op!!
Ik snap je gevoel heel goed. Wat mij echt over de streep heeft getrokken was een artikel met 4D echofoto's om aan te tonen wat roken doet met het kindje. Dat heeft me echt geraakt. En het klinkt misschien gek maar ik had juist altijd een pakje sigaretten bij me. Ik rookte niet maar het gaf me wel een rustig gevoel dat als ik wou dat ik gewoon kon roken en daardoor was bij mij de verleiding ook minder. Het niet hebben van sigaretten gaf me juist stress. Op een gegeven moment walgde ik echt van het roken en had ik afkeer gekregen. Helaas ben ik na mijn zwangerschap wel weer begonnen. Niet zoveel, ik rook 1 pakje in de 3-4 dagen maar vind het gewoon lekker om afentoe te roken.
Mijn vriendinnetje haalde lekker en gezond knabbel-eten in huis. Worteltjes, nootjes, een appeltje snijden, rozijntjes.. Nou ja, het is maar een idee, maar het hielp haar wel op moeilijke momenten.
Slaat zeker wel ergens op, alleen dat vind jij te confronterend. Iedereen die rookt is altijd opzoek naar een reden om te stoppen. Neem aan dat dit een van de allerbelangrijkste redenen moet zijn, niet dan?! Ik heb zelf 8 jaar gerookt en ben ook meteen gestopt toen ik wist dat we voor een kindje gingen. Zo moeilijk is het allemaal niet, als je het maar echt wilt.
Ik heb voor al mijn zwangerschappen gerookt. Toen ik een positieve test in handen had, ben ik direct gestopt. En ja moeilijk had ik het zeker! Maar je weet waar je het voor doet, en dat maakte mij veel sterker dan die vieze sigaret. En je kindje in jou buik vraagt er niet om, om die rotzooi naar binnen te krijgen. Denk eraan en weet waar je het voor doet, dan kan je het best! Bij mij is het nu zo erg dat ik mensen die roken echt vindt stinken en die lucht al niet kan uitstaan. Voor mij geen sigaret meer. Je kan het meid!
Ik ben al lang voor wij over kinderen krijgen nadachten gestopt met roken, maar ik wil je dit meegeven; Na drie dagen is alle nicotine uit je lichaam, na een week ben je hier al niet meer aan verslaafd. Wat over overblijft is de gewoonte, die je af moet leren. Door te minderen maak je het jezelf alleen maar moeilijker, omdat de nicotine in je lichaam blijft en de verslaving lichamelijk in stand houdt. Volgens mij werd het al eerder geschreven, lees het boek van Allan Carr. Hij leert je het 'trucje' van de sigaret, als je deze eenmaal kent is stoppen zó makkelijk. Sterkte ermee, jij kunt dit ook!
Nee vind het zeker niet te confronterend want er staat al dat ik gestopt ben zit nu op dag 2 ong... Ik zoek ook geen enkele reden om te roken want die is er simpel weg gewoon niet. Dat het voor jouw misschien simpel was om door die gewoonte te komen is super maar werkt niet voor iedereen. Waar ik tips in vroeg is die behoefte door te komen dus idd een vervanging voor het roken. Kauwgom al geprobeerd maar wordt ik kei misselijk van dus de tip van de gezonde krabbels is huis halen is zeker een tip voor mij.
Nou nee slaat nergens op je eerdere reactie. Ik begrijp je punt wel ben zelf ook echt tegen roken en snap ook echt niet waarom het uberhaupt maar dat ter zijde. Jou eerdere reactie had je op een andere manier mogen schrijven. Er zijn verschillende mogelijkheden hoe je je punt kunt overbrengen. Maar is niet netjes hoe je dat nu deed. @ts: probeer vol te houden en probeer altijd te denken dat het veel gezonder is en ook naar je kind straks als het geboren is. Daarnaast scheelt het ook weer geld Blijf positief en zoek op de moeilijke momenten afleiding.
Ik vind het trouwens een beetje lullig dat je vriend gewoon stug door rookt.. ookal is het niet "in je face". Jullie krijgen samen een kindje niet alleen jij. Ik ben ruim voordat k zwanger was gestopt.. beste beslissing in mijn leven. Mijn vriend stopte samen met mij en we hebben echt veel steun gehad aan elkaar!
snap je punt... hij is wel flink aan het minderen en rookt ook al stukken minder. Wil het niet in me zicht hebben en ook niet weten als hij naar buiten gaat om te roken. Ik kan hem niet dwingen om te stoppen en is zijn eigen keus. Daarin neem ik mijn keus en dat is om wel te stoppen.
Super goed dat je al 2 dagen niet gerookt hebt! Echt waar het wordt steeds makkelijker! Mijn man zou ook stoppen als ik zwanger zou zijn maar dat heeft ie niet gedaan, werd daardoor makkelijker voor mij omdat ik hem zo vond stinken steeds
Super goed hoor dat je nu al bijna 2 dagen niet gerookt hebt. Je kan dit volhouden!! 1 tip. Als je iemand ziet roken en je denkt, hè shit. Jij mag wel roken en ik mag niet roken en je wordt half jaloers. Denk dan: Arme stakker, jij moet nog roken. Ik hoef niet meer te roken. Probeer het positieve er van in te zien. Heb je het moeilijk op sommige momenten? Hou je zelf dan bezig, ga het huis uit en loop een rondje om het huis. En denk maar zo, je bent niet aan het stoppen, je bent nu gestopt! Je kan dit.
Super dat je al 2 dagen niet heb gerookt. Ik had er ook heel veel moeite mee. Maar mijn geluk was dat mijn vriend niet rookt en op het werk met een smoes heb gezegd dat ik wou stoppen en ze mij dus niks mochten geven. Al ging ik op mijn knieen ervoor ze gaven mij niks. Wat mij verder heb geholpen omdat ik toch iets moest doen om van de gewoonte af te komen heb ik zakken met lolly's gehaald en dan had ik iets in mijn handen en even later werd dat ook minder. Nu kan ik gewoon in een omgeving zijn waar mensen roken. Al dan niet bij mij in de buurt maar wel na buiten gaan. Heb me nog zo goed gevoeld.
Wat goed dat je al twee dagen niet gerookt hebt!! Het moeilijkste heb je al achter de rug!! Ik ben ook een fanatiek roker. Rookte een pakje per dag. Elke keer ben ik op de dag van de positieve test gestopt met roken. Ondanks dat het goed ging miste ik het de gehele zwangerschap en heb er ook wel eens om gehuild dat ik het zo miste haha. Maar het voelt zo goed om te stoppen voor je kindje. Jij kan dat ook! Weet ik zeker!!