Roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mopa36, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

In mijn geval was dat te makkelijk gedacht. Ik vond het nog steeds heerlijk en heb er veel om gehuild dat ik niet meer kon roken terwijl ik zoveel zin had:)

2. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Hoi hoi

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.

Ik heb nog steeds niet gerookt en krijg er juist een afkeer tegen.

Met veel van jullie tips kon ik wat mee zeker om die behoefte drang gewoonte te door breken.

Ben super blij dat het gelukt is

Thnx allemaal

3. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28

Hoe doe je dit nu dan? Want ik herken wat je schrijft, ben ook keurig gestopt en ik wil ook niet meer terug naar een pakje per dag, maar de trek blijft op momenten enorm! Ben je nog steeds gestopt?

4. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Probeer acupunctuur voor het stoppen. Succes

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Knap hoor! En nu doorzetten :)

6. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je

Ik vind het altijd vreselijk als mensen roken of drinken tijdens de zwangerschap
    Maar als ik zo zie dat jij je best doet vind ik het heel wat anders dan dat men heel luchtig ermee omgaat.heb geen tips..maar wil je echt succes wensen en hoop dat het je lukt.

Misschien anders de echo foto steeds voor je houden bij elke drang om te roken zodat je onthoudt waar je het voor doet

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
  8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik rook nu weer. Niet een pakje per dag, ongeveer 4 sigaretten denk ik. Tenzij een feestje of een borrel, dan rook ik weer meer.

9. nashville

nashville Actief lid

2 jan 2016
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad super boek!

10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wat goed dat je bent gestopt! Hou vol!

Ik ben zelf meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Roken was gewoon geen optie meer.
    Maar, na 15 jaar te hebben gerookt vond ik het stoppen ondanks de fantastische reden, toch echt verschrikkelijk!
    De eerste dagen had ik iedere minuut van de dag zin in een sigaret, na een paar dagen werd dat om de paar minuten, en na een week om het uur. Uiteindelijk werd het steeds minder en had ik soms een dag dat ik helemaal niet aan roken dacht.
    Maar nu, ruim 6 maanden nadat ik ben gestopt met roken, is die drang naar een sigaret nog steeds niet helemaal weg. Ik heb soms nog steeds momenten dat ik een sigaret wil. Niet meer iedere dag, maar zeker 1 keer per week. Terrasje, wijntje, sigaret.... oooooh dan wil ik ook!
    Maar; zwanger, dus gewoon geen optie!

Daarnaast wil ik ook echt niet meer beginnen met roken na de bevalling. Het is een vieze, ongezonde, belachelijk dure verslaving, en ik hoop heel erg dat ik het vol hou.
    Ik heb dus niet echt tips voor je. Ik wilde je gewoon even laten weten dat ik begrijp hoe moeilijk je het vind om te stoppen.
    Dus; goed dat je bent gestopt! En nu volhouden!

PS: Zeggen dat stoppen met roken niet moeilijk is, is onzin. Het gaat om een verslaving, en afkicken van een verslaving is wel degelijk heel moeilijk. De lichamelijke afhankelijkheid is vaak snel verdwenen, daarna volgt het moeilijkste gedeelte, de psychische afhankelijkheid.
    Het is wel degelijk moeilijk, en dat mag ook best gezegd worden!
    Neemt natuurlijk niet weg dat iedere vrouw acuut zou moeten stoppen als ze zwanger blijkt te zijn!

Ow, en ik heb dat boek van Allan Car ook gelezen, en heb er geen reet aan gehad.. :D

11. Bloem178

Bloem178 Lid

9 jul 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Schokkend. Goed om te lezen voor mensen die ervan overtuigd zijn dat hun kind niks mankeert door het roken omdat het gewoon op tijd geboren is en niet te klein was. De gevolgen komen pas later.

Goed dat je nog steeds bent gestopt!!

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik moest zelf stoppen met roken toen ik in het ziekenhuis terecht kwam vanwege bloedpropjes in mijn longen. Easy peasy want het was stoppen of sterven.
    Daardoor vind ik het raar dat mensen die leven geven aan een nieuw kindje het zo moeilijk vinden maar gelukkig zijn er genoeg dames die in elk geval minderen en proberen te stoppen. Helaas zie ik er genoeg die naïef zijn en in mijn mening beter geen moeder kunnen worden want hoe egoistisch ben je als je het niet eens wl proberen voor je baby. Het is geen 1985 meer.. we weten dat het slecht is voor onszelf en nog slechter voor de baby.
    Mijn man rookte ook en die is zelfs gestopt nu ik zwanger ben. Heel veel waardering voor hem. Hij realiseerde zich dat als hij rookt ik er nooit bij ben en ik heb gezegd dat ons kindje straks niet naar een asbak moet gaan ruiken dankzij hem. Hij is nu echt blij dat hij eraf is.
    Misschien iets om mee te nemen als je bevallen bent en weer wil gaan roken.. die lucht die je zo vindt stinken. Dat is waar je kindje naar gaat ruiken, vooral als beide ouders roken. Ipv die heerlijke zwitsal geur... zo zonde

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
  14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad, je zult het maar op je geweten hebben. Verschrikkelijk. 😩😪

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Misschien een eyeopener, maar dat ruiken niet-rokers altijd, ook als ze niet zwanger zijn ;)

Rook trekt zo diep in kleding, en zelfs in de porien van de huid en haren, dat rokers altijd naar rook blijven stinken. Inderdaad, de lift is typisch zo'n plek waar je het nog lang kan ruiken als een roker in heeft gestaan. Ook héél vies: naast een roker in de trein zitten. :( Als je een beetje gevoelig bent voor rook, net zoals ik, krijg je er ook nog eens knallende hoofdpijn van.

Rokers realiseren zich vaak niet hoe sterk de rooklucht is die ze bij zich dragen. Dit komt omdat ze zelf aan de rooklucht gewend zijn, maar ook omdat roken het reukzintuig verminderd. Rokers ruiken dus ook echt minder goed.

16. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Heb je helemaal gelijk in.

Sinds paar dagen gestopt en oh wat stinkt het enorm.
    Vanmorgen had ik afspraak bij de vk en er kwam iemand naast me zitten die net gerookt had. ( huisartsen zitten in zelfde pand en afdeling ) en idd in de lift.

Hier blijft het roken weg wat mijn man doet is aan hem maar niet meer binnen en in mijn zicht en die knuffel kan die even vergeten haha stinkt echt vreselijk.

Heb me ook echt enorm schuldig gevoeld want besef nu pas hoe het stinkt en hoe het idd voor andere mensen is.

17. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat een omslag in benadering, petje af! Even terug dacht je niet dat het je ooit zou lukken, en als ik dit nu lees ben je er echt helemaal! Top gedaan. Houden zo.

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja super ts!

19. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Thnx allemaal.

Mede door alle tips hier waar ik veel mee heb gedaan.

En het was ook niet dat ik zelf nog wou roken het was de drang en denk dat daar verschil in zat.

Kon vanmorgen vol trots tegen de vk vertellen dat ik gestopt was met roken en dat voelde echt super.

20. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Super dat je gestopt bent! Ik heb zelf nooit gerookt en dat maakt het moeilijk om te snappen dat mensen in mijn omgeving dat niet kunnen als ze zwanger zijn. Zo'n bericht als de jouwe is dan heel positief! En moet je eens kijken wat voor leuke kleertjes je kunt kopen van het geld dat je nu niet uitgeeft aan sigaretten, haha

Deel Deze Pagina