Roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mopa36, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28

Dat laatste had ik me ook voorgenomen, maar uiteindelijk verdwijnt dat geld wel in de pot.

2. angel86

angel86 Actief lid

12 apr 2010
    179
    1
    0
    Mee eens kan me hier ook kwaad om make idd denk aan je kind die je nu vergiftigd met tabak

3. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Was benieuwd hoe het met je ging, super goed meid dat je gestopt bent en het volhoudt!

4. Bianciie

Bianciie Actief lid

12 okt 2015
    100
    18
    18
    Vrouw
    Ik rook(te) zelf zo'n 10 jaar. Meerdere malen geprobeerd te stoppen maar uiteindelijk toch niet gelukt. Geld, gezondheid je weet dat het beter is.. maar die gedachte hielp mij niet.
    Toen ik 2 weken geleden een positieve test in handen had ben ik de dag erna direct gestopt.. in het weekend nog zwak geweest door 's avonds 3 sigaretten te roken. Daarna niets meer aangeraakt. Wat mij hielp is het schuldgevoel wat ik kreeg naar dat kleine mensje toe dat in mijn buik aan het groeien is.
    De kans op een miskraam of afwijkingen is groter als je rookt. En er zijn genoeg vrouwen die hebben doorgerookt en wel een gezond kindje hebben gekregen, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een miskraam zou krijgen of een kindje met gezondheidsproblemen.. ik zou mezelf altijd blijven afvragen of het mijn schuld is geweest, doordat ik zo nodig die paar sigaretten moest roken..

En ik heb het er nog steeds moeilijk mee hoor (vooral omdat mijn man nog rookt en soms ook in huis). Gewoon aan dat kleintje in je buik blijven denken, dan komt het goed!

Veel success en sterkte!

5. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Ben nog steeds gestopt heb er eerder een afkeer tegen nu.
    Moet er niks meer van weten. De behoefte is ook weg en de drang ook.

Ik heb veel aan de tips gehad. Gezonde snacks was een hele goede.

Waar ik van baal is dat er mensen zijn die dit topic lezen en niet begrijpen wat er staat.

Mijn vraag was duidelijk om een vervanging te zoeken om van die verslaving af te komen. Niet om die peuk te laten liggen want dat deed ik.

En denk dat de meeste mensen heel goed weten wat het risico van roken is Ect en wat het met de baby doet.
    Ook ik was ben me hier van bewust... maar dat is niet waar ik dit topic voorgestart had.

Topic had ik gestart om door die verslaving drang heen te komen. En ik merk dat er aantal zijn die dat niet lezen zoals het bedoeld is.

6. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Wauw knap hoor!
    Je bent echt een goed voorbeeld voor vele moeders (in spe).

7. Bloem178

Bloem178 Lid

9 jul 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL

Je weet dat mee roken net zo slecht is?

8. angel86

angel86 Actief lid

12 apr 2010
    179
    1
    0
    Heel knap van je!

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Complimenten hoor!! Super goed dat het je is gelukt in een korte tijd!
    Ik heb zelf nooit gerookt gelukkig en heel eerlijk vind ik het echt heel erg als zwangere dames roken dus meid, top!!
    Nu manlief nog stoppen zodat jullie als straks de kleine er is een gezonde omgeving kunnen bieden en niet te vergeten een goed voorbeeld kunnen zijn!! Geniet van je zwangerschap!

10. Marlo

Marlo Bekend lid

30 aug 2014
    845
    161
    43
    Super knap van je!!
    Hou vol 👊

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wat onwijs goed dat je hebt doorgezet!
    Jammer dat sommigen alleen de OP lezen en dan reageren zonder eerst verder te lezen.

Fijn dat je iets aan het topic hebt gehad.

12. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    dank je wel..

En we gaan er nog steeds voor met volle moed en nog steeds niet gerookt en echt het is heerlijk.

mensen die roken daar word ik gewoon misselijk van nu dus manlief is ook hard bezig en heeft er maar 5 op vandaag.

13. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Wat super goed !! Ik ben nu ruim anderhalf jaar gestopt weet hoe moeilijk het is . Succes en je kunt het 😀👍👍

Deel Deze Pagina