roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minime9, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Ik zit in een moeilijk pakket, ik ben me eerste kindje verloren en nu ik 32 weken zwanger ben van de 2de heb ik deze hele zwangerschap voorzorgsmaatregelen genomen zoals alles extra wassen, ben met 20 weken gestopt met werken, niet bij rokende mensen in huis komen enz.. Maar nu rookt me schoonmoeder en als ik daar nu kom rookt ze onder de afzuigkap maar derest vd dag gewoon in huis, maar straks wil ik eigenlijk niet dat als ze oppast dat me kleine meid in de rook is. We hebben hier al eerder een discussie over gehad en ze is gewoon te beroerd om even naar buiten te gaan maargoed het is haar huis kan dat haar niet verplichten. Hebben meer mensen dit soort problemen of ervaringen mee en hebben jullie misschien tips

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Een ding, als iemand niet even de moeite neemt om buiten te roken als ik met mijn kind kom, dan blijf ik thuis. Daarna mag iemand het zelf weer bepalen. Het is enorm slecht en daarnaast ook enorm goor. Oppassen zou ik al helemaal niet laten doen als er binnen gerookt blijft worden.

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Nou ja eigenlijk ben ik het helemaal eens met het bovenstaande.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Mee eens

5. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks meiden ga nog maar een keertje met haar proberen te praten en met mijn vriend

6. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Mijn schoonmoeder is aan het stoppen met als motivatie haar eerste kleinkind. En dat ze idd kan oppassen in een 'schoon' huis. Ben ik reuze blij mee, vooral dat het vanuit haarzelf komt.
    Maar vind ook dat mensen zelf moeten inzien/snappen. Hopelijk helpt (nogmaals) het gesprek aangaan, zeker doen.

7. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Mijn schoonmoeder rookt ook maar als ee bij haar zijn (met onze peuter) en ik (zwanger) altijd buiten. Nooit om hoeven vragen gelukkig want ik was er anders wel over in gesprek gegaan. Ze past overigens niet structureel op.

8. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou haar dan niet laten oppassen, hoe jammer ook voor haar. Mijn kindje zal nooit in een rokershuis verblijven.
    Hopelijk helpt het om in gesprek te gaan!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik kan niemand verplichten buiten te roken maar ik kan wel besluiten niet te komen. Mijn kind komt niet in de rook, dus ze kan buiten roken en anders geen kind in huis.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Sowieso dit.

En ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik er veel moeite mee had dat mijn kleine ventje met zn neusje in haar haren en kleren zou liggen en dan zn brandschone longetjes met die vieze rooklucht zou vullen. Toen is ze gestopt.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Wat goed van jou moeder Hilly! Zou willen dat mijn moeder en sm dat deden. Zo goor, wij komen altijd stinkend thuis als wij op bezoek zijn geweest of zelfs als zij bij ons komen. Die jassen bleh.

12. Aries

Aries Niet meer actief

Ik zou alleen kort langsgaan op voorwaarde dat ze dan niet rookt in het bijzijn van mijn kind. Langer dan een uurtje, dus oppassen of logeren zou ik helemaal niet doen. De rookt blijft toch hangen in huis. Hier was er ook sprake van, maar van tevoren duidelijk over geweest en sindsdien wordt er altijd alleen nog buiten gerookt. :)

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, heel vies. En heel erg ongezond. Ik wil je zeker niets aanpraten hoor, maar onderzoeken naar dat soort 'tweedehands rook' is dat het heel erg schadelijk is.

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Eens
    Gewoon eerlijk aangeven bij haar

15. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik begrijp jullie heel goed. Rook is schadelijk etc. Wil ook niet dat er gerookt wordt als ik met mij dochtertje op visite ben bij iemand.
    Maar vind het echt niet kunnen dat je ouders/schoonouders helemaal niet meer in hun eigen huis mogen roken omdat er een kleinkind komt..

16. Aries

Aries Niet meer actief

Daar ben ik het mee eens, maar de gezondheid van mijn kind is belangrijker, dus dan zou ik wel de keus maken om hen niet te lang daar te laten verblijven. Ik zou het niemand kwalijk nemen als ze willen blijven roken in hun eigen huis, maar ik maak dan wel andere keuzes met betrekking tot bezoekjes en oppassen. Ik waardeer het ook heel erg dat ze door de komst van hun kleinkind zijn gestopt met binnen roken, ik zie dat niet als een vanzelfsprekendheid.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tsja. Ze mogen wel in hun huis roken, maar dan zouden ze niet mogen oppassen en (in mijn geval) de kleine ook niet tegen hun schouder aanleggen.

18. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Precies dit :)

19. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Lastig he... mijn moeder en haar man roken veel . Tegenwoordig wel weer buiten maar volgens mij ook wel eens bij de deur ( als ik er niet bij ben).
    Wio gewoon niet dat er gerookt word in de buurt van mijn kinderen.
    Dat ik zelf nog rookte deed ik het ook buiten.
    Gelukkig is het mijn eigen moeder dus kan ik makkelijk er iets van zeggen.
    Maar je zou het voorzichtig kunnen vragen en misschien wil ze wel oppassen in jullie huis. Daar moet ze wel buiten roken.

20. Ballon

Ballon Niet meer actief

Mijn stiefmoeder rookte toen mijn zusjes geboren waren gewoon in huis of in de auto, kinderen op de achterbank en ramen dicht. Echt belachelijk!
    Toen ik zwanger was heb ik hun medegedeeld dat ik hoopte dat zij en mijn zusjes buiten gingen roken wanneer ik er was. Kreeg nog een beetje protest want; " dan kun je dus nooit meer ergens naar een feestje " maar die kapte ik vrij snel af door te zeggen dat iedereen in mijn omgeving waar ik feestjes van had, rekening met een zwangere hield die er ook was. Ik heb gewoon gezegd; anders kom ik niet meer en straks ook niet met de baby. Punt uit.
    Ze roken nu buiten... OOK als ik er niet ben. " Het stonk namelijk toch wel "
    Dus gewoon mededelen hoor, dat zijnde moeite niet neemt is een tekortkoming van haar en totaal niet jouw probleem :)

Deel Deze Pagina