Helemaal gelijk smoekie! Er is heel veel slecht maar ik vind roken gewoon zoiets onzinnigs slechts.. Iedere sigaret is 1 teveel idemdito voor andere producten die zó ongezond zijn.. Dat mensen het gebruiken/eten/drinken wanneer ze niet zwanger zijn, prima zelf weten.. Maar met een klein wezen in je buik ben je verantwoordlijk voor iemand anders..
komt bij mij heel erg over als aanvallen.hellemaal de laatste zin.ik ben trouwens vandaag 6 dagen gestopt
ja het is slecht en eigenlijk moeten we stoppen met zijn alle en dat weten we wel alleen is het zo lekker. Zeker nu ik spanning heb lijkt het me niet verstandig om te stoppen als we een donor hebben gevonden stop ik gelijk geen probleem mee gelukkig. Ben al eerder 2 jaar gestopt geweest. nou meiden succes met het stoppen met roken. groetjes Amber
feit blijft dat er tig dingen zijn die niet goed "kunnen" zijn tijdens de zwangerschap, de stress die vrouwen vaak krijgen van het stoppen met roken zijn nou ook niet al te goed... er zijn meer dan genoeg wetenschappelijke onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat stress een grote veroorzaker is van gedragsproblemen bij kinderen, psychische en lichamelijke ontwikkeling lijkt achter te blijven ten opzichte van vrouwen die tijdens de zwangerschap geen of weinig stress hebben, er zijn onderzoeken die aangetoont hebben dat het iq gemiddeld een tiental punten lager liggen... in dat opzicht is stress net zo "schadelijk" als roken want onderzoek heeft ook aangetoond dat de kans op misvormingen, zoals bijv. gespleten verhemelte of hazenlip verhogen naarmate de zwangere stress heeft.... stress kan ook nog eens leiden tot vroeggeboorte of een vertraagde groei. dus tja hoe men het ook went en keert roken is zoals wetenschappelijk is aangetoond niet goed en kan schadelijk zijn voor de gezondheid van de kleine, maar stoppen met roken en de stress die veel vrouwen daarbij krijgen kan een net zo negatief effect hebben... dus ach we moeten gewoon proberen zo "gezond" mogelijk te leven en de 1 zal daarbij dat sigaretje niet kunnen laten staan, de ander kan die liters koffie weer niet laten staan etc etc... meer dan je best doen kun je niet..
Roken tijdens de zwangerschap: een eeuwig discussiepunt. Zelf zou ik niet roken tijdens een zwangerschap. Ik rook nu ook niet, alleen wanneer ik weer eens baal dat ik ongi ben geworden. Ik begrijp ook niet dat mensen niet kunnen stoppen. Dat hoeft ook niet, want het doet er niet toe wat ik ervan vindt. Laat iedereen toch zijn eigen keuzes maken. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun leven en dat van het kindje in hun buik. Ik wil daar niet over oordelen.
Ik rook vanaf mijn 16e en mijn man ook al zijn hele leven eigenlijk, toch hebben we een gezonde dochter van 7 jaar inmiddels. Het is niet goed, dat is waar ! Toch heb ik bij mijn eerste zwangerschap gerookt, wel drastisch geminderd hoor, stoppen lukt me gewoon niet, al diverse keren geprobeerd met daar kwam heel veel stress bij kijken en was niet bevordelijk voor onze relatie eigenlijk. Dus nu als ik zwanger raak ga ik weer gewoon heel erg minderen maar stop niet.
Blijft altijd een discussie, degene die roken zijn, vind ik, altijd bezig met het goed praten . "Er zijn zoveel dingen slecht en van stoppen krijg je ook stress" heb ik toch al heel vaak gehoord. Eet je ook nog rauwe biefstuk of filet americain? :-k Dat vraag ik me dan af, want er is zoveel slecht. Of doe je dat ook niet, omdat dat slecht is? De meeste rokers vergeten dat minderen met roken veel meer stress opleverd dan stoppen. Op de al genoemde sites staat ook van alles daarover te lezen. Bij stoppen heb je welgeteld 2 weken lichamelijke klachten daarvan terwijl als je blijft roken, maar minder (want dat doen de meeste dan toch wel) je de hele dag stress hebt, omdat je lichaam snakt naar de nicotine! Stoppen met roken is hartstikke moeilijk ik ben zelf 2 jaar geleden gestopt en heb nu nog wel eens na een avondje uit eten zin in een sigaret. Maar de 2 weken stress die je ondervind door het stoppen is lang niet zo erg als de voordelen die je kindje die 8,5 maand dat je dan wel gestopt bent. En er zijn zat site's te vinden die bovenstaande met onderzoeken kunnen verklaren. Ik persoonlijk vind dus dat je zou moeten stoppen voordat je zwanger bent, dan ondervind het kindje die 2 weken stop stress ook niet, gewoon tegelijk met de start van foliumzuur de sigaretten de deur uit! Dus =D> voor degene die wel gestopt zijn, hoe moeilijk het ook is!
Ik ben nu bijna 2 maanden gestopt! En ik hoop dat het klopt wat jij zegt, dat ik gauw zwanger raak, zou zo blij zijn!
Ik rook 4 peuken per dag.... eerder een pakje... Stoppen zou nu niet mogelijk zijn want weet zeker dat ik ga vliegen tegen elke muur die ik tegen kom. En dat is zeker niet goed voor ukkie onder in. In overleg met de vk hebben we gezegd beter minderen dan stoppen op dit moment. En zoals als is gezegd.. sommige roken.. sommige doen andere dingen die niet goed zijn. Maar denk niet dat iemand met opzet iets doet wat niet goed is. Toch?
Denk dat we allemaal het beste met de kindern voor hebben toch.. en dat je geen gekke dingen gaat doen dat bedoel ik
Daar kan je alleen zelf antwoord op geven. je kan heel hard roepen dat er slechtere dingen zijn dan .... vul maar in. Jij bent de enige die weet wat je motivatie is om bepaald gedrag wel of niet te vertonen.
ik rook ook. Ik rookte al voor ik zwanger werd van m'n eerste en rook nou nog steeds. Ik heb me gedurende de gehele zwangerschap ongelofelijk schuldig gevoeld daarover. Maar zowel mijn dokter als m'n vk zeiden dat je beter niet helemaal kan stoppen ivm je bloeddruk. Als je echt niet kan stoppen, hou het dan op maximaal 5 sigaretten per dag, was hun advies. Bij mijn eerste ben ik geminderd tot 4 per dag, bij mijn tweede ben ik geminderd tot 5 per dag EN gebruikte ik nog een extra filter waarmee je nog tot de helft van de rotzooi uit de sigaret haalt. Sinds we hebben besloten voor een derde te gaan ben ik geminderd door superlichte sigaretten te gaan roken (met nog maar 0,4 mg nicotine i.p.v. de gemiddelde 0,8) + het filter en afgewisseld met de Supersmoker! Zo hoop ik af te bouwen met de nicotine tot ik helemaal nicotine vrij ben als ik zwanger ben! In elk geval probeer ik langzaam van nicotine-verslaving af te komen. Ik doe m'n best!
tis niet zo zeer dat rokers het roken "goed" praten (tenminste dat is niet mijn bedoeling) maar wel om te laten zien dat "roken" niet het enige is dat slecht is, terwijl dat wel 1 van de grootste discussiepunten tijdens een zwangeschap zijn...maak jij wel eens discussietopics mee van vrouwen die aangeven nog steeds liters koffie te drinken? denk het niet, denk dat de meeste "anti-rokers" daar ook niet zo fel zouden zijn als dat ze in de rokersdiscussie zijn, maar de onderzoeken zijn er duidelijk genoeg over en dat is wat ik persoonlijk probeer weer te geven.. je kunt wel altijd blijven hameren op dat roken tijdens de zwangerschap, maar vergeet die andere dingen niet die "slecht" kunnen zijn, en als men die al weet is men daar lang niet zo geïrriteerd over als wanneer het over het roken gaat terwijl de gevolgen ervan wel degelijk hetzelfde kunnen zijn.... maar ja geef als niet roker maar eens de "ingeburgerde" liters koffie op pfff die 10 bakken koffie op een dag maken toch niet zo veel uit? nogmaals ik wil en probeer echt het roken niet goed te praten hoor, maar men mag zich er wel eens meer in verdiepen dat er wel degelijk "andere ingeburgerde" dingen zijn die hetzelfde effect hebben op de vruchtbaarheid - zwangerschap - geboorte e.d.....
Het lijkt me dat als je zwanger wilt worden of al bent, je er als moeder en vader ALLES aan behoort te doen om er voor te zorgen dat je kind de gezondst mogelijke start in het leven kan maken. Dat betekend voor mij (ik zeg voor mij, omdat het mijn persoonlijke mening is die ik aan niemand wil opdringen), dat je als ouders de verantwoordelijkheid hebt om alle slechte gewoonten die schadelijk kunnen zijn voor je kind per direct te stoppen als je besluit voor een baby te gaan. Hieronder vallen voor mij onder andere: - Alcohol drinken - overmatig cafeine gebruik - Gezonder eetpatroon aannemen en - stoppen met roken Ik vind dat je als ouders gewoon je verantwoordelijk moet gedragen. Laten we eerlijk wezen .. Zuipen, liters koffie en de ene peuk na de andere terwijl je alleen maar hamburgers naar binnen schuift... (ff overdreven geschetst) Dat is toch geen verantwoordelijk gedrag? En dan heb je er ook nog die terwijl ze zo leven, verbaasd zijn dat het langer duurt als ze een kind willen! ja hallo.. verzorg je lichaam eerst is goed!
ik denk dat hier wel 10.000 discussies over gevoerd kunnen worden... ik vind dat we lekker zelf moeten bepalen wat we willen en jammer dan als iemand het er niet mee eens is. iedereen heeft een mening respecteer deze en doe verder lekker wat je zelf wil liefs Roshi
Hoi, Ik ben er op 22 november achter gekomen dat ik zwanger was (eindelijk..) en ben meteen dezelfde dag gestopt met roken. Ik heb altijd gezegd dat ik zou stoppen als ik zwanger zou raken. Eerlijk gezegd zag ik daar heel erg tegenop, omdat ik een sigaretje toch wel heel erg lekker vind! Maar gelukkig kost het me GEEN moeite. Ik sta er eigenlijk wel van te kijken, maar het gaat heel goed en ik voel me er ook goed bij.. xx Roosje
HOI MEIDEN IK BEN OOK VANDAAG GESTOP MET ROKEN EN IK HEB ER OOK GEEN ZIN IN DUS DAT GAAT GOED, WE DOEN HET VOOR EEN GOED DOEL. HIHIHIHIHI GROETJES HONEY