Roken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Etje, 4 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ach ja wat zal ik zeggen...

Kan er niet bij dat mensen blijven roken terwijl ze weten hoe schadelijk het is...net zoals ik er niet bij kan als mensen heel veel thee en koffie drinken omdat dat (inderdaad zoals Smoekie zegt) ook erg slecht is, en ik kan er ook niet tegen als mensen blijven drinken...of rauw vlees eten of rauwmelkse kaas nemen etc...

Kortom ik kan er niet tegen als mensen bewust dingen doen die slecht zijn voor zichzelf maar vooral voor het kindje. Want jij hebt wel een keuze om al dan niet bepaalde dingen tot je te nemen, het kindje in je buik niet.

Maar goed ieder voor zich hoor...je moet het zelf weten, als iedereen zich er maar prettig bij voelt...maar begrijpen kan ik het niet en zal ik ook wel nooit kunnen ook..sorry :oops:

2. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Jeetje, je zou er weer van gaan roken :(

3. 7Samantha7

20 apr 2007
    75
    0
    6
    ik rook niet eet elke dag fruit en ik heb ook 3mk gehad en ben al anderhalf jaar bezig en vaak mensen wie er niet naar kijken zijn zo zwanger dus ik denk niet dat het wat zegt
    maar ik vind wel zodra je zwanger bent moet je wel stoppen met roken en opletten met wat je eet en drinkt het is wel je kindje wat je in je heb zitten en daar moet je goed voor zorgen !

4. music4life

music4life Niet meer actief

iki ben sinds ik gestopt ben met de pil gestopt met roken ik rookte sinds mijn 16e dus best lang...ben gelijk gestopt met roken ....IK vond voor mezelf
    joh daan je moet echt stopppen als je een bab wilt..jou lichaam moet schoon zijn ,, het duust natuurlijk wel ff voordat al die nicotine eruit is maar goed ik heb het voor elkaar hoor,ik rook nog steeds niet

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik ben rookvrij zwanger geweest....gestopt toen we besloten hadden graag een kindje te willen, en niet dus pas op het moment dat ik al zwanger was. Kan ik iedereen aanraden om op dat moment te stoppen. Heb je het ergste al gehad als je ontdekt dat je zwanger bent....

Wat mij in zulke topics altijd opvalt dat (zwangere) rokers het altijd voor zichzelf proberen goed te praten door andere ook "slechte" gewoontes of gebruiken erbij aan te halen, maar feit blijft dat roken in de zwangerschap wel heel hoog scoort in lijst met dingen NIET te doen in de zwangerschap. Persoonlijk geloof ik ook dat de landelijke score van meer dan 1liter-koffie-drinkende-zwangere-vrouwen niet erg hoog zal zijn, dus dit lijkt me ook niet echt een serieus "probleem". (misschien is het trouwens wel caffeïne vrije koffie ;) weet jij veel...)

Dus rokers: zonder eromheen te draaien: roken in de zwangerschap is gewoon ontzettend slecht! Er is geen gyneacoloog of verloskundige die zegt dat het GOED is.

Het allermakkelijkste, allerfijnste voor jou én je ongeboren kindje is stoppen voordat je zwanger wilt worden, ik kan het iedereen aanraden! Bovendien is de wil ook groot want je doet het niet alleen voor jezelf!
    Succes stoppers!

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoihoi, ik ben ook al gestopt met roken, wel eerder dangepland want ik wou pas met nieuw jaar stoppen, maar ik vond het niet meer lekker etc. Sindsdien heb ik ook geen enkel cigatrette aangeraakt 8) En het kwam goed uit omdat wij spontaan hadden besloten om toch ook eerder met zwanger worden te beginnen :D
    Ik ken mensen ook die roken met zwangerschap, zelf zou ik het niet doen vanwege de stastieken. De kansen bijv. dat je een klein baby krijgt, slecht ogen etc. Aangezien de nieuws dat 1 glas alcolhol al schadelijk kan zijn :S Al denk ik dat dit zo is als je meer dan 2 glazen zou drinken tijdens het dragen.
    Ik neem gewoon liever het zekere voor het onzekere :p
    Ook gefeliciteerd met jou zwangerschap en voor de dames die wel gestopt zijn ook een knuffel... het is niet altijd even makkelijk 8)

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik stop m.i.v. 2 januari! Lekker cliché... ;)
    Ben al twee keer eerder gestopt. Ben er nu zo zat van, maar zo met de Kerstdagen en Oud en Nieuw is geen goed moment voor mij. :rolleyes:

8. music4life

music4life Niet meer actief

parr1983
    dank je
    en het was idd soms wel moeilijk ,nu niet meer ik denk er nu niet eens meer aan

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik ook niet meer hoor! 8) Heb alleen van die gezellie momenten.... Ik rookte meer vooral met anderen erbij, niet zo zeer in mijn eentje. Of als ik ging bellen dan buiten met een ciggie, of lang onderweg in de auto, in de pauzes, bij vrienden etc... Dus met die momenten heb ik af en toe een gemis :)

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    het blijft moeilijk, niet in de zin dat je wilt roken hoor....de verleiding is vrij makkelijk te weerstaan. Maar ik assioceer roken vooral met gezelligheid, en in de kroeg met een wijntje denk ik heel soms (maar naar 10 seconden is de gedachte weg) aan een sigaretje.

We kunnen beter héél soms er even aan denken (en die momenten worden echt steeds minder, soms denk ik er weken niet aan) dan blijven roken en die vieze stinklucht inhaleren.
    Als ex-roker denk je veel meer stress te hebben, maar alle ex-rokers zeggen juist dat ze veel minder stress hebben. Maar dat snapt een roker niet!

Dus kom op meiden, goed bezig en ga vooral zo door!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik rook al een flinke tijd niet meer (ivm onze ivf-pogingen) maar toch rook het gisteren op een feestje weer even heel verleidelijk.
    Kan er prima afblijven maar weet dan weer eventjes hoe moeilijk stoppen is.
    Jullie stoppers dus ontzettend veel succes!
    Doe het in eerste instantie voor jezelf maar zeer zeker voor je (aanstaande) kindje... wat een ander ook zegt en hoe het vroeger ook ging, niet roken is echt veel beter.
    Elmo

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben sinds 1 september gestopt met roken, stiekem al een beetje met het oog op zwanger worden, al hadden we toen nog geen concrete plannen. Maar vanaf toen ging het ineens heel snel, want half oktober ben ik toch plotseling met de pil gestopt :)
    Nu ben ik bijna 4 maanden met roken gestopt, en het bevalt me prima!

Het valt me nu trouwens pas op hoe erg het stinkt...als ik op mijn werk het keukentje in ga waar ik vroeger met mijn collega's zat te roken, ga ik bijna over mijn nek, terwijl ik voorheen nooit snapte waarom anderen dat vonden stinken :(

13. Niet meer actief

Hi meiden,

Ik heb echt al wel 425000 pogingen gedaan om te stoppen met roken.
    En soms best wel succesvol, zelfs bijna en keer een jaar gestopt
    Alleen een klein probleempje: ik begin altijd weer.... :oops:

Mijn vriend rookt ook en natuurlijk is het absoluut niet bevordelijk voor een eventuele zwangerschap als de vrouw rookt, maar helemaal slecht voor de zwemmers is als de man rookt! Maar heb mn mannetje nog niet zover...
    Voor mij staat in ieder geval vast zodra ik zwanger ben, stop ik met roken! Ik vind niet dat ik het recht heb om ons kindje in mijn buik te vergiftigen met die troep! Ookal ben ik zelf een roker, als ik zwangere vrouwen in het openbaar zie roken, vind ik dat heel erg...
    Maar goed, ieder zn eigen natuurlijk!

Stoppers suc6!
    Dat we uiteindelijk maar allemaal zwanger mogen worden en gaan stoppen met roken ;)

x Malina

14. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    HOi ik rook zelf ook en wil er echt vanaf ben een tijd gestopt geweest.
    Dom van mijnzelf , ik ga er alles aan doen om te stoppen. :rolleyes:
    Dus stoppers succes ik weet hoe moeilijk het kan zijn. We gaan er voor. :thumup:

Jennie

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik heb zelf toendertijd het boek van Alan Car gelezen, misschien een tip?

Heeft bij mij veel geholpen.

16. Niet meer actief

Ik rook nu zo'n 5 jaar en stop net zoals de vorige x (mk) gelijk vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben.

Deel Deze Pagina