hoe ziet jouw dag thuis eruit met je kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalea, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ben wel benieuwd hoe jullie dagen eruit zien als je thuis bent met je kindje? (en ben dan uiteraard ook benieuwd hoe oud je kindje is)
    mijn zoontje is nu ruim 10 maanden. ik probeer min of meer iedere dag dezelfde structuur aan te houden maar ben niet helemaal tevreden over hoe het verloopt, en ben daarom wel benieuwd hoe anderen het doen, misschien heeft iemand nog wat goeie tips :)

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi!

Mijn dochtertje is nu bijna 3,5 maand. Ik vind het heerlijk om thuis zijn, maar ik moet helaas over 2 weken weer werken.

Mijn dagen zagen er tot nu toe als volgt uit:
    Rond 7 uur/8 uur wordt ze wakker, dan de fles, dan 1,5 uur op blijven en spelen en knuffelen.
    Rond 8 / 9 uur naar bed.
    Soms slaapt ze 1,5 uur soms 2 uur, dat is echt verschillend.
    Als ze wakker is doe ik haar gezichtje, handjes en kontje wassen.
    Dan rond 11 uur/ half 12 de fles. Ongeveer een uurtje wakker.
    Dan gaat ze of naar bed (soms slaapt ze 3,5 uur, soms 2 uur ook weer verschillend) of we gaan wat leuks doen, wandelen of winkelen of weg met de auto of bij iemand op bezoek.

En dan rond 3 uur 's middags weer de fles en dan rond 4 uur naar bed. Dan slaapt ze altijd tot 19.00 uur, moeten we haar meestal wakker maken. De fles en dan rond kwart over 8 / half 9 naar bed. En dan weer wakker maken om 23.00 uur. En dan slapen tot 7 uur en dan begint het weer van voren af aan.
    Elke dag is eigenlijk toch wel anders, ze wordt altijd op een ander tijdstip wakker, soms om 6 uur, soms moet ik haar om 8 uur wakker maken. Gelukkig komt ze meestal rond 7 uur. "afkloppen".

Het gaat nu eigenlijk heel erg goed met haar en met mij en ik baal ervan dat ik weer moet werken.

Ben ook wel benieuwd wat andere mensen doen met hun kindje en vooral als ze wat ouder zijn net zoals jouw kindje. Kun je dan al naar de speeltuin of fietsen of zo iets?

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

nou hier komt dan mijn dag met mijn meiden

07:00 uur opstaan wassen tandenpoetsen aankleden half 8 beneden ff zitten kopje koffie (must) dan kam ik de meiden hun haren en me man die maakt hun brood voor de grote meiden ook brood voor mee naar school

kwart over 8 breng ik de meiden naar school destiney blijft bij papa en eet rustig haar broodje op

kwart voor 9 kom ik weer thuis doe altijd rustig aan en even een kwebbel hier en een kwebbel daar dan laat of ik of mijn man ligt er maar net aan de honden uit daarna gaan we meestal samen boodschappen doen meestal duurd dat erg lang voor destiney hebben we altijd banaan en brood en drinken bij ons dus kunnen we meestal gelijk door de kinderen weer ophalen om half 3 (kinderen hebben continue rooster)

na school gaan we naar huis dan doen ik ff stofzuigen en als het moet een dweil en de afwas en manlief begint dan meestal met koken

rond 6 uur eten we doen we altijd erg lang over is gewoon gezellig na het eten gaan de kinderen weer wassen tandenpoetsen nog even een slokje water en naar bed rond 7 uur dan is het rust dan ga ik nog even wassen en vouwen doen manlief en ik samen altijd gezellig en tijd voor elkaar

groetjes nathalie ;)

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb 2 kids... 1 van 10 mnd en 1 van 2,5jaar.

Gad als we geen afspraken hebben; We staan op als er 1 wakker is, ergens tussen 7.00 en 9.00.
    Aankleden, dochter eet boterhammen, zoon drinkt bv. Daarna gaan ze ff spelen terwijl ik wat opruim, daarna spelen we ff samen, dan gaan we fruit eten. Na het fruit doen we vaak wat boodschappen of gaan we wandellen. Bij thuiskomst boterhammen eten en naar bed. Ondertussen stofzuig ik en doe ik dingen die zonder kids erbij beter gaan.
    Meestal is mn dochter eerder wakker, dan doen we ff wat samen. Schilderen, kleien enz. Als mn zoon ook wakker is eten ze een koekje ofzo, smiddags gaan we wandellen, naar de speeltuin of bij slecht weer spelen we binnen uitgebreid bijv. theekransje met de poppen oid met limonade of maken we cakjes of binnekort gaan we kerststukjes maken een middag. Tussendoor spelen ze ook alleen en kan ik wat anders doen. In de avond ga ik het eten maken terwijl hun ff tv kijken ofzo. Na het eten gaan ze in bad om om de dag of ze spelen nog wat.

voor het slapen gaan lees ik voor, drinken ze nog wat en poetsen hun tanden... rond 19u liggen ze er allebei in.

Ong. avonden per week strijk ik en verder doe ik dan nog een uurtje wat opruimwerk ed. en rond 20u plog ik op de bank.

5. Mijn zoon is nu 10 weken en mijn ritme ligt ongeveer gelijk aan die van mama26!

6. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Tijn is nu bijna 3,5 maand en zijn ritme is iederedag op hooguit een kwartiertje na hetzelfde.

Om 8 uur wordt hij wakker en krijgt hij een fles.
    Na zijn fles gaat he direct weer terug naar bed.Als hij slaapt, doe ik het huis.
    Om 11.30 wordt hij wakker. Zijn pyama gaat uit en hij krijgt schone kleertjes aan.
    Om 12.00 krijgt hij de fles.
    We spelen dan tot 13.30 en adn gaat hij weer naar bed.
    Om 15.00 wordt hij wakker en krijgt hij weer een fles. Vaak gaat hij dan niet meer slapen en gaan we lekker wandelen of op visite
    Om 18.00 gaat hij in bad, om 18.20 krijgt hij zijn fles en daarna lekker weer naar bed.
    We maken hem dan pas om 23.30 wakker voor een laatste fles en om 8.00 de volgende dag begint het weer opnieuw

7. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    De basis voor mijn dag thuis is het schema van mijn kind. Toen ze 10-11 maanden was bestond dat uit 3 hoofdmaaltijden en 2 "tussendoortjes" en 2 slaapjes. In een schema was dat zo:
    7.30 uit bed, bord pap eten
    daarna spelen of in bad (als ze speelt "lees" ik een stapel foldertjes of tijdschriften in haar buurt)
    9.00 slaapje (tijd voor mij om te douchen, te stofzuigen, afwassen etc)
    10.00 a 10.30 uit bed, fruithapje
    daarna spelen (meestal samen)
    11.30 a 12.00 broodje met fles melk
    12.30 slapen (heb ik tijd voor huishouden en/of internet.....)
    14.30 a 15.00 uit bed, babykoekje/rijstwafel oid met flesje sap
    daarna wandelen/fietsen/boodschapjes oid
    17.30 a 18.00 uur warme hap
    19.00 flesje melk en naar bed.

Nu (13,5 maand) is het ochtendslaapje vervallen, maar is het middagslaapje soms langer. Ik probeer me wel zoveel mogelijk aan de tijden van de hoofdmaaltijden te houden. Altijd eerst broodje eten en dan naar bed.
    Soms draai ik de fruithap en het koekje om. Dan ga ik 's ochtends wandelen/winkelen/babyzwemmen en geef ik een koekje in de wagen.

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    He niet genoeg ruimte om alles uit te typen met die 5 donders van me :p

Deel Deze Pagina