'lekkende' borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allahinkulu, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wil het eigenlijk geen lekkende borsten noemen hehe..maar kan even geen andere titel verzinnen...Ik heb sinds een weekje dat ik af en toe een vlekje op mijn truitje, hempje of bh heb. Meestal van mijn linkerborst. De eerste keer dat ik het zag was het een vrij grote vlek eigenlijk en aan de rechterkant kleine vlekjes..nu kijk ik net weer..weer een vlekje..niet zo heel veel maar toch. Is dit nu al melk wat er uit mijn borst komt? En hebben meerdere hier last van? En waarom heb ik daar nu al last van? En betekent dit dat het nog wel eens erger kan worden (dat ik straks van die dingen in me bh moet gaan stoppen ofzo)
    Sorry voor de vele vragen hehe..

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja dit is melk, en het heet gewoon "lekkende borsten" hoor, dus je zegt niets geks. Je kunt nu nog af met een half inlegkruisje of een zakdoekje in je bh te doen. Veel erger zal het denk ik nu nog niet worden althans dat hoop ik voor je. Anders zul je aan die andere dingen moeten ;)

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Zo erg is het nog niet eens hoor...het is echt een druppeltje...het geeft gewoon een vlekje in mijn trui..ga (nog) niet met een irritant zakdoekje rondlopen in mijn bh ofzo :)
    Ik draag sowiezo nauwelijks bh's want ik heb geen goed passende meer...volgende week ga ik een goede kopen

4. gerda b

gerda b Lid

17 mrt 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    Ik heb hier ook last van.Vooral 's nachts.Gelukkig nog niet zo erg. Ik hoop dat het hier bij blijft eigenlijk.Ik heb geen zin in natte plekken in mijn shirt.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Je kan ook van die pads kopen die je ook erin doet als je BV geeft. Heb ik ook. Zit niet irritant, voel je helemaal niet zitten en je hebt geen natte plekjes!
    Bij Schlecker had ik ze gekocht, weet niet meer hoe duur, maar helemaal niet duur!

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Is normaal hoor, ik had daar ook al 'last' van toen ik 22 weken zwanger was.

7. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hahaha ik had er last van toen ik niet eens zwanger was, en tja zwanger heb ik er al helemaal last van hihi.

Die zoogcompressen zijn erg makkelijk idd, en als je nu al lekt, dan kan dat best nog wel eens heftiger worden.

Groetjes

8. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Heb er ook af en toe sinds deze week last van. Eerst alleen 's nachts, maar deze week ook op mijn werk overdag vlekken in mijn shirtje.....grrrrr. Maar even naar een oplossing zoeken. Hoop ook voor jou dat het niet erger wrodt.

groetjes Sämira

9. Jowi 2006

Jowi 2006 Actief lid

21 jun 2006
    131
    0
    0
    Doetinchem
    Hoeft nog geen melk te zijn, kan ook gewoon vocht zijn.....!!! Als je er meer last van krijgt haal je gewoon kompressen, en dat zijn echt geen gekke dingen hoor... het hoort erbij, je zult er toch aan moeten wennen

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Die kompressen zijn nog niet zo vervelend hoor... In elk geval beter dan natte plekken en ook beter dan zakdoekjes denk ik

11. Niet meer actief

ik heb er ook al aan moeten geloven, gisteren liep ik gewoon wat rond in me slaapshirt wat dingen opruimen etc lekker makkelijk, poetsen enz...

ineens zat ik ff aan de pc en voel wat nattig... doordat ik tegen me buro aan gezeten heb en het shirt dus wat dubbel gelegen heeft, zat de grootste vlek wat lager... ik dacht hmz, zal misschien wel geknoeit hebben met het poetsen, word me shirt ook welles nat van, ff later, was het droog en weer een vlekje, me vriend kijkt me aan en zegt je tiet lekt haha... en bedankt...

het is vooral idd me linkerborst... de rechter heb ik "nog" niks van vernomen... Nu is het een klein vlekje alleen gister wat groter, ben benieuwd wat me te wachten staat, als dat nog 18 weken zo doorgaat haha :(

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi lekkende borsten, klinkt wel grappig.
    kan me alleen voorstellen dat als je aan het werk ofzo bent en je hebt ineens van die leuke vlekken dat dat beetje raar is... hihi maar je hebt gelukkig wel van die compressen dus dat lijkt me wel handig.

13. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb er sinds gisteravond ook last van!!!
    Voelde ineens iets nats in mijn pyama... is wel erg vroeg :oops:
    Het plakt ook :rolleyes:

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Heb ik rond dezelfde weken als jij nu bent ook even gehad, maar nu alweer een hele tijd niet meer...

15. Aline86

Aline86 Lid

29 jun 2006
    8
    0
    0
    Doktersassistente
    Haulerwijk
    Hallo,

Ik ben nu 18.5 weken zwanger en heb si de 18e week ook een soort van afscheiding uit mijn borsten, het is (nog ) niet melk achtig maar gewoon doorzichtig vocht, het ruikt wel een beetje als melk dus waarschijnlijk duurt het niet lang meer voor het meer wordt (nu heb ik het heel soms en een heel klein beetje).

Groetjes Aline

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zou het dan ook beteken dat het sneller op gang komt na de bevalling??

want bij mijn dochter heeft het een dag of 3 geduurd, het arme kind had op een gegeven moment echt honger, en net toen ik het op wou geven kwam het op gang.

17. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nee dat heeft er niet mee te maken, ik had zelf geen druppel tijdens de zwangerschap en 5 minuten na de bevalling lag mijn kleintje al te slokken, de jongste gaf na zijn eerste slok al gelijk een mondje terug zelfs, dus zonder lekken toch meteen lactatie.

18. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    In de eerste dagen na de bevalling is het nog geen melk maar colostrum dat is waterachtig en een beetje gelig van kleur, daarna wordt het pas melk.

Deel Deze Pagina