roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lena8, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :oops: ik rook ook nog ...ook in eerste 2 zwangerschappen ...ik moet wel zeggen dat ik me er nu veel rotter bij voel ..
    hoewel ze bij beiden placenta`s niet konden zien dat ik gerookt heb ...heb ik nu een enorm schuldgevoel ik wil ook echt gaan proberen het te laten

2. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Een betere reden is er niet, toch?!

3. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Lena, ik heb je een pbtje gestuurd ;)
    Liefs, mussie

4. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    :oops: Ik ook, maar ik wil eerst bewijs op de echo zien dat ik ECHT zwanger ben! Het zou anders voor de 3e x mis zijn :cry: Ik kan tijdens deze onzekerheid echt niet stoppen, ik word er echt gek van.

5. sim

sim Niet meer actief

het leek mij ook heel moeilijk, maar eerlijk gezegd valt het best mee als je er zelf maar achter staat en geen advocaat wordt van jezelf (1 of twee is niet erg, en dan met een schuldgevoel door blijven roken, dan heb je namelijk ook stress) het is gewoon beter om te stoppen, en je zult zien dat er zoveel voordelen aan zitten, allereerst en zeker de belangrijkste je kindje, je eigen gezondheid, een mooiere huid, meer energie, een vollere portomonnee. en wat ook helpt is om een punt met je zelf af te spreken van als je bijvoorbeeld 3 of 4 weken niet gerookt heb en je hebt een bedrag uitgespaard dat je anders kwijt was aan rokerij om daar iets moois voor jezelf van te kopen, in plaats van rooklucht een lekkere parfum (noem maar iets)

heel veel succes!

6. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Nou ik ben het helemaal met Marena eens. Als je het nu nog niet doet....
    Ik rookte ook maar dat ik erachter kwam op een vrijdag ben ik meteen op de maandag erop gestopt. Gewoon mezelf voorgenomen. De baby heeft niet om het roken gevraagd en als hij of zij mag kiezen dan had ie er niet voor gekozen. Ik denk ook dat als iemand jou de keuze had gesteld: roken of een baby dat de keuze ook snel gemaakt was.
    En kennelijk zit het je niet lekker anders zou je het hier niet met anderen delen dus is toch ook duidelijk wat je moet doen?

Ik rookte al zo lang dat ik stopte was echt (serieus ) de dag erna moeilijk omdat ik me dood verveelde. Die dag viel me zwaar maar erna niet meer. iK ben zo blij nu dat ik niet meer stink en geen schuldgevoel heb en niet steeds naar buiten ren als een gek! Wat een zaligheid zo. Geen gestress als ik een tijd niks gerookt heb. Ik ruik weer fris!

Gewoon niet nadenken, nu is het nog pril, straks is er wat me de baby en neem je het jezelf misschien kwalijk. Dan zeg je misschien :wat als ik niet gerookt had..?
    Ik hoop voor je baby dat je toch stopt.

7. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dit onderwerp is al eerder aan de aandacht geweest, zelfs meerdere keren.

Hier in dit topic werden gevraagt om tips bij het stoppen met roken.

Geen feiten, of meningen.

Dus voor iedereen die tips heeft, kan tips plaatsen, en anders voel ik me genootzaakt om het topic te sluiten, aangezien we wel weten dat er felle tegenstanders zijn van het roken tijdens de zwangerschap, en mensen die moeite hebben met het stoppen, en die door felle reacties, misschien niet eens meer durven te reageren.

Dit laatste kan niet de bedoeling zijn.
    Dus tips plaats ze hier, anders sluit ik het topic vanwege het bovenstaande.

Groetjes

8. Niet meer actief

Het boek stoppen met roken, het heeft mijn vader erg goed geholpen hij rookte al ruim 30 jaar... ze zeggen bij het boek dat je hem eerst moet uitlezen en dan pas mag stoppen, mijn vader had 1 hoofdstuk gelezen en was gestopt... Eindelijk na vele pogingen, pleisters etc etc

Hij merkte dat zijn shag op was en stapte (s'avonds) in de auto om shag te gaan halen, zittende in de auto en nadenkende van goh waar kan ik op dit tijdstip shag krijgen bedacht ie zich, waar ben ik mee bezig, ik wil stoppen en dan ga ik zitten nadenken over waar ik shag ga halen, hij is uitgestapt en terug naar binnen gedaan, vanaf dat moment heeft hij een voldoen gevoel gehad van ik ben gestopt, natuurlijk soms wel moeilijke momenten en trek in een sigaretje maar daar kan hij zich uiteindelijk overheen zetten.

9. danoontje74

20 jun 2006
    38
    0
    0
    Wat mij geholpen heeft is het idee los laten dat je definitief met roken stopt, ik heb tegen mijzelf gezegd: vandaag probeer ik niet te roken.
    Dit lukte, de dag erna weer hetzelfde verhaal. Dit wel met het idee dat ik ten alle tijde weer een sigaret kon gaan roken, maar het gekke was dat ik zo trots op mijzelf was, dat ik nooit weer een sigaret gerookt heb!!!!!
    Ben nu al weer 3 jaar van het roken af.
    Ik dacht dat roken een lichamelijke verslaving is, maar ik blijf erbij dat het tussen de oortjes zit!

10. Niet meer actief

termen zoals:

Ik probeer te stoppen of ik hoop dat het me lukt om te stoppen, of ik denk dat ik ga stoppen, NONO's (uitzonderingen daar gelaten)

ALs je stopt met roken, dan zeg je niet "Ik probeer te stoppen" nee, dan zeg je "Ik rook niet", wanneer je een peuk wordt aangeboden. Die voorgaande termen geven je hersens meer gemak om terug te krabbelen..

11. Marena

Marena Lid

6 dec 2005
    19
    0
    0
    Wat ook helpt: tegen je omgeving zeggen dat je gestopt bent!

Dan is de drempel des te hoger om een sigaret aan te steken omdat je voor je eigen gevoel niet wilt falen en wilt laten zien dat je sterk in je schoenen staat en het kan en straks als iedereen weet dat je zwanger bent vol trots kan zeggen dat je bent gestopt!

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben ook gestopt ivm met de zwangerschap en ik eet hele dagen lollie's haha.

13. Als ik niet zwanger ben, ben ik een stevige roker.
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik na de positieve test, niet meer gerookt. Ook nu bij de positieve test niet meer gerookt.
    Je moet je schamen dat je dit niet kunt laten voor je kindje.
    Elke dag roken is een dag te laat, denk eraan wat je je babytje aan doet

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi meiden
    Ik ben nu 71 dagen gestopt met roken :D
    Ik rookte ook nog toen ik al wist dat ik zwanger was wel minder natuurlijk maar ik kon toch nog niet echt stoppen. Toen verloor ik bloed die hele avond heb ik niet meer durven roken. Ik zei tegen me vriend en moeder als morgen de echo goed is en het leeft dan raak ik geen sigaret meer aan in de zwangerschap. De echo was gelukkig harstikke goed!! Ik heb gelijk mijn sigaretten door de verloskundige in de prullebak laten gooien.
    Toen ben ik tjaa van alles gaan doen om afleiding te zoeken en veel gaan eten tjaa je moet er wat voor over hebben. Maar voor mijn kind doe ik alles :D

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    al ben ik beide keren door blijven roken kan ik je maar 1 tip geven (de een doet er wel wat mee de ander niet) is een weddenschap afsluiten en proberen je daaraan te houden...(ik heb verloren) maar goed iedereen is anders....mischien red jij het wel....

heel heel veel succes in ieder geval...

16. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hoi,

Ik heb er zelf ook heel veel moeite mee! En voor mij is het punt, dat als ik niet meer mag roken, ik er in mijn hoofd heel erg mee bezig ben!!!

Terwijl sinds ik heb afgesproken met mn man dat ik af en toe een sigaretje rook, heb ik er geen behoefte aan en rook ik eigenlijk bijna niet!!

Bij mij zit het gewoon tussen mijn oren!! Zodra mijn sigaretten weg zijn en ik niet meer mag roken heb ik behoefte!

Dus een tip van mij, zorg dat je sigaretten hebt, maar probeer er vanaf te blijven. En denk maar zo, als je er eentje nodig hebt (lees de behoefte hebt), kun je er altijd nog een nemen.

17. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    vind dit wel een heel ernstige beschuldiging esje
    wie ben jij om dat te zeggen?

ik denk dat we deze topic maar moeten sluiten voor dat er meer beschuldigingen rond gestrooid worden

dat vind ik dus iets om je voor te schamen
    niet iedereen kan zomaar stoppen (om welke reden dan ook) dus kijk even uit wat je iemand voor zijn hoofd gooi

ik geef het nog 1 kans gaan we op deze toer door dan gaat er een slotje op
    we zitten hier niet op de strafbank dus niemand beschuldigd iemand van wat dan ook

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dit zijn van die topics waarvan je (jammer genoeg) dat soort reactie's kunt verwachten... :(

slot erop of niet, ook ik heb beide keren gerookt, heb echt wel willen stoppen maar werd zo stresserig als ik weet niet wat en ook dat is niet goed, niet voor mezelf en niet voor de kleine, ik weet van mezelf dat ik heel wat kan bewerkstelligen behalve dat...ik vondt het totaal geen probleem om 9 mnd mijn borrel te moeten laten staan die ik toch graag neem op vrijdag, en mijn eet patroon een beetje aan te moeten passen, maar stoppen met roken werd gewoon niks.

ik had de mazzel dat de meeste in mijn omgeving zelf ook rookte tijdens de zwangerschap (moeder, vrienden rest van de familie) en dat ik daar niet op werd afgerekend, maar goed je kan het proberen en het lukt of je probeert het en het lukt niet, je kan dan wel zeggen je hebt het geprobeerd, en degene die het wel gelukt zijn, nou ja petje af...vindt k heel knap, maar die mogen een ander niet zo bekrititiseren zoals nu gedaan wordt, iedereen is nou eenmaal anders..en iedereen heeft het beste met de kleine en haarzelf voor, dat staat altijd buiten kijf...

en alle reactie's terzijde, heb 2 heerlijk gezonde kinderen van een dikke 7 pond ter wereld mogen brengen...het is zoals met alles dat bepaalde dingen iets kunnen veroorzaken,net zoals het drinken van koffie een eventuele zwangerschap kunnen voorkomen of het slikken van foliumzuur een openruggetje kan voorkomen, is het roken van een sigaretje iets wat een o.a eventuele vroeggeboorte kan veroorzaken..tis bij alle leefgewoonte's een "het kan zijn"gebeuren...

het kan net zo goed zijn dat iemand ie wel gestopt is met roken liters koffie naar binnen werkt...ook dat is iets wat zeer zeker niet goed is niet voor maar zeker ook niet tijdens de zwangerschap, en dat is maar 1 van de dingen die iets kunnen veroorzaken...

19. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben en rook nog.
    Maaarrr ben nu met mijn laatste pakje bezig en er gaat geen nieuwe komen :D

Moet zeggen dat het zwaar gaat worden maar wil m'n hummeltje echt niets aan doen.
    Ben met mijn dochter anderhalf jaar gestopt en sla mezelf nog steeds elke keer voor m'n kop dat ik daarna weer begonnen ben met roken.
    Met mijn zoontje kon ik gewoon niet stoppen, had daarvoor een miskraam gehad.
    Daardoor had ik zoveel stress dat ik het niet laten kon.
    Met 7 maanden zwangerschap was ik alsnog gestopt.
    Dat heb ik tot 2 weken na zijn geboorte volgehouden en toen weer begonnen.

Nu WIL ik stoppen.
    En ik ga alles op alles zetten om niet 1 sigaret aan te raken.
    Yep...dat word dus ook voor mij de hele dag op een lollie sabbelen ;)

Voor de meiden die ook aan het stoppen/minderen zijn.....petje af hoor...want het is echt niet makkelijk!

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik neem mijn petje voor je af meid, en tja als je eenmaal gestopt bent is het altijd zonde dat je daarna weer begint, ik hoop voor je dat je het red, er zijn in ieder geval genoeg lollie's waar je je sabbelbehoefte aan kunt botvieren ;)

Deel Deze Pagina