roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lena8, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik zou niet aan de lollies gaan iig... je tanden zijn erg kwetsbaar tijdens je zwangerschap dus dat zal dan een hele dag een aanslag op je glazuur betekenen. Kies liever een ander alternatief, als suikervrije kauwgom oid.

Verder allemaal veel succes met stoppen!!

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    mahja....lollies, zoethoutje haha
    Kauwgom is idd een hele goeie optie.

Nou nog alleen opletten dat ik geen vreetbuien over hou nadat ik ben gestopt ;)

Veel droge crackers eten haha :D

3. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Roken mjah mjah wat moet ik daar over zeggen.... het beste is dat je stopt zodra je weet dat je zwanger bent...
    ik vind dat je kind een eerlijke kans moet krijgen om 100% gezond te zijn....

Zelf Blowde ik erg veel.... en ik kwam er pas achter dat ik zwanger was op 8 weken... toen ik het wist. (door middel van Spoedecho)
    Heb ik niks meer aangeraakt :)

en ik moet toegeven Zwangerschap is het beste afkickmiddel wat er is...
    Ik zou namelijk nooit meer een joint of sigaret in mijn handen houden!!!

Mijn kind is mijn alles :D

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    moet even zeggen dat ik het knap vindt dat er meiden bij zitten die toegeven dat ze roken of gerookt hebben tijdens de zwangerschap

ook ik heb gerookt bij allen 3 mijn zwangerschappen

en idd smoekie dit soort topic's vragen om zulke reactie's maar vind wel dat je even goed moet nadenken voor je een wijzend vingertje richt op wie dan ook

iedereen is verandwoordelijk voor zijn/haar daden en niemand heeft het recht je daar op aan te vallen

je kan niet altijd een mening delen met iemand en gelukkig maar :)

vandaar dat ik een beetje heftig reageerde
    want niemand hoeft te zeggen dat ik me moet schamen om wat ik ook doe of gedaan heb

geloof dat we zelf wel zo volwassen zijn dat we dat zelf wel snappen

en zwanger een goed afkick middel ? helaas gaat dat niet bij iedereen op :(

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben een half jaar vòòr mijn zwangerschap gestopt met roken en ben er 1 1/2 jaar vanaf geweest, maar helaas, nadat ik was gestopt met borstvoeding ben ik toch weer begonnen met roken (echt oliedom). Nu zijn we weer aan de klus en heb inmiddels 2 miskramen gehad. Mede daardoor vind ik het nu moeilijk om te stoppen, ik heb echt zoiets van, "eerst maar eens zien of mijn lijf zich de volgende zwangerschap wel normaal kan gedragen". Echt een opstandig gevoel zeg maar....Mijn NOD is 11 juli en ik heb nu dus in mijn hoofd om maandag te gaan stoppen. Het is altijd wat makkelijker om te stoppen voordat je zwanger bent, dan tijdens..Omdat je dan toch meestal een beetje hyper bent door het idee dat je een kindje gaat krijgen en juist daardoor het liefste een peuk op wilt steken.

De nicht van mijn man was gelijk met mij zwanger en rookte gewoon door. Ik heb me daar vreselijk aan geërgerd, maargoed, hààr keuze....Ze was 20 november uitgerekend en is uiteindelijk bevallen op 27 oktober van een heeel klein poppetje (2200 gram). Komt dit door het roken?? Of zou het ook gebeurt zijn als ze wel gestopt was...Zelf had ik zoiets van, het komt toch door het roken...Mss een wijzend vingertje, maar zo voelde dat. Nu is ze weer zwanger en wèèr rookt ze door, ik snap dat echt niet...Je zou er nu toch alles aan doen om de 40 weken wel vol te maken??

Wat ik ook niet snap is, dat als een baby geboren wordt, een moeder zich als een leeuwin opsteld...Niemand komt zonder haar toestemming aan haar jong en ze geeft hem het beste eten en genoeg slaap etc....Dus werkelijk waar àlles wordt uit de kast gehaald om haar kindje gezond en veilig op te laten groeien. Waarom kan dat gevoel dan niet tijdens de zwangerschap opgeroepen worden. Jùist die 9 maanden is je kindje volkomen afhankelijk van wat jij als moeder tot je neemt, bescherm het daar dan tegen en steek gewoon geen nieuwe sigaret op....het is zo simpel en ozo nobel.....

6. Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Loetje en dan vooral de laatste zinnen. Ben blij dat er toch nog vrouwen zijn die het welzijn van hun ongeboren baby voorop hebben staan.
    liefs Esje

7. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant

ik heb me na het lezen van dit forum ontzettend kl*te gevoelt , omdat er bij 1 stond dat de bloedvaten van het kindje werden afgeklemd door iedere hijs die je neemt en zo je baby zuurstof te kort kreeg
    ik heb gewoon zitten janken omdat mij door een aantals stress factoren echt niet lukt om er vanaf te blijven
    sterker nog ....door dat te lezen en door al mijn schuldgevoel voelde ik me nog meer gestressed..en ga ik meer roken :( ..ik heb ook bij mijn andere zw. gerookt ..ik lul dit niet goed ...echt niet .. maar probeer idd. iedereen in de waarde te laten

8. fay

fay Actief lid

14 jun 2006
    398
    0
    0
    limburg
    ik heb bij mijn 1e zwangerschap ook gerookt....waren maar 3 a 4 sigaretten per dag...Maar toch, 3 a 4 teveel...Voelde me toen ook heel schuldig, maar had toen zoveel stress dat ik het niet kon laten....
    Heb een paar weken geleden ook geprobeerd te stoppen, hield het maar een paar dagen vol :( ....
    Mocht ik nu zwanger worden, zal ik er alles om te stoppen...Hoop ook dat het me lukt...tis echt moeilijk...

:(
    fay

9. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Er zit een deel in je verhaal dat van mij had kunnen zijn. Gestopt met roken weer begonnen 2 x mk en daar raak je alleen maar frustie van, tenminste ik wel. Ik kan dan nu ook echt niet stoppen. Ik krijg morgen een 2e echo en als daarop blijkt dat alles ok is,( wat ik helaas niet denk) dan gaat er gelijk een knop om en ben ik helemaal klaar met roken!!! Maar ik moet eerst mijn zekerheid hebben. :oops:

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mussie, dat bedoel ik dus idd met dat opstandige gevoel. Je lichaam heeft je 2x in de steek gelaten en nu heb je zoiets van, "jaja, test zegt wel zwanger, maar ik geloof er niks van"...Ik begrijp het volkomen hoor..Maar daarom wil ik nu dus ook maandag stoppen, omdat ik zo vreselijk hoop dat ik de eerstkomende 9 maanden niet meer ongi wordt. Ach, het klinkt allemaal warrig, het is zo moeilijk onder woorden te brengen, dat gevoel, maar ik denk dat jij mij wel snapt ;)

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dit is dus precies waar ik op doelde :(

en dit is dus echt NIET de bedoeling , sorry asjuh dat je je zo beroerd voelde
    maar met dit soort topic's gaan we "helaas"altijd de fout in
    het wordt meestal een wellus nietus topic en met verkeerde uitspraken waar andere zich dan weer behoorlijk op aangesproken voelen

en dit is dus echt niet de bedoeling

het doel van dit forum is om er te zijn voor elkaar en elkaar niet te beschuldigen waar dan ook van

iedereen moet in zijn eigen waarde gelaten worden met wat dan ook
    eerst volgende keer dat we weer zien dat er wijzende vingers of aanvallende woorden gebruikt worden sluiten we de topic meteen

er is nu al een paar keer gewaarschuwd dat dit niet het opzet is van het forum
    we zitten hier om ideeën, vragen en lol met elkaar te hebben en niet om berecht te worden
    hopelijk zijn jullie dat met me eens

dus nogmaals plaatst geen beschuldigingen of iets van die aard die een ander een rot gevoel geven
    denk dus even na "wat" je plaatst
    nogmaals mijn exscuus voor diegene die na het lezen van deze topic een kl*te gevoel hebben over gehouden omdat ze zich erg aangesproken voelde

en asjuh meis ik heb ook verschikkelijk veel gerookt in het begin van mijn zwangerschap van caitlin
    ben niet de jongste meer en wilde graag mijn man een eigen kindje geven
    en als je 3 miskramen hebt meegemaakt kort op elkaar ( en nee niettt door het roken) dan gieren de zenuwen door je lijf en is een sigaretje het meest onschuldige zenuw bedwang middel dat er is ;)
    en caitlin is een super gezond moppeke
    dus meis kom op laat je koppie niet hangen

12. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Dank je wel lieverd ...dat is fijn te horen :oops:

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als vrouwen idd het welzijn van de kinderen voorop zouden stellen zou geen enkele zwangere vrouw koffie-cola etc moeten drinken...hun hele levenstijl (voeding) overhoop gooien en weet ik veel wat nog meer, denk dat er hier genoeg vrouwen zijn die de vinger wijzen naar iemand ie rookt of heeft gerookt tijdens de zwangerschap maar zelf mischien wel liters koffie of cola of weet ik veel wat voor drank nog meer wegwerken of tig keer in de week bij de friettent staan omdat ze zo'n trek hebben in een lekker patatje met dikke klodders vet, zo zijn er nog wel tig dingen op te noemen die je beter kunt laten staan tijdens de zwangerschap.....

ieder zijn eigen ideën en mening maar wel op een respectvolle manier niet alsof iemand die rookt of gerookt heeft een of andere slechte moeder is die niet aan haar kind denkt terwijl men heus wel beter weet...

14. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Loetje,
    je ziet wel dat we niet de enigste zijn. Nee, het is niet goed en ik ben er niet trots op maar wat er ook al geschreven wordt: stres is ook niet goed.En ik ben er inmiddels wel achter als je niet mag roken van bv vriendlief, ga je juist meer roken. Je moet ook de vrijheid kunnen hebben om te denken nu heb ik het echt nodig. En niet denken vriendlief is nu ff hond uitlaten of naar ze werk, dus nu kan ik me gang lekker gaan. Want dan ga je de schade inhalen. :(
    Maar goed, echt tips om helemaal niet meer te roken zijn er denk ik bijna niet.Je moet er het zelf willen en vooral KUNNEN!!! En dat zijn ook 2 heel verschillende dingen.Als het echt niet lukt kunnen we er alleen maar rekening mee houden dat we geen pakje per dag weg zitten te paffen toch???En voor mezelf is het echt zo dat als ik erg veel spanning heb, dat ik van een sigaretje wel rustig word. Dat is op dat moment de enigste troost :oops:
    Ik wens iedereen(incl mezelf) heel erg veel succes/sterkte.
    Liefs, mussie

15. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik begrijp je heel erg goed!! En ik wens je alle succes maandag. Ik hoop echt voor je dat het gaat lukken! Maar ik weet bijna zeker als je hier voor 100% achter staat, dat het ook gaat lukken!!! Als ik morgen goed nieuws te zien en te horen krijg is het bij mij ook afgelopen. Dan ga ik er ook voor ;)

16. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook daar ben ik het mee eens ;)

17. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Ik denk niet dat je roken niet moet gaan vergelijken met friet eten.... Tuurlijk is het niet gezond maar roken is toch een heel ander kaliber.
    En dat je mensen hebt die ongezond leven tijdens de zwangerschap ja tuurlijk zijn die er. Maar koffie drinken en roken staat denk ik niet in verhouding.
    Ik heb tijdens mijn zwngerschap heeeel er gezond geleefd en doe het nu weer. Gewoon puur omdat ik het allerbeste voor mijn kindje wil.
    Ik snap best dat het voor rokers niet leuk is om aangevallen te worden, maar als niet roker zijnde kan je weinig respect op brengen voor iemand die wel rookt. iniedergeval dit gelt voor mij.
    Als je wilt stoppen lijkt mij het genoeg om te weten wat het met je kindje (kan)doen.
    Kun je gene begeleiding krijgen via je verloskundige. Als ik jou was zou ik echt gaan stoppen als je dat zelf wilt want ik denk dan echt dat je trots op je zelf bent.

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    De vergelijking roken en friet is misschien ietwat overdreven, maar is ook niet goed voor je als je ik weet niet hoeveel patatjes met dikke klodders wegwerkt of weet ik veel wat voor vette shit nog meer…

Dat jij koffie en roken niet in verhouding vindt staan is in dit geval jou mening maar zeer zeker is het wel dat het drinken van koffie net zo schadelijk kan zijn maar dat men het vaak niet eens in de gaten hebt, en vandaar dat ik net zei dat er misschien wel tig liters koffie drinkende vrouwen zijn die de vinger uitsteken naar een rokende zwangere terwijl zijzelf net zo slecht bezig zijn…
    Zwangerschap en cafeïne
    Cafeïne is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Aanstaande moeders kunnen daarom beter niet te veel koffie, thee en cola drinken. Zogenaamde ‘energydrinks’ met een grote hoeveelheid cafeïne kunnen het beste worden vermeden.

Het advies is om maximaal 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.

dus ja ik denk dat het toch echt wel in verhouding staat, maar goed daar mag ieder zijn eigen mening over hebben natuurlijk…

ik heb beide keren (op het roken na dan) heel gezond geleefd, en op vele dingen gelet tijdens mijn zwangerschap, maar wel op zo’n manier dat ik er zelf ook nog plezier in had…ik heb geen bak koffie of thee aangeraakt en ook cola heb ik terzijde geschoven toen ik in verwachting was (ja af en toe een glaasje cola) dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen dat veel mensen de rokers verwijten te roken, maar zelf op een andere manier wel dingen eten – drinken die ook zeer zeker niet goed zijn voor het ongeboren kind, dan kun je in mijn ogen dan, beter nog af en toe een sigaretje nemen (als je het echt niet kunt laten) dan de sigaretten te laten staan en tig liters koffie – cola noem maar op tot je nemen

ik als wel roker kan te allen tijde respect opbrengen voor andermans levenstijl, ik kan mijn mening geven over hoe ik erover denk, en dat is dat, verder zeg ik altijd iedereen moet datgene doen wat hem ./ haar goeddunkt….en dat mag je andersom ook van andere wel verwachten vindt ik en als je de reactie’s hier zo leest is dat zeer zeker niet altijd het geval…

het willen en kunnen stoppen staat voor mij niet in verhouding van hoe ik me dan voel, ik heb het echt wel geprobeerd hoor bij de 1e maar toen werd ik echt een mens die voor de omgeving, en trouwens ook voor mezelf niet te harden was, ik zat echt met mijzelf in de knoop wist niet wat ik met mezelf aan moest, nou als ik dan moet kiezen tussen een zwangerschap zonder stress of 9 maanden lang te moeten stressen omdat ik dat sigaretje moet laten staan (terwijl ik al het andere wel aan de kant kan laten niet altijd makkelijk maar toch wel) dan kies ik toch echt voor dat sigaretje, het was ook niet zo dat ik net zo veel rookte als gewoonlijk, ik was al veel geminderd en dat was voor mij meer dan genoeg….

En trots ben en blijf ik altijd op mezelf met of zonder sigaretje op zijn tijd…. ;)

19. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Het klopt overmatig koffiedrinken is te vergelijken met roken, er zit in allebei opwekkende stoffen dus niet zo gek. Maar van koffie kun je overstappen op caffeïne vrije koffie en met roken is er geen gif en nicotine loos allernatief.

Ik heb nu wel heel erg zin gekregen in van die vlaamse frites die ze hier in het WC verkopen met dikke klodders mayo.... :p Én bedankt ;)

20. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    tja maar wat is te veel koffie
    vind dat altijd zo vaag

Deel Deze Pagina