roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door djara, 2 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik vind dat je het fantastisch doet!!! en van dat halve sigaretje kom je ook nog wel af!

    Good luck!!
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Hoi Agnes,

    Bij ons wordt nog wel in huis gerookt. Sommige mensen gaan uit zichzelf naar buiten... Erg prettig!
    Straks als de baby er is moeten ze naar buiten. Wij hebben alleen geen afdakje!!! Maar dat is niet anders.

    Mijn man wil graag stoppen met roken, maar vindt het toch wel erg lastig. Zelf rook ik niet, dus heb het makkelijk.

    Agnes, rookte je veel? Ik vind het erg knap van je dat je nu al bijna niet meer rookt. Ga zo door!

    Liefs,
    Lotte
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik rookt anderhalf to 2 pakjes per dag, dus ja......ik rookte heel veel....

    agnes
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    wow dan vind ik dat je het echt goed doet!!!!

    volhouden he!!
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Knap dat je probeerd te stoppen!

    Ik rook ook en ben bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook gestopt
    Ik heb daar totaal geen moeite mee gehad maar de enige reden daarvoor is dat ik zo ziek was als een hond en van de lucht van een sigaret al rennen moest.

    moeilijk vond ik na de bevalling (keizersnede).
    toen ik weer thuis was heb ik voorzichtig weer een sigaret gerookt.
    Mezelf voorgehouden dat ik voor de gezelligheid wou roken.
    een week later zat ik weer op een pakje per dag. :(

    toch zonde, negen maanden niet roken en zo snel weer terug verslaafd.
    Bij de volgende wil ik ook na de bevalling er van af blijven.

    ze zeggen dat als je rookt het geboorte gewicht van de baby lager is.
    maar ook als je gestopt bent of helemaal niet rookt kan dat gebeuren.
    mijn dochtertje woog 2380 bij de geboorte en ik rookte helemaal niet meer.

    nou succes met het stoppen ook al lukt het niet ik vind het knap dat je het in ieder geval probeerd!

    liefs Jolanda
     
  6. Didi

    Didi Lid

    30 mei 2005
    99
    0
    0
    Stoppen met roken is me nog niet echt gelukt, ik probeer wel te minderen. Ik heb het meeste moeite met de ochtend. Ik zit nu ongeveer op 8 ipv van een heel pakje. Als straks bekend is aan iedereen hoop ik nog meer stimulans te hebben om nog meer te minderen of eigenlijk te stoppen.
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ikzelf rook niet. Maar aan iedereen die stopt of probeert te stoppen of te minderen, ik leef met jullie mee en hoop dat het gaat lukken.


    xxx
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik had vandaag een zwakke dag... 3!!!!!! maar goed, mijn man zegt ook: morgen is er weer een dag!!! ik straf me zelf er niet voor, ik heb toch een paar dagen NIET gerookt, dus morgen met frisse moed verder...

    agnes
     
  9. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Moeilijk hoor dat stoppen met roken.
    Ik rookte een pakje per dag, nu smorgens als ik wakker wordt 1tje en savonds na het eten. Kan het niet laten, maar voel me echt schuldig als ik hem opsteek. Die 2 daar kom ik ook nog wel vanaf..
     
  10. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Ik ben ook gestopt met roken en de visite mag nog wel binnen roken . maar als de baby er straks is dan mogen ze buiten roken .
    dan word er in huis niet meer gerookt .

    groetjes yvonne
     
  11. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Even een rekensommetje...

    stel je rookt(e) 1 pakje per dag = 4,-
    Een zwangerschap duurt 280 dagen, minus de 30 dagen dat je het nog niet wist = 250 dagen.
    Als het je lukt om te stoppen, dan heb je 250 x 4,- = 1000,- uitgespaard omdat je gedurende de zwangerschap niet hebt gerookt!!!
    1000,-
    Daar kun je toch een heleboel leuke dingen mee doen.....

    Succes met stoppen!
    Groetjes van Kiki.

    PS ik ben nu 10 dagen clean!
     
  12. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    oooow Sil!
    En je was er nog wel zo groots op dat je na de test meteen gestopt was....
    Jammer....
     
  13. Baby Girl

    Baby Girl Lid

    7 sep 2005
    51
    0
    0
    Sales and Event Fastliner
    ODK
    ik ben nog niet zwanger, maar weet wel hoe zwaar het kan zijn om minder of niet te roken. was ook eens 6 maanden gestopt met roken maar jammer genoeg ben ik er terug mee begonnen.

    maar jij moet niet opgeven, hoe groot de verleiding ook is.
    gewoon in je gedachte houden dat je op het einde een gezonde kindje heb en dat wil veel meer zeggen.

    ben 21 jaar en rook al van mijn 18 jaar.wil nu ook zwanger worden, dus probeer ik me bezig te houden zodat ik minder zou roken en hopelijk daarna te stoppen.

    in ieder geval

    hold on girl :D :D
     
  14. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    Ik heb er ook echt moeite mee om er vanaf te blijven ik kan het gewoon niet heb te veel stress door het overlijden van mijn moeder het lukt me gewoon niet
    heeft iemand misschien wat nuttige tips voor me???
    Knuffels Sylvia
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Sylvia, stress is inderdaad erg funest voor je als je wilt stoppen met roken.. de enige tip die ik voor je heb, is denk aan je kindje....
    Ik heb ruim 8jaar een pakje per dag gerookt, maar ben helemaal gestopt het is lastig maar het kan wel.
    Pak bij trek in een sigaretje een lolly of een worteltje, en in de auto rookte ik altijd veel, daar heb ik nu standaard een fles water mee, ter vervanging zeg maar..
    Succes!
     
  16. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    bedankt voor je tip.
    Ik zal het gaan proberen
    knuffels Sylvia
     
  17. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Hoi Sylvia,

    ik heb nog wel een tip voor je (ik ben tegelijk gestopt met de pil en roken, snap wel hoe moeilijk het is).

    Laat je niet verleiden tot het vergoeilijken van roken. Ik hoor rokende zwangere vrouwen wel eens zeggen: ja maar er is nooit bewezen dat het slecht is. En: vroeger rookte zoveel zwangere vrouwen en wij zijn toch ook allemaal gezond? Of als ik stress heb door niet roken, heeft mijn kindje dat ook dus dan kan ik maar beter roken.

    Maar dat is allemaal onzin, roken is slecht voor je baby, punt, uit, klaar. Dus als je elke keer als je een sigaret opsteekt, steeds tegen jezelf blijft herhalen dat het heel slecht is voor je baby, krijg je vanzelf minder zin in die sigaret. Het is even doorzetten maar je krijgt er zoveel voor terug!

    Heel veel succes en als ik het kon, kan echt iedereen het hoor!
     
  18. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ikzelf rook niet. Maar m'n moeder rookte veel toen ze zwanger was van mij en ze stond daarbij gans de dag ook nog in een cafe.
    Ik moet zeggen, nu heb ik vaak last van kortademigheid en heb ik ook erg weinig adem wanneer rondom mij gerookt wordt. Ik ben er zeker van dat het ermee te maken heeft dat m'n moeder tijdens haar zwangerschap is blijven roken.
    Ik zou zeggen, probeer aan de gezondheid van je kleintje te denken, mss dat je je daar wat aan kan optrekken.
     
  19. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    dank jullie wel voor de tips en verhalen ik hoop echt dat het me lukt!!!!!

    Knuffels Sylvia
     
  20. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb het nog steeds erug moeilijk, ik had dat absoluut niet verwacht, die halve sigaret is alweer 3 geworden, en met 3 is mijn humeur wel heel veel beter,..... ik weet dat het slecht is, maar ik doe echt mijn best...
     

Deel Deze Pagina