Ha iedereen, Op mijn werkdagen loop ik in de pauze vaak een rondje. Een collega loopt nu ook mee, maar zij rookt tijdens het wandelen.. Gisteren ook en een halfuur later ging ik kolven. Kan ik de gekolfde melk aan mijn baby geven of raden jullie dit af? Vind het lastig om er iets van te zeggen. Zelf geeft ze ook borstvoedig op het moment en heb het idee dat collega's me sws al overbezorgd vinden Tijdens m'n zwangerschap liep ik ook weleens langs rokende collega's en raakte van binnen dan ook altijd in paniek Een keer tijdens een personeelsuitje rookten er ook collega's buiten (zelf hield ik wel enige afstand) en ong. 2 uur later ging ik voeden, maar daar zat dus wel meer tijd tussen. Zou dit alsnog slecht zijn? Soms denk ik misschien had ik beter kunstvoeding kunnen geven. Al zovaak twijfels of hij niks slechts binnenkrijgt door mij. Heb bijv 4 koppen venkelthee gedronken toen ik nog niet wist dat dat niet mocht icm borstvoeding. Maargoed.. wat denken jullie? Kun je gekolfde melk geven aan je baby terwijl je net ong 10 min naast een rokende collega liep? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Je komt inderdaad wat overbezorgd over. Dat zou ik trouwens niet aannemen van een vrouw die rookt terwijl ze borstvoeding geeft. Maar misschien wil je het wel aannemen van een niet-rokende moeder die tijdens de zwangerschap keurig netjes foliumzuur slikte en alcohol, rood vlees e.d. heeft vermeden. Je zit niet uren achter elkaar in een rookhok, maar loopt een paar keer per week 10 mine uten buiten in de frisse lucht naast een rokende collega. Zoveel schadelijks krijg je niet binnen. Probeer je er geen zorgen over te maken en geniet gewoon van het feit dat je je kindje zelf kunt voeden.
Bedankt voor je reactie en dat je er de moeite voor hebt genomen, dat waardeer ik!! Je hebt helemaal gelijk!
De mens is een zoogdier, zo zijn we gemaakt. We hebben ondertussen behoorlijk wat dingen mee gemaakt en zijn altijd in staat geweest om onze kinderen te voeden. Zelfs in oorlogen natuurrampen en weet ik wat Ons lijf heeft als prioriteit: het kind moet eten. Je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken. Moedermelk is de beste voeding voor je baby