Als ik heel eerlijk ben irriteer ik me kapot aan haar wat ze heeft geen idee wat ze aanricht. ????Snap niet waarom jij je irriteert aan je buren en vooral wie ben jij om voor haar te bepalen of ze door heeft wat ze aan richt??oordeel toch niet te snel de overbuurtjes
ze mag zich toch wel aan iemand of iets te irriteren ? daarbij weet heel de wereld dat roken slecht is, zelfs als je niet zwanger bent !! dus barbara heeft daar gewoon gelijk in dat ook dat meisje wel weet dat het slecht is. en verder vind ik haar bericht niet echt oordelend over ...jou bericht daarin tegen......
Ik vind het niet zo subtiel te oordelen over iemand die je niet kent?vooral als je dat niet openlijk durft te zeggen maar wel achter mensen hun rug om.
wat doe je nu zelf bij barbara dan ? en daarbij zegt ze tegen janna dat zij ook wel weet dat het niet goed is... janna heeft zelf aangegeven te willen stoppen waarom zou ze stoppen als roken gezond is ? dus ze stopt omdat het slecht is voor haar kindje. ( ze probeert te stoppen ) net als de andere dames hier, en daarbij is en blijft het een feit dat roken slecht is. zwanger of niet zwanger,
Meid ik heb helaas ook gerookt tijdens de zwangerschap (en niet alleen gerookt) en heb hartstikke spijt ervan, en zeker toen moijn zoontje behoorlijk klein ter wereld kwam (of het daardoor komt weet je natuurlijk niet maar je vraagt je het wel af) Maar ik vind het WEL goed dat je sowieso minderd. Stoppen is beter , helemaal mee eens, maar dat je iig pogingen onderneemd vind ik top. En nu DOORZETTEN meid, je kunt het. Laat het je niet overkomen dat je net als ik spijt hebt als het te laat is en je je altijd zal blijven afvragen of het door het roken komt. Dus probeer te stoppen, doe je stinkende best maar als je een dag tch hebt gerookt of toch 1 peuk teveel martel jezelf dan ook weer niet en gebruik het juist als motivatie om het de volgende dag beter te doen. en sorrie ik kan het niet laten maar ergens werd gezegd van, als je nu al niet de verantwoordelijkheid kan nemen voor je kind hoe moet dat later dan...Nou sorry hoor, door 1 hele domme fout (roken) ben je niet gelijk superslecht. En ben je per direct onverantwoordelijk. Iedereen maakt fouten en sommige helaas een beetje domme maar om gelijk te suggereren dat iemand dan later ook niet goed voor zijn kind kan zorgen vind ik erg kort door de bocht... Meiden die stoppen of iig pogingen ondernemen GO FOR IT, jullie hebbben mijn steun en pb-en mag altijd, want ik weet als geen ander hoe moeilijk het kan zijn, maar ook als geen ander wat de gevolgen kunnen zijn toi toi toi
Toch bijzonder dat er nog altijd een discussie kan ontstaan over iets waar eigenlijk niemand het over oneens is: roken is slecht voor je en dus zeker tijdens een zwangerschap af te raden! En wat jammer dat het dan soms zo'n naar toontje krijgt... Ik ben op 21 december 2007 gestopt toen ik een positieve test in handen had en sindsdien niet meer gerookt. Door mijn zwangerschap heb ik geen problemen met stoppen gehad maar realiseer me dat dit ook een beetje geluk was. Wel vond ik mezelf gewoon stoer! Het is fijn om niet te roken, je kunt ergens trots op zijn (en niet een beetje maar een boel). Ik heb bijna 18 jaar gerookt (10-20 sigaretten per dag.... Yech, moet er nu niet meer aan denken!) Roken is een keuze en iedereen kan de keuze maken NIET te roken. Het moeilijke is bij die keuze blijven. Bedenk je eens dat je elke nacht een flink aantal uren achter elkaar niet rookt... je hebt je lichaam daarop getraind... dat kan dus ook buiten slapen om! Iedereen die gestopt is of wil stoppen: YOU GO GIRL! Wat je doet is goed, het grootste geschenk wat je je ongeboren kind EN jezelf kunt geven. Je wilt niet alleen aan gezond kindje maar dat kindje ook een gezonde mama geven toch? DOEN en zoek / vind alle hulp die JIJ daar bij nodig hebt (en trek je partner mee ) Voor de zwangere rokers (1 of 100 sigaretten): niemand heeft het recht om je te veroordelen maar iedereen heeft het recht op zijn verontwaardiging. En dat laatste roept roken tijdens de zwangerschap wel op. Deal with it.
Ik weet hoe moeilijk het is ik ben zwanger van nr 2 en rook ook nog bij de eerste wou ik stoppen maar door overlijden van me vader is dit niet gelukt en met de geboorte kreeg ik zelf een compliment van de gyno mijn placenta zag er zo goed uit hij nie eens zag ik rookte en ik rookte behoorlijk wat 1 a 2 pakjes op een dag dus stond ie ook versteld van het feit mijn placenta er zo goed uit zag.nu met nr 2 rook ik ook nog wel minder ongeveer 7 peukies op een dag mijn vk zegt roken is beter als stress dus kan beter peukie nemen als gaan stressen om het geval ik nicotine tekort kom.als je kan stoppen kun je altijd proberen.su6
dat is echt keiharde bull-shit een vk of gyn mag dat niet eens zeggen, heb het zelf aan mijn gyn gevraagt en die heeft gezegt dat het dus echt niet zo is wat jij nu zegt !!!! daarbij zorgt af en toe een sigaret voor meer stress dan meteen stoppen, ook dat zou elke vk/gyn moeten weten en kunnen vertellen, en daarbij zou ik ook meer stress hebben van het wel roken dan het niet roken omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben als er iets gebeurt, of mij de rest van mijn leven moet afvragen of het aan mij heeft gelegen, dan maar beter stress van stoppen met roken dan van roken toch kijk hier maar eens NCRV- Babyboom - FAQ's ook op de site van stivoro staat dat roken zelf schadelijker is dan de stress die het stoppen van roken met zich brengt !!! http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Roken___kinderen/Zwangerschap/Voor_volwassenen/Hallo_Wereld___under_construction.aspx?mId=9927&rId=963 http://www.medicinfo.nl/%7B09833d38-1e20-49e6-b488-5ea6cba37936%7D/d_474 volgens mij zegt dit genoeg toch ?? en voor de mama's die proberen te stoppen, kom op dames jullie kunnen het echt wel !!! misschien is dit een site voor jullie ? het is een soort stappenplan, en ook daar zijn mama's die stoppen met roken,en je kunt hun "dagboek"lezen over hoe hun het voor elkaar boksen en misschien dat je daar steun uit kunt halen ?? http://www.rookvrijzwanger.nl/index.php/ nogmaals, zet hem op dames, jullie kunnen het wel !!!
mejojo, je hebt helemaal gelijk!! Maar ik ben bang dat het weinig uithaald! De meeste hebben overal een smoes voor, of ze zijn ziek, of iemand uit de familie is ziek, enz.. Dom hoor, want wat zeg je als je kindje er wel wat aan over houdt en jou later vraagt hoe het hier aan komt? Stel dat je kindje overlijd door het roken tijdens zwangerschap, want ja dat gebeurt!! HOe zou je je dan voelen? Achja, dan heb je altijd nog de smoes: ik kon niet stoppen. Ik vind het ontzettende bullshit!!! Iedereen kan stoppen, het zegt heel wat over de persoon in kwestie als die zegt: ik kan niet stoppen! Dan heb je toch niks geen zelf-dicipline??
Dus dat de gyno zei: goh ik zie niks aan de placenta, denk jij dat het bij je 2e ook niks uit zou halen?? Je gaat gewoon vrolijk verder. Dadelijk beval je van de 2e, heeft het een groeiachterstand, ontzettend benauwd, en een zwarte placenta waar je u tegen zegt.. Ben benieuwd of je het hier dan weer zo trots komt vertellen. En mejojo heeft gelijk, want roken is VEEL schadelijker dan de stress die je er aan hebt als je stopt. Dat is zooo vaak gewezen! Weet niet waar jou vk die onzin heeft geleerd?
mijn vriendin is tijdens de zwangerschap bijna overleden in de buik omdat haar vader rookte in huis en haar moeder dus meerookte. de placenta deed met 30 weken helemaal niets meer, en de gyn schijnt behoorlijk boos te zijn geweest op die man. stoppen met roken is moeilijk, voelt als bijna onmogelijk ja. maar zeggen dat de stress van het stoppen erger is, is gewoon naief. hier zegt de vlos dat gelukkig niet. het is ieders eigen keuze, dat vind ik echt. maar ik vind het jammer dat vrouwen niet erkennen voor zichzelf dat ze er een risico mee nemen.
Ik heb ook gerookt tijdens de zwangerschap, weliswaar minder dan normaal, maarja het waren wel wat sigaretjes op een dag. De placenta zag er wel supergoed uit enzo, maar dat is geen excuus. Ik kon het gewoon niet goed opbrengen om te stoppen. Volgende keer probeer ik het zeker weer, om te stoppen
Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt met roken, en rookt normaal aardig wat hoor maar kon het niet meer over mijn hart verkrijgen, en mijn vriend rookt ook niet meer in huis. Iedereen veel succes met stoppen de een stopt makkelijker dan de ander.
Ik kan er met mijn pet niet bij dat er anno 2009 nog mensen zijn die tijdens een zwangerschap roken terwijl iedereen weet wat daarvan de gevaren zijn voor het kindje! Is het dan echt zo moeilijk om je eigen belang voor 9 maanden opzij te zetten? Ik vond het voor mezelf in ieder geval niets meer dan vanzelfsprekend om direct te stoppen. Moeilijk of niet. Het gaat nu even niet alleen om mezelf!
laten we het wel ff een steunpunt houden voor de dames die proberen te stoppen, iemand vermelde hier al eerder ; wat fijn dat we nu eindelijk een topic hebben over roken waarbij je niet meteen word aangevallen maar gewoon om steun kunt vragen, ook ik zou dat graag zo blijven zien, laten we nu gewoon geloven in deze dames dat ook zij kunnen stoppen,
Ik ben begin vorig jaar (9-01) gestopt met roken omdat ik ruim voor de zwangerschap gestopt wilde zijn. Had zelf altijd gezegd dat ik ging stoppen met roken op het moment dat ik erachter kwam dat ik zwanger was, maar het is voor je kindje veel beter om van tevoren te stoppen (heb zelf vroeger last gehad van meerdere allergiën en astma, mijn moeder heeft ook gerookt tijdens al haar zwangerschappen, en dat wil ik mijn kindje besparen). Moet wel zeggen dat het me ditmaal ook totaal geen moeite heeft gekost, was er helemaal klaar voor. Heb sindsdien ook eigenlijk nooit de zin gehad om een sigaret op te steken (en het dus uiteraard ook niet gedaan). Maar goed, het is over het algemeen inderdaad beter om toch te roken dan te stoppen tijdens de zwangerschap (wel zo min mogelijk roken dan natuurlijk). Stoppen met roken kan zo ongelooflijk veel stress met zich mee brengen (het is ook een lichamelijke en geestelijke verslaving), vandaar dat dit ook door zoveel VK's wordt geadviseerd. Maar goed, de hoeveelheid stress die zoiets met zich meebrengt zal uiteraard ook per persoon verschillen (en dat is ook van veel factoren afhankelijk), is dus ook niet zo even in te schatten. Denk dat je dat zelf beter in kunt schatten.
Tijdens mijn zwangerschap van mijn dochter, wat een extreem stressvolle periode was vanwege omstandigheden, rookte ik ook. Voor mijn zwangerschap rookte ik ruim een pakje per dag, toen ik wist dat ik zwanger was minderde ik dat naar drie per dag. Ik schaamde de dood! Ik vond het zo erg dat ik nog rookte, en deed het dan ook stiekem. Er waren maar een paar mensen die het wisten. Ik rookte dan ook nooit in het openbaar.... Het dokters advies was toen dat die drie sigaretten even veel met zich mee brachten als de stress (samen met de stress die ik al had) van het stoppen met roken. Dat duurt natuurlijk ook langer dan een paar dagen.... Dus bleef ik stiekem die drie sigaretten, met schaamte, roken. Mijn dochter had een laag geboorte gewicht. Wat zowel een gevolg is van stress als van roken... Gek genoeg had ik na mijn bevalling helemaal geen behoefte meer aan roken. Ik vergat het zelfs... En zo kwam ik er na een week achter dat ik niet meer rookte. Ik heb toen mijn sigaretten weg gehaald en pas na maanden kreeg ik weer trek in sigaret. Heel gek. Nu ben ik helemaal rook vrij! Het roken tijdens de zwangerschap valt natuurlijk niet goed te praten, maar als het je echt niet lukt om te stoppen en je hebt al veel stress, dan zou ik het bij die drie sigaretten per dag houden. Zoals de dokter toen dus tegen mij zei. Succes, en laat je niks wijs maken door mensen die niks met jou te maken hebben, hoe moeilijk ook! Pff, lang verhaal....
hallo ook ik ben niet gestopt met roken tijdens de zwangerschap niet dat ik het niet geprobeerd heb heb het meerdere keren gedaan, maar herviel steeds uiteindelijk kwam het neer op 3 per dag op dagen dat ik herviel heb dus wel paar stopperiodes gehad nu ben ik bevallen van een super gezond kindje hij is blijven zitten tot 41 weken en 1 dag was perfect op gewicht en is zelfs op veel dingen al voor zo was hij na 2 dagen al aan het bijkomen en nu, na 10 dagen zit hij al 300 gr boven zijn geboortegewicht het is een heel rustig kind huilt enkel bij honger of een vuile luier verder begon hij na 4 dagen al rond te kijken nu is hij zo'n 1'5 per dag wakker kortom een droom van een kind en perfect gezond mss heb ik idd geluk gehad ik weet het niet, niemand kan dat zeggen maar toch zal ik ook bij een volgende zwangerschap opnieuw proberen te stoppen en lukt het niet, dan zal ik me ook door niemand stress laten aanpraten het kan beide kanten uitgaan dat weet ik ook, dus hoeft er me dazt niemand nog eens te zeggen dat is nu eenmaal =ijn zaak
Ik wil hier toch even op reageren en ik wil geen discussie op touw zetten, maar.... Je hebt idd heel veel geluk gehad... En dat zal elke arts beamen! En dan hier vol trots lopen te vertellen hoe supergezond je kindje wel niet is en hoeveel hij voor loopt etc. Sorrie hoor... Oke.. je hebt geprobeerd, maar besef je wel wat je op het spel gezet hebt?!? Ja het is goed gegaan en daar mag je God op je blote knietjes voor danken meid! Een lofprijzing over hoe goed je kindje wel niet is is dan zeker niet op zijn plaats... En over niemand kan dat zeggen?!? Nou dat dacht ik dus echt wel he... Het is nl. echt niet zo uit de lucht gegrepen dat roken tijdens de zwangerschap slecht voor het kindje is en het een kindje zelfs fataal kan worden... Mensen die praten zoals jij doen een simpele poging, maar echt proberen... echt hun best er voor doen?!? Ik geloof er geen snars van... Daarvoor praat je me nu veeeeels te gemakkelijk! Voor de meiden die hier hun uiterste best doen heb ik absoluut respect! Want dat het moeilijk is om te stoppen dat besef ik wel...