rokende mamma`s

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door janna76, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben het wel eens met wishgirl. Ik vind het ook niet netjes staan om trots neer te zetten dat je ondanks het roken een gezond kindje op de wereld hebt gezet....wees maar blij denk ik dan eerlijk gezegt. En moet je daar echt trots op zijn vraag ik me dan af en nu al zeggen dat je het bij een 2e mischien wel echt gaat proberen :( Dan kom je ook niet echt serieus op mij over.

Ik heb potverdorie sigaretjes uit een asbak staan vissen om ze open te maken, alles te verzamelen en om er vervolgens een nieuw sigaretje van te draaien, dus verslaafd was ik tot onder m'n oksels maar ook ik ben gestopt en hoe me dat écht gelukt is?...voor mijn kind, mijn kind die mijn lichaam nodig heeft om te groeien en bloeien.

Ik vind het ook raar van een vk om te zeggen dat weinig roken beter is dan de stress...Kom op joh, als ze zegt dat rauw vlees eten niet slecht is vraag je toch ook of ze wel normaal is? Die stress ken ik maar al te goed maar laat dit soort dingen toch geen smoes zijn om toch door te gaan met roken. Want dat is het simpelweg gewoon, een stomme smoes.

Meiden die willen stoppen, zet em op!!! Jullie kunnen het!!!

2. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Ik ben bij mn eerste niet gepland zwanger geraakt en rookte toen nog.Zodra ik het wist ben ik gelijk gestopt.
    Mijn motivatie is mn kindje en ik doe daar alles voor.
    Goed van je dat je nu gaat stoppen Janna!
    Succes ermee!

3. weet je wat nu nadeel is van zon onderwerp dat roken de mamas volgens anderen niks over hebben voor hun kindje als ze niet stoppen.En waarom mag ik niet trots zijn op het feit ik rookte en toch een gezond kind heb gekregen moet ik dan maar neer zetten dat het een ongezond kindje had gehoopt want dat is wat jullie willen horen schijnbaar.ik wil er mee zeggen dat er ook rookende mama zijn die ook gewoon gezonde kinderen brengen en niet alles aan het roken ligt.Ik heb bij de eerste ook geprobeerd net zo als bij een 2e en jammer genoeg lukt het me niet maar ook rookende moeders verdienen net zo veel respect als niet rokende want ook wij willen het alle beste voor ons kind of we nu 1 of 2 peukies op steken
    er zijn ergere dingen in de wereld om je druk over te maken,En nogmaals roken tijdens zwangerschap is niet oke maar soms is het nie anders en laat die mensen dan ook in hun waardes.net als tropic file amiricaan eten als je zwanger bent ff een vb denk dat dat nog veel meer gevolgens heb voor je ongeboren kind als een peukie hoor als je die bactirie krijgt maar daar lees ik niet van zwangeren over dat ze slecht voor hun ongeboren kind zijn daar lees ik alleen hoeveel zwangeren het niet kunne laten om een dodelijkbactirie weg te houden bij hun kind.terwijl zo iets toch even wat makkelijker is om te laten liggen als een peukie.

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    helemaal met naomy2007 eens
    ook rokende moeders verdienen respect
    en hoeven niet afgebroken te worden omdat ze trots zijn op hun kind

steek elke zwangere vrouw in een gouden kastje, me verse lucht en enkel wat we wel mogen
    en er is niemand die ooit nog zwanger wil zijn
    en nee, rokenis niet oke, maar dat betekent niet dat mensen die wel roken (wel of niet geprobeerd te stoppen) slechte ouders zullen zijn

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Na de zwangerschapstest was ik zó geschrokken dat ik een sigaret opstak... Daarna nog 1 sigaret de volgende dag gerookt, maar daarna niet meer. De eerste paar dagen bloedsjagerijnig natuurlijk. Maar nu denk ik er bijna niet meer aan. (nu twee weken terug).

Nu moet ik er eerlijk gezegd ook niet aan denken, roken. Maar dat ligt aan de continue misselijkheid en braken. Koffie, ook een verslaving, ben ik ook mee gestopt. Ik verdraag het niet meer.

Ik denk dat het het beste is als je direct stopt en niet iedere dag nog 3 sigaretten rookt. Dat blijf je namelijk die verslaving houden en er continue aan denken.

En wat betreft de stress: ik heb ook gelezen dat wanneer je een aantal sigaretten per dag rookt, je lichaam juist gestresst is, omdat het dan steeds weer naar die enkele sigaretten verlangt.

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het is in topics als deze vaak blijkbaar moeilijk om goed te lezen...

Zoals al meerdere keren is uitgelegd gaat het er niet om dat je niet blij* zou mogen zijn dat je kind gezond is (of lijkt). Het gaat erom dat het niet gepast is dat je dat hier in dit topic verkondigt, aangezien we juist allemaal proberen de dames te steunen die willen stoppen! Jouw 'succes-verhaal' is er niet 1 die motiveert te stoppen. Door dit soort verhalen denken vrouwen namelijk dat het allemaal wel losloopt als ze niet kunnen stoppen, en dat vinden de meeste mensen hier een verkeerde voorstelling van zaken...

* Let wel, ik zeg blij ipv trots, aangezien ik niet vind dat je iets hebt om trots op te zijn als het stoppen met roken niet lukte. Blij vind ik zeker wel terecht...

7. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    dat succesverhalen niet aanmoedigen om te stoppen met roken snAp ik heel goed

maar om nu te zeggen dat we enkel blij mogen zijn met ons kindje en niet trots, gaat me toch te ver

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Verder dan dit ga ik er ook niet over zeggen, maar je begrijpt het niet goed...
    Je mag trots zijn op je kindje... sterker nog.. ik vind dat elke moeder trots moet zijn op haar kindje(s)...

Maar waar we het hier over hebben is het er trots over praten dat je kindje zo gezond is en het zo voorloopt ondanks dat je gerookt hebt tijdens de zwangerschap...
    Dáár gaat het trotszijn over en dus niet over je kindje zelf...

9. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Het gaat nergens meer over, laten we de TS aanmoedigen.
    STOP!!!!

10. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Daar sluit ik me volledig bij aan!

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    @naomy: een peuk vergelijken met filet :(
    Als je een roker bent dan rook je dagelijks meerdere peuken per dag en dat 9 maanden lang. Ik neem aan dat de zwangeren niet meerdere keren per dag en dat 9 maanden lang filet eten? Dus die vergelijking gaat toch niet op.
    Als je rookt ben je consequent bezig met het in gevaar brengen van de gezondheid van je kind! En met misschien 1 of 2 keer filet toch echt niet. Hoewel het natuurlijk niet slim is, is de kans wel erg klein.

Rokers zoeken altijd wel een smoesje om hun eigen gedrag goed te praten. Dit hoeft niet want er kan helemaal niet goed gepraat worden over zoiets. Net zoals alcohol en drugs gebruiken. Het is dag in dag uit je kind giftige stoffen laten inademen en dat in de groei van zijn leven.

12. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik denk dat iedereen wil stoppen met roken, omdat iedereen snapt dat het niet gezond is. Maar voor sommige vrouwen is het gewoon heel moeilijk, let wel het is en blijft een verslaving die net zo moeilijk is als drank, drugs en noem maar op. Misschien wel moeilijker omdat roken over het algemeen nog wel geaccepteerd is....

Waar ik me een beetje kwaad om maak is dat hier beweerd wordt dat vrouwen die roken tijdens de zwangerschap minder goede moeders zouden zijn omdat zij niet alles overhebben voor hun kindje. Kom op zeg waar gaat het over!!! Zie het in perspectief!!!

En veroordeel elkaar niet zo en kap met het wijzen van vingertjes. Ik denk dat sommige kinderen het zwaar gaan krijgen in hun leven omdat de ouders een rot relatie hebben om maar niet te spreken wat scheidingen enz enz met kinderen doen. Wil dat dan zeggen dat dat allemaal slechte ouders zijn!!! Iedereen wil het beste voor zijn/haar kindje en iedereen doet zijn best daarvoor. Maar alles 100% goed doen gaat helaas niet. Als dat zo zou zijn zouden er niet zoveel verknipte personen rondlopen.

Laten we hier nou de vrouwen die willen stoppen een hart onder de riem steken, zij hoeven niet te horen dat roken slecht is, want dat weten zijn echt wel!!!

Meiden zet m op, het kan echt!!

XX

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Inderdaad de meiden die willen stoppen succes en je kan het wel. Het is de eerste weken moeilijk maar het is niet onmogelijk. Het blijft een verslaving maar iedereen kan afkicken. Desnoods met de hulp van Stivoro of ha.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeeelemaal mee eens....!
    En dus ook met tweemeisjes....
    Dit topic is bedoeld om de mensen die willen stoppen met roken tot steun te zijn en ze te motiveren..
    En dat gaan we dus ook weer gewoon doen!!! ;)
    Toch meiden???

En voor de dames die stoppen?
    Hoe gaat het? Is het uit te houden?

15. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ik ben zelf bewust een half jaar voor het stoppen met de pil gestopt, idd omdat ik bang was slechter zwanger te kunnen raken bang om mijn toekomstige kindje ziek te maken..

Misschien heel hard en confronterend dat ik dit hier ga plaatsen maar misschien ook een extra stimulans voor de moeders die willen stoppen,

een kennis van mij heeft 38 weken lang een goede voorspoedige zwangerschap gehad, alles ging prima kindje lag op schema zij voelde zich goed enz enz. Wel heeft ze de hele zwangerschap gerookt "maar" 3 sigaretten per dag maar toch!
    Ze hoefde zich geen zorgen te maken toch kindje lag op schema en was gezond.
    Tot 1,5 week voor de uitgerekende datum, alles was klaar voor de komst van hun kindje ze genoot nog van haar verlof. Ze voelde de baby niet meer bewegen en na wat onderzoeken bleek haar kindje te zijn overleden. Reden is nooit gevonden en ik beweer ook niet dat dit door haar sigaretten komt, waar wat voelde ZIJ zich verschrikkelijk schuldig, misschien als ik maar gestopt was, als ik maar dit als, ik maar dat. Niemand zal het weten maar denk dat je jezelf niet meer kan vergeven als zoiets je overkomt.

Nogmaals vertel dit verhaal niet om te schockeren of iets maar denk dat het ons wel allemaal met de neus op de feiten drukt.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat was voor mij de reden om te stoppen voor we aan de IVF-ICSI begonnen (nee, niet toen pas...maar we wisten dat we geen natuurlijke zwangerschap moesten verwachten VOOR we actief met kinderen bezig waren).

Ik wilde mezelf later nergens schuldig over voelen en er ALLES aan doen om een GEZOND kindje op de wereld te zetten.

Elmo

17. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

zo dat is zo errug :$:(
    en wat deze topic betreft..
    suc6 voor degene die stoppen!! en voor de rest veroordeel ik niemand die tijdens zwangerschap rookt dat is de keuze aan de persoon zelf..we weten allemaal dat het slecht is maar idd moeders die roken zijn geen slechte moeders daar sluit ik me bij aan.

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik wil nog 1 ding zeggen..ik vind het heel erg jammer dat sommige zich zo aangevallen voelen en gelijk in de verdediging schieten. En dan ook nog met onzin aankomen van 'jij zegt dat ik dan geen goede ouder ben'....alsjeblieft zeg, we zijn volwassen mensen. Niemand suggereert dat, niemand die het zegt. Roken is slecht, voor jezelf en je kindje en het allebeste zou gewoon zijn dat je zou stoppen, punt. Voor de een is het makkelijker/moeilijker dan voor de ander maar zo heeft iedereen wel haar reden/excuses/smoes maar blijf je daar niet achter verschuilen. Ga geen appels met peren vergelijken (file american met sigaretten) maar sla jezelf op de borst of geef jezelf een schop onder je kont.
    Ik krijg ook zin in om te roken als ik het zie of ruik...héérlijk, maar ik doe het niet en daar ben ik trots op.

Meiden die willen en zijn gestopt, hoe gaat het met jullie?

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het is hier nu wel heeeel erg stil...

Gaat het nog dames?

20. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Toen ik zwanger was van onze dochter Isabella rookte ik heel af en toe tijdens een feestje 1 of 2 sigaretjes. Ik heb tot aan 13 weken veel bloedingen gehad. En met 6 weken 5 dagen kreeg ik mijn 1e echo. Toen ik precies 6 weken zwanger was kreeg ik een hele zware bloeding. Ik was zo boos want ik had daarvoor ook een MK gekregen en leefde harstikke gezond. Toen heb ik een sigaretje gerookt. Een paar dagen later kreeg ik een echo en was er een mooi kindje met goed kloppend hartje te zien. Daarna geen sigaret meer aangeraakt. Mijn gyn vertelde dat die ene niks uitmaakte maar dat ik wel echt moest stoppen. Dat heb ik gedaan.
    En ik snap dus echt niet dat er moeders zijn die kunnen roken tijdens hun zwangerschap.
    Denk je bij iedere sigaret die je rookt dan niet "wat ben ik bang dat er nu wat met mijn kindje gebeurd".

Deel Deze Pagina