Hoi meiden, Ik ben ook weer van de partij. Om nog even terug te komen op de discussie, roken is slecht dus ook als je zwanger bent. Dat moet toch wel iedereen met mij eens zijn. Maar je bent geen slechte moeder als je gerookt hebt en het betekend ook niet dat je kinderen slechter opvoed of ongezond te eten geeft. Waarom wil men toch zo graag de rokende moeders een slecht gevoel geven? Vinden jullie je persoonlijk beter dan andere moeders? Graag jullie meningen en laten we elkaar wel in waarde houden
Kijk en daar gaan jullie nu allemaal de fout in... jullie denken te weten en concluderen dat rokende mensen er helemaal niets om geven.... Kan jij in hun hoofd kijken? weet jij wat ze denken? lijkt me niet toch Wat een bullshit zeg
Ok, we hebben jou nooit horen zeggen dat iemand perfect moet leven. Maar wanneer heb jij een zwangere vrouw, die dus nog wel rookt, horen zeggen dat ze er niets om geeft? Lekker kort door de bocht zo he
Ja op chronisch ziek zijn na dan heb ik toch wel heel erg mijn best gedaan, ik weet wat het is om ongezond te zijn en zou nooit BEWUST! iets doen waarbij ik later mezelf niet in de spiegel kan aankijken dat ik misschien wel "schuld" ergens aan zou hebben. Ik heb niet gerookt, niet gedronken, geen pate gegeten, geen rauw vlees e.d. geen rauw eieren, 4 maanden van te voren (voordat we zijn gaan proberen om zwanger te worden) mezelf helemaal laten testen op alles en vitamines aangevuld en extra hoge doseringen foliumzuur genomen vanwege mijn ziekte. En daarnaast overgestapt op medicatie die wel tijdens een zwangerschap mocht ivm mijn ziekte. Ik kan in elk geval zeggen dat ik mijn best heb gedaan, ja misschien wat onbewust toch fout gedaan, dat kan best maar ik heb er veel tijd en zorg aan besteed om het niet te doen in elk geval net zoals iedere aanstaande mama dat zou moeten doen.
action speaks louder than words, als je rookt geef je duidelijk niet om de consequenties anders zou je niet roken. Daarmee als je er dus wel om gaf zou je niet roken.
Dat het slecht is dat we nu wel, dat ontkent niemand. Maar het maakt je geen slechter mens of moeder. Het is nu alsof deze moeders niets meer goed kunnen doen
Er zijn nu al 2 (volgens mij) vrouwen voorbij gekomen hier die aangaven te roken tijdens de zwangerschap, en kon niet echt opmaken dat ze er een rotgevoel bij hadden.
Als we zo lekker zwart wit en kort door de bocht gaan doen... ga ik even net zo mee doen isademi Als jou kinderen straks moddervet worden enzo odat je niet UBERgezond leeft! vind ik echt niet kunnen! En vooral niet letten op suiker!! Hoe haal je t in je hoofd! straks boeit t ze niet wat er allemaal inzit en eten ze gewoon alleen waar ze zin in hebben! Jij bent het voorbeeld.. als jij t ze niet leert wie dan wel? Vind t niet kunnen hoor
Dus jij wil nu zeggen dat ik hier gewoon keihard zit te lachen om jullie idiote reacties en ik me heel trots voel dat ik rook? Oeps.. even veranderen nog... jaa ik lach wel... maar om jullie bizarre kromme zwart witte gedachtengang maar das dn ook t enige... En voor jullie nu weer gaan zeggen jaa je doet t zelf dan moet je stoppen bla bla Mensen hebben ook gevoel hoor ook ik... dus jaa.. sommige reacties doen heus wel wat bij rokende mensen Hoop ook dat je je nu heeeeeel goed voelt
hmmmmm ik heb gerookt... heb gedronken........ ben niet getest... geen foliumzuur ingenomen..., geen extra vitamines.... het enige wat ik WEL innam...was anti-depresiva en DE PIL.... .... Geen idee dat ik zwanger was dus... .... later zo veel mogelijk volgens "het boekje gedaan"...... tenminste toen ik besloten had het te houden.... omdat ik weghalen geen optie vond.... maar het enige wat ik daarmee kreeg was een hoop stress... want tja mensen wijzen nu eenmaal graag met een vingertje... (goh.. net weduwe en nu al zwanger van een ander... )... moraal: de omstandigheden waarin je zwanger raakt... bepalen veel.... en we kunnen niet in een "ander kijken".... bij twee en drie trouwens niet gerookt.... was toen een makkie om alles "goed" te doen....
dussuuhh dat mn zoontje nu 12,3 kilo weegt... met 9,5 maand komt iig niet door het roken... hahahahahahaha
JUIST!!! en daarom erger ik me helemaal suf aan mensen zoals isademi!! En Isademi, ik hoop echt voor je dat jij nooit iets fout hebt gedaan tijdens een zwangerschap, want dan ben jij net zoals de moeders die tijdens hun zwangerschap hebben gerookt. Dan jij dus de rest van je kind zijn of haar leven niks meer goed doen. Dan heb jij ook niet aan de consequenties gedacht. even serieus nou (blijkbaar doe je dat al, maar dat terzijde....) Heb je nou echt zo'n dikke kronkel in je kop dat je je mening hier zo neerzet of is dat show? Je mening geven is 1 ding, maar op deze manier stamp je bepaalde vrouwen gewoon de grond in. Lijkt me sterk dat dat je bedoeling is....
alles proberen zo goed mogelijk te doen Nou Seth, we hebben weer een mysterie opgelost. Want rokende zwangeren denken blijkbaar toch wel aan de consequenties