Rokende moeders krijgen dikke kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mama van Marit, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

niet doen hoor......!!!:)

2. Seth

Seth Niet meer actief

nouja... ik bedoel dat een "rokende zwangere" juist stimuleren om NIET te roken... waarschijnlijk beter werkt dan haar "afstraffen".... dat ze wel rookt....

"ik ben toch al een slechte moeder....."

3. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    @Seth: Ik was het ook niet van plan.
    Ben al een goed eind op weg en dat wou ik graag zou houden.

4. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik heb ook niet alle reacties gelezen, maar mijn god, wat moet ik dik zijn dan nu:) Ik hoop dat hier de vlieger niet opgaat dat hoe meer je rookt, hoe dikker je later wordt;)

En ik denk dat ik vroeger ook een ernstig tekort aan vitamines en gezonde stoffen had, aangezien mijn moeder rookte;)
    Maar goed dat ik niet rook dan, want anders hebben mijn kinderen geen groente op hun bordje liggen.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Interessant...

Voor zover ik begrijp rook je nu nog gewoon door (of minder), maar rood vlees laat je wel netjes staan. Waarom?

6. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    Mijn kind heeft sinds 3 weken weer groente op zijn bordje liggen.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Idd minder ja:) veeeel minder

Ehh.. omdat wij rokers ook gevoel en hersens hebben..
    Waarom zou ik gaan roken EN rood vlees eten...

Roken alleen is wel genoeg toch..;)
    Dus hier maar het bewijs.. dat rokende mensen wel degelijk erover nadenken

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Goed bezig!:D

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat ik me dan wel afvraag is.... Wat ik voor reacties zou krijgen als ik zou zeggen dat ik iedere dag 2 wijntjes drink....

10. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    Wat is dat nou weer voor vraag.
    Wat denk je zelf omdat het misschien slecht is.
    Omdat ze rookt wil dat niet zeggen dat ze er voor de rest geen gezonde leef styl op na houd.

11. Seth

Seth Niet meer actief

van mij geen...... want neem aan dat risico's ook zelf wel weet, toch???:D...
    kan ik ze wel "inpeperen".... maar ach.... je bent een volwassen vrouw.... :D

sinds ik trouwens gestopt ben met roken... heb ik een nieuwe verslaving...
    "kattenbakken-schoonmaken"....

wel klote hoor... overal waar ik naar toe ga, moet ik zo'n bak meesjouwen... :D en korrels natuurlijk.... :D

12. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Een paar reacties gelezen, ik ben geen roker maar ik vind er een paar erg kort door de bocht.

Met andere woorden: als je zwanger bent en je rookt, kun je net zo goed al het andere wat slecht is ook gewoon doen, want dan maakt het niet uit omdat je toch al ongezond bezig bent.
    En na de geboorte ook, want waarom zul je je druk maken over je kindje, je hebt immers al tijdens de zwangerschap gerookt.

Ik denk dat dit mijn conclusie is:)

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar roken brengt veel meer gevaren met zich mee dan rood vlees. Niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook nog lange tijd nà de geboorte. De gevolgen zijn vaak gewoon vele malen ernstiger, dan de gevolgen van het eten van een stukje rood vlees, snap je mijn vraag? Ik begrijp gewoon serieus niet, dat als je de gevolgen weet van het ene en daar dus rekening mee houdt, je de gevolgen van het andere (veel ernstigere) gewoon "in de wind" gooit..

Nog een algemene vraag aan de dames die wel roken tijdens hun zwangerschap;
    Roken jullie na de bevalling ook nog in de buurt van jullie kindje? Zoniet, waarom dan niet?

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Tuurlijk drink ik geen wijn... Ik vraag me alleen af hoe rokers er dan over denken... Maar ga me uit deze discussie verwijderen want dit gaat eindeloos door:p

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Moet hier wel even om lachen. Zullen we een polletje er aan wagen?

ps. nee, heb niet gerookt tijdens de zwangerschap, was al lang gestopt voor ik zwanger raakte ;)

16. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    Dit slaat nergens op,ik ga er niet eens op in.
    Wel knap dat je zo goed bent in veroordelen.
    Leer jij je kind dat later ook.
    Want als je het nu doet doe je dat volgens je eigen woorden later ook

17. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Volgens mij ga je er wel degelijk op in, maar dat terzijde.

Dit bericht was sarcastisch bedoeld. Misschien had ik idd wat meer smileys moeten gebruiken;)
    Ik bedoel hiermee te zeggen, dat sommigen reageren alsof rokers een soort duivels zijn, die behalve roken ook slecht voor hun kinderen zorgen.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Van mij liever ook geen. Inderdaad zijn het allemaal volwassen vrouwen, met eigen beslissingen en meningen. Het enige wat mij altijd dwars zit, is dat er een ongeboren kindje in het spel is. Dat kindje kan helaas niet zelf kiezen, maar is compleet afhankelijk van de moeder. Als ik zie wat roken tijdens de zwangerschap alleen al in mijn omgeving teweeg heeft gebracht, kan ik geen sympathie opbrengen voor het bewust doorroken tijdens de zwangerschap en dat dan op allerlei manieren proberen "recht" te praten...

Buiten dat, vind ik meerdere opmerkingen over het wel of niet gezond eten geven door rokende of niet rokende moeders dan weer nergens op slaan. Ik geloof oprecht dat de moeders die doorroken evengoed het beste voor hebben met hun kindje, maar simpelweg niet lang genoeg willen blijven stilstaan bij de gevolgen die dit kan hebben voor hun kind. Dat ze hun kind verder ongezond zouden opvoeden, nee, daar geloof ik niet in.

19. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht

Volgende keer graag meer smileys gebruiken.
    Want rokende mensen zijn echt geen duivels.

20. Seth

Seth Niet meer actief

kan ik geen antwoord op geven.... ik ben namelijk mijn eerste zwangerschap later in de zwangerschap gestopt.... toen het "rustig" was om me heen.... en heb nooit meer gerookt...

(op een gelegenheidspeukje na dan...met biertje, zonder kinderen..:D )

nogmaals, roken in de zwangerschap is niet ok.... maar als het je lukt om minder te roken... is dat al knap...!!
    en als je van 10 naar 5 gaat... is dat een pluim waard..... en kan je wellicht ook van 5 naar 3.... en uiteindelijk naar 0......

Roken maakt je geen slechte moeder.... moeder zijn houdt meer in.. dan alleen zwanger zijn en je kind baren...
    (was het maar zo makkelijk... ;))

Deel Deze Pagina